BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Hulp, tips keuze voor 116i of 118i

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
dennisboard
Neutraal

Hulp, tips keuze voor 116i of 118i

Post by dennisboard »

Geachten,

Ik ben aan het kijken om een occasion bmw 1 serie, 116i of 118i te kopen. Ik zit alleen heel erg met het aspect welke ik het beste kan kiezen. Er staan behoorlijk veel 116i modellen op internet. 118i ook wel maar iets minder:) Ik ben aan het kijken naar modellen vanaf 2007, maar liefst nieuwer. Het liefst wil ik een zo zuinig mogelijk rijdende auto ben immers nog steeds student, maar moet voor mijn onderneming veel afstanden rijden. De 118i lijkt mij slimmer vanwege eventuele verkoop over enkele jaren en het is leuk dat die meer pk's erin heeft liggen. Verneem graag jullie reactie, tips adviezen etc.
Het is voor het eerst dat ik een BMW koop dus alles info is welkom!

Grts. Dennisboard

mr_plugin
Neutraal
Type Auto: 320d, 118i

Re: Hulp, tips keuze voor 116i of 118i

Post by mr_plugin »

ik heb gedurende paar jaar een 116i van 2007 gereden en nu sinds paar maanden 118i van 2010
118 is veel prettiger om te rijden, meer pk meer koppel ... vooral in de stad hele gebalanceerde lange 3de versnelling ... in de stad hoeft je bijna niet te schakelen.. en ook 2.0 liter die in 118i ligt opvallend zuiniger dan 1.6 van 116i ... verbruik zeker 1liter minder brandstof per 100km afstand

WdePundert
3e Versnelling
Type Auto: 118I

Post by WdePundert »

Voor ik de mijne kocht heb ik in beiden een proefrit gemaakt. Zonder twijfel ging mijn voorkeur naar degene met tweeliter motor uit. Het verschil in vermogen is goed merkbaar.Wat benzineverbruik betreft ontlopen ze elkaar ook niet veel. Succes en sterkte met de keuze.
Verba volant, scripta manent.

ad116i
Neutraal
Type Auto: bmw 116i

Post by ad116i »

Ik heb sinds november 2011 een 116i bouwjaar december 2010.
Deze heeft een 2.0 ltr motor met 122 pk.
Een heerlijke auto die meer dan voldoende vermogen heeft.
Ik heb een auto van BMW Nederland die ingezet werd als demo auto.
Deze auto is o.a. uitgerust met een M Technic onderstel wat behoorlijk stevig is.
Niet echt oncomfortabel en geeft de auto een bijzonder goede wegligging.

Mijn inziens is de navigatie met I-Drive een echte aanrader.
Naast navigeren kun je vele andere functies ermee bedienen.
Zelf heb ik een Tiefseeblaue auto voorzien van een Lemon lederen interieur met sportstoelen.
Het lichte lederen interieur contrasteert mooi bij de blauwe kleur.
Lederen bekleding, zeker de lichte kleuren, vragen iets meer onderhoud.
Maar dat is mij erg meegevallen.

Als je goed rond kijkt kun je een dergelijk rijk uitgeruste auto vinden bij de dealer.
Het grote voordeel bij een dealer is het krijgen van 2 jaar garantie.

De 122 pk vind ik ruim voldoende.
Je kunt lekker meekomen met het verkeer tegen een heel redelijk verbruik.
Gisteren weer getankt na bijna 600 km afwisselend stadsgebruik en snelweg kilometers.
Met een verbruik van 1: 14.5

Ik wens je veel plezier bij het de zoektocht en de aankoop van deze fijne auto!

Groetend,

Ad116i
Post Reply

Return to “1 Series”