BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Vermogen problemen.

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
Scapax
Neutraal
Type Auto: BMW 320D E46

Vermogen problemen.

Post by Scapax »

Hallo BMW'ers

Ik rij sedert een jaar of 4 met een 320D E46.
Laatst voelde ik plots dat de kracht afzwakte.
De turbo slaat aan op 2500 toeren en eindigt al snel op 3000 a 3500. Het schommelt constant.Wanneer dit gebeurd bekomt hij zelfs geen 4000 meer.
Ondertussen werd de lucht massa meter vervangen omdat dit defect werd aangegeven in mijn dashboard. Hij werd ook uitgelezen en duid niets van foutmeldingen aan.

Zou iemand mij hierbij kunnen helpen, want voor het moment tast ik volledig in het duister. :duh:

Hartelijke groeten, Wim.

ArnoldC
1e Versnelling
Type Auto: 318 D Compact (E46)

Re: Vermogen problemen.

Post by ArnoldC »

Hoeveel heeft hij gelopen? Best kans dat de turbo een beetje op zijn einde aan het komen is, er kan ook nog een probleem met het brandstof systeem zijn!

Topic Author
Scapax
Neutraal

Post by Scapax »

Met vier personen kon ik er mooi 210 uithalen. (Duitsland)

ArnoldC
1e Versnelling

Post by ArnoldC »

Ik bedoel hoeveel km er op de klok staan, en van welk jaar de auto is. Bij de eerste diesels (1998-2001) zijn er namelijk ook problemen met de hogedruk brandstofpomp bekend. Dit zal echter ook startproblemen geven. Verder nergens last van?

Topic Author
Scapax
Neutraal

Post by Scapax »

Ik heb nergens problemen mee gehad tot nu toe.
De KM teller staat nu op 137.000
Hij is van 2004.

ArnoldC
1e Versnelling

Post by ArnoldC »

Dan lijkt het me sterk dat de turbo stuk kan zijn, hoewel je het nooit weet... Zou dan toch aan een brandstof probleem denken, maar het is ook lastig om er iets van te zeggen omdat je vaak gewoon eerst moet rijden om iets aan te voelen. Heb je hem bij de dealer uit laten lezen? Deze kunnen vaak toch net iets meer uitlezen dan met een universeel systeem!

Topic Author
Scapax
Neutraal

Post by Scapax »

Ik heb hem idd bij een dealer laten uitlezen.
Daar vertelden ze me dat er geen foutmeldingen meer aanwezig waren, maar toch zit de kracht er niet meer op.
Stel nu dat het door vervuiling in de brandstofleidingen komt, is dit een groot werk of een zware kost om het circuit te reinigen?

ArnoldC
1e Versnelling

Post by ArnoldC »

Ik heb echt geen flauw idee, vind het een wat lastig probleem om van deze kant te zeggen wat het eventueel zou kunnen zijn. Wellicht zit ik helemaal in de verkeerde richting en is het een eenvoudig dingetje, zoals een los /gescheurd vacuumslangetje ergens ofzo.

Topic Author
Scapax
Neutraal

Post by Scapax »

Dit is idd een naald in een hooiberg zoeken.
Maar zou dit geen foutmelding in de computer moeten geven?

ArnoldC
1e Versnelling

Post by ArnoldC »

Niet alles hoeft een foutmelding te geven, terwijl de auto dan toch knap beroerd rijdt. Het enige advies wat ik kan geven, is om hem naar een goede garage/dealer te brengen waar ze echt goede diagnose monteurs hebben rondlopen.

Topic Author
Scapax
Neutraal

Post by Scapax »

Denk ook dat ik niet verder kan......

Topic Author
Scapax
Neutraal

Post by Scapax »

Probleem opgelost!!!!!!!
Het waren de kleppen in de collecteur die vast zaten, er zat speling op.
De 150PK zijn weer goed voelbaar.

angeleyesss
Neutraal
Type Auto: 520d

Post by angeleyesss »

Beste en trotse BMW rijders sinds 4 a 5 maanden rijd ik ook eindelijk met een BMW 520d e60 2007 163pk(automaat). Nu ik dacht dat het 163pk was want normaal moet dat ook zo zijn ik had het laten ziptunen bij ziptuning waarna ik problemen ondervond bij het optrek en schokkerig optrek na 1500 toeren en zo. Ik heb het bij kennis van een vriend op de testbank (gratis) laten testen en de resultaten waren zeer slecht auto behaalde zelfs zijn 163 pk niet na de tuning en bleef maar bij 157 pk steken. Dus ik terug naar ziptuning probleem aangekaart zij ook op de testbank de auto idd zij hadden de onregelmatigheden ook opgemerkt terug de origineel gezet en zo getest op origineel haalde de auto 137pk ipv 163 :evil: dus ik werd tweede keer geschokeerd de technieker leesde op de computer volgende fout air mass flow fault. Kan deze fout mijn vermogen en mijn koppel zo drastisch naar beneden trekken. Kan ik deze probleem oplossen door het te reinigen of te vervangen? GELIEVE EEN ANTWOORD DANKU :mrgreen: :nou:

ArnoldC
1e Versnelling

Post by ArnoldC »

Als hij deze fout geeft de luchtmassameter testen of deze nog goed is, en evt. vervangen.

angeleyesss
Neutraal
Type Auto: 520d

Post by angeleyesss »

hoe kan ik dat testen? kan ik dat ook reinigen zoals te zien op volgende youtube link http://www.youtube.com/watch?v=_TO7ZC5N ... re=related
Locked

Return to “Archief”