BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Vragen van een a.s. BMW 1 bezitter

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
RetroMan
Neutraal
Type Auto: BMW 118d automaat

Vragen van een a.s. BMW 1 bezitter

Post by RetroMan »

Goede morgen allemaal,

Onze Alfa 147 JTD 16v handbak is total loss gereden. Sinds gisteren op papier eigenaar van een BMW 118d, automaat, van juni 2011. Dus het e87 model. Business Line Ultimate Edition. Nog 2 weken levertijd in verband met achteraf-montage van:

- Trekhaak
- PDC voor en achter (origineel BMW)
- Navigatie update 2012
- USB connector + Y kabel

Mijn vragen op dit moment:

- Ik wil er een USB hard disk aan hangen en 65.000 mp3's afspelen, en de ID3 tags in het display aflezen.... Wat is er nou wel en niet mogelijk met de USB connector?

- Er zit een 120d motor in. Wie heeft zélf ervaring met chiptuning, bij welke tuner, en gaan de prestaties (koppel en verbruik) nu écht alleen maar omhoog? Of is er toch ergens een keerzijde?

- Welk merk en type trekhaak en kabelset wordt aanbevolen en waarom?

- Welke opties vergat ik?

- RWD is toch wat anders. Wat te doen bij slecht weer / gladheid / winter?

Super benieuwd naar jullie reakties!

|\/|

Topic Author
RetroMan
Neutraal

Re: Vragen van een a.s. BMW 1 bezitter

Post by RetroMan »

RetroMan wrote: Mijn vragen op dit moment:
|\/|
Klop-klop, is hier iemand?

WdePundert
3e Versnelling
Type Auto: 118I

Post by WdePundert »

Dat er wel iemand is heb je vast wel gemerkt in het voorstelitem. Daar had je al wel reacties.
In een artikel over de nieuwe Mercedes A-klasse (FWD) werd overigens ook opgemerkt dat de BMW-1 serie qua wegligging nog steeds de norm is in zijn klasse. Ook de Mercedes haalt de wegliggingskwaliteiten niet van die van de BMW 1. :)
Verba volant, scripta manent.

Topic Author
RetroMan
Neutraal

Post by RetroMan »

WdePundert wrote:Dat er wel iemand is heb je vast wel gemerkt in het voorstelitem. Daar had je al wel reacties.
In een artikel over de nieuwe Mercedes A-klasse (FWD) werd overigens ook opgemerkt dat de BMW-1 serie qua wegligging nog steeds de norm is in zijn klasse. Ook de Mercedes haalt de wegliggingskwaliteiten niet van die van de BMW 1. :)
Hi, ja daar waren inderdaad reacties.... maar in alle eerlijkheid had ik 24 antwoorden verwacht, waarvan 20 op de technische vragen. Althans, dat is wat ik gewend ben op 'de' Alfa, Porsche en Audi equivalenten.

WdePundert
3e Versnelling

Post by WdePundert »

Ok, maar het is natuurlijk ook vakantietijd en mijn ervaring is ook dat het op het Porscheforum drukker is.

yltkdy
Neutraal
Type Auto: BMW E36 318I

Post by yltkdy »

Tsja, maar daar noem je ook wat op, Porsche. Racebakken en daar worden ze ook voor gebruikt dus veel problemen. Bmw is wat dat betreft een auto met minder problemen (al zijn er nog genoeg). Verder rij je een 1 serie wat nog een vrij recente auto is en zullen er dus relatief weinig problemen en gebruikers zijn. Maar ik zal als E36 318I bezitter toch proberen een aantal van je vragen te beantwoorden.

Wat betreft de USB connector, als het goed is heb je een boekje van e radio en daarin staat vast wel in wat kan en niet kan. Volgens mij moet de radio gewoon kunnen doen wat jij vraagt, maar of je er een harddisk met 65000 mp3's op aan kan sluiten heb ik eerlijk gezegd mijn twijfels over.Gewoon proberen, zou ik zeggen, maar het zou me niet verbazen als het teveel is en lijkt mij eerlijk gezegd totaal overbodig. Maar goed, ieder zijn ding.

Chiptuning, Het ligt er een beetje aan hoeveel kilometer je auto gelopen heeft. is dit meer dan 50000 kilometer dan kan het zijn dat ook lagers en nokkenassen een rol gaan spelen omdat die op een bepaalde manier ingelopen zijn. Je kan het natuurlijk altijd laten doen, maar de gevolgen kunnen dan voor jou zijn. Laat het wel door een goede chiptuner doen maar dan kost het ook wat. BMW zelf is er trouwens heel duidelijk over

http://www.bmw.nl/nl/nl/owners/service/ ... ning3.html

En rijden met RWD, Doe een slipcursus zou ik zeggen. Dan weet je precies wat te doen. :lol:
Maar zonder gekheid, als je met FWD doorslipt zal de auto niet uitbreken en met RWD wel (overstuur) Dat is het meest duidelijke verschil. Zomaar dan je gas loslaten is dan het domste wat je kan doen omdat de auto dan weer de andere kant op kan slingeren met alle gevolgen van dien. Met RWD moet je dus met wat meer gevoel en beleid rijden.

WdePundert
3e Versnelling

Post by WdePundert »

Dat Porsches racebakken zijn en veel problemen opleveren is wel wat stigmatiserend. De mensen op het Porscheforum zijn, net als die op het BMWforum echte liefhebbers en gebruiken de auto uiteraard wel waar die voor gemaakt is, maar zeker met beleid en liefde voor hun merk.

GewoonJ
Neutraal
Type Auto: BMW 116i

Post by GewoonJ »

RWD + Winter = Goede winterbanden
Geniet van het leven
Post Reply

Return to “1 Series”