BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Bmw 320I 1992 loopt opeens heel onregelmatig

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
stanley-46
Neutraal
Type Auto: bmw 320i

Bmw 320I 1992 loopt opeens heel onregelmatig

Post by stanley-46 »

beste mensen
ik heb een probleem met mijn bmw 320i uit 92 en heeft altijd perfect gelopen
de auto heeft een maand stil gestaan en bij de eerste start daarna hoorde ik een knal en nu loopt hij heel beroerd
het lijkt alsof hij op 3 cilinders loopt heel laagtoerig ( toerental stationair 600 ) en ik hoor af en toe een harde tik / klap
veel witte rook uit de uitlaat,
en de bougidoppen zaten helemaal onder de olie
iemand enig idee wat dit kan zijn
alsvast bedankt
mvg

bmwwesley
Neutraal
Type Auto: e30

Re: Bmw 320I 1992 loopt opeens heel onregelmatig

Post by bmwwesley »

beste stanley,
ik denk dat jou motor in het begin geback fired heeft en die knallen kunnen schade aanrichten aan inlaatsputstuk.
dat tikken kan te maken hebben met de distributie ketting (klinkt gek maar ik heb zelf mee gemaakt)
je motor kan te laat op ontsteken staan of te vroeg. als de motor te vroeg staat gaat hij pingelen,
dit kan het af en toe getik zijn. kan ook simpel zijn dat de hydraulische klepstoters lucht in zit en gaat hij ook tikken,
maar dan hoor je dat constant. het witte rook is simpel (witte rook betekent water) dit kan condens water zijn wat verdampt bij koudestart na bedrijfs temperatuur. witte rook kan ook een lekke koppakking zijn en gaat de motor ook witte rook uitstoten van het verbrande koelvloeistof.

verder zou ik de motor eerst zelf of laten testen op een lekke koppakking.

ik ben nu even leeg, zodra ik meer weet hoor je dat.

Mvg,
Wesley Zweers
Locked

Return to “Archief”