BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

aanschaf bmw 120d uit 2006 met 212dkm

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
killerbean1
Neutraal

aanschaf bmw 120d uit 2006 met 212dkm

Post by killerbean1 »

Goedemorgen,

In de afdeling even voorstellen heb ik verteld dat ik op het punt sta om een bmw 1 serie diesel te kopen.
Dit is een 120d uit 2006 met 212.000km gelopen.

Hierover heb ik enkele vragen.
- De wagen heeft de laatste (dealer) onderhoudsbeurt gehad bij 155.000km. Volgens boordcomputer is onderhoud pas weer nodig over 15.000km. Nu geloof ik deze niet en ik wil (als ik de wagen koop) gelijk groot onderhoud doen of laten doen. Hierbij lijkt mij te moeten vervangen: Olie+oliefilter / Brandstoffilter / Luchtfilter / Pollenfilter / Microfilter / Intrieurfilter. Misschien ook gelijk een aircobeurt en de remblokken voor en achter.
Naast hierbovenstaande, wat is nog meer verstandig om te doen ?

- De distributieketting baart mij bij deze km-stand zorgen. Ik hoor van verschillende grote officiele bmw dealers verschillende verhalen. De een zegt letterlijk 'onderhoudsvrij, hoef je niets aan te doen' terwijl de ander zegt 'beter wel vervangen want straks knapt ie, dat hebben we al een aantal keer meer gehad'.
Wat is waar en wat is wijsheid?

De wagen is een ex-lease auto en ik koop hem zegmaar van de tweede eigenaar.
- Zijn er verder nog punten waar ik absoluut op moet letten bij aankoop ? ik heb al in de wagen test gereden en dat reed gewoon normaal, ik hoorde geen rare geluiden.

Bij voorbaat bedankt voor de antwoorden.

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Re: aanschaf bmw 120d uit 2006 met 212dkm

Post by 325i »

Bij die kilometers kunnen de gemiddele slijtage delen in ieder geval goed gaar zijn.

Fusee`s,spoorstangen schokdempers enz enz.

Tussen de 200dkm en 250dkm komt gemiddelde gezien ook het meeste aan een auto maargoed daarom zal die met die kilometers denk ik ook echt niet duur zijn.

Ketting is gewoon onderhoudsvrij op soms een rammelde kettingspanner na alleen heb ik dit bij een diesel nog niet meegemaakt.
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Topic Author
killerbean1
Neutraal

Post by killerbean1 »

Bedankt voor je bericht.

De Bmw kan ik krijgen door inruil van mijn eigen auto met een bijbetaling. Financieel is het interessant en het is een prachtige wagen. Nu blijkt helaas dat de huidige eigenaar de auto middels een lening heeft gekocht. Hij heeft dus niet het overschrijvingsbewijs omdat deze bij de verstrekker ligt.

Hij zal de auto dus eerst volledig moeten afbetalen en dan kan ik hem kopen.

Mogelijk gaat het dus helaas ook niet door.

Ik laat het jullie horen !

Groetjes,

sander

hardwareman
Neutraal
Type Auto: BMW 118D

Post by hardwareman »

Ik heb afgelopen maandag een 118D met 230.000 km gekocht van 1e eigenaar (geen lease). Ik moet zeggen dat het super rijdt!

Een goede keus :ja:
BMW 118D|2006|Antraciet

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Post by 325i »

BMW is altijd een goede keus :mrgreen:
En de 1 serie is misschien in sommige ogen niet de mooiste BMW maar ik weet zeker dat het 1 van de best sturende en rijdende BMW`s ooit is :ja:
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

BmwMel
Neutraal
Type Auto: e21

Post by BmwMel »

Helemaal geen gekke kilometerstand, zullen voornamelijk snelwegkilometers zijn.
Post Reply

Return to “1 Series”