Hallo,
Onlangs een 318I Touring Automaat gekocht uit 2009 met 27000km gelopen.
Auto bevalt prima! Enige nadeel vind ik het stationair motorgeluid als je naast de auto staat.
Klinkt een beetje als een diesel. 2 kennissen vroegen onafhankelijk van elkaar of ik nu een diesel gekocht had. (typeaanduiding ontbreekt). Ben hiervoor terug geweest bij de dealer (is premium selection). Hebben hem aan de comp gehangen en volgens hen is alles tip top in orde. Zou niet anders klinken dan andere 318i's.
Heeft nog iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt!
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Dieselend stationair geluid 318i
Moderator: Moderator Team
-
325i
- 4e Versnelling
- Type Auto: E36 320i Sedan
Re: Dieselend stationair geluid 318i
Ja bekend probleem dit.
Het probleem van dit soort auto`s is dat ze te zuinig zijn afgestelt en te laag stationair lopen daardoor.
Wel lekker natuurlijk voor het mileu wel minder leuk voor je oren.
Vriend van me ergerd zich er ook dood aan bij een 320i touring.
Probleem wordt op E90 forums ook meermaals aangehaald en is alleen op te lossen door de auto ruimer te laten lopen en stationair paar toeren extra.
Nu hoor je in princiepe gewoon de lagers en zuiger doordat alles zo rustig loopt en rustig ronddraait.
Verder weinig om je zorgen over te maken het klinkt alleen niet echt lekker
Het probleem van dit soort auto`s is dat ze te zuinig zijn afgestelt en te laag stationair lopen daardoor.
Wel lekker natuurlijk voor het mileu wel minder leuk voor je oren.
Vriend van me ergerd zich er ook dood aan bij een 320i touring.
Probleem wordt op E90 forums ook meermaals aangehaald en is alleen op te lossen door de auto ruimer te laten lopen en stationair paar toeren extra.
Nu hoor je in princiepe gewoon de lagers en zuiger doordat alles zo rustig loopt en rustig ronddraait.
Verder weinig om je zorgen over te maken het klinkt alleen niet echt lekker
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
-
ArnoldC
- 1e Versnelling
- Type Auto: 318 D Compact (E46)
Het is gewoon het karakteristieke geluid voor de direct in gespoten benzines van bmw. De direct ingespoten 6-pitter maakt net zo'n geluid. Je hoeft je dus nergens zorgen over te maken! Vind het zelf wel mooi eigenlijk... Wat bij deze motoren wel eens voorkomt is dat hij op 3 cilinders gaat lopen, er zijn nogal wat problemen met de injectoren (nu wel een eind verholpen) en bobines (hier is een terugroepactie voor).
OK duidelijk!
Ik kon me al moeilijk voorstellen dat het niet zou kloppen bij deze km-stand. Maar toch erg fijn om het even van andere mensen te horen onafhankelijk van de BMW-dealer!
Bedankt voor jullie snelle reactie!!!
Ik kon me al moeilijk voorstellen dat het niet zou kloppen bij deze km-stand. Maar toch erg fijn om het even van andere mensen te horen onafhankelijk van de BMW-dealer!
Bedankt voor jullie snelle reactie!!!
Vaak kan de bmw dealer toch ook de toeren wat ophoog schroeven (lees 100 a 200 toeren) dan krijg je er misschien een beter gevoel bij?
Voorheen kon dit wel.
Voorheen kon dit wel.