BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Mogelijk om een bedrijf aan te klagen voor illegale apk keur

Alles wat niet met bmw te maken heeft kan je hier posten.

Moderator: Moderator Team

Topic Author
amjovi
Neutraal
Type Auto: E60 525D Stage 2 H6 2005

Mogelijk om een bedrijf aan te klagen voor illegale apk keur

Post by amjovi »

Goede morgen mede forummers

Laatst kocht ik een auto op gas, een clio van 1998 om toch even wat goedkoper te rijden.
Ik ruilde mijn oude auto in, een prima seat ibiza van 2002 en moest voor de clio 250 euro bij betalen.

Bij de eerste dag was de gascomputer (t.w.v. 250 euro) kapot en die moest vervangen worden. Dit duurde enige dagen. Ter compensatie kreeg ik een nieuwe apk keuring die dus zou gelden tot september 2013.

Al bij het wegrijden merkte ik dat er iets niet klopte, ik hoorde wat aanlopen.
Eenmaal thuis ben ik gaan kijken en zag ik dat de remschijven helemaal op zijn, en dat de remblokken al op de ijzere platen zitten. De voorbanden waren behoorlijk slecht en ook was er een elektrische storing toen ik mijn radio erin installeerde.
Tevens waren er slangen poreus waardoor er al een is geknapt en dus overal koelvloeistof lag onder de motorkap.

Nou heb ik de storing laten verhelpen, Heb ik een nieuwe slang laten monteren en toch ben ik niet zeker van de auto. Hij word trouwens ook wel erg heet!

Wat zou ik kunnen doen? Het bedrijf is volgens een bord bij hun "aangesloten bij bovag" en bij hun garage staat "vakgarage" (dat bekende rode bord)

Het lullige is dus dat ik een hele goede auto waar nooit wat kapot ging heb ingeruild op deze franse troep. Ik zei ooit "Koop nooit een franse auto, elende!" En iedereen was het er mee eens en kijk nu.. bah..

Wat kan ik doen jongens?
- Heb de garage al ge smst en gemaild met uitleg vannacht om 01:00.

Hoor het graag, thanks in advance!
E60 525D Stage2 + DPF off/EGR off + uitlaat leeg.

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Re: Mogelijk om een bedrijf aan te klagen voor illegale apk

Post by 325i »

Wat betreft die APK wordt het lastig om aan te tonen dat de auto op het moment van goedkeuren niet in orde was aangezien het remblokken betreft en die kunnen nu goed zijn en over 50km afkeur.
Waterslangen heeft niks met APK te maken.
Oudere gasinstallaties moet je gewoon niet aan beginnen aangezien die dingen altijd kapot gaan dus computer is bijna logisch dat er zoiets aankomt en geloof me 250euro is nog goedkoop ik heb al prijzen gezien en gehoord dat geloof je niet.
Ik zou proberen het te gooien op het feit dat je van de koop af wilt en ik denk mits je de auto niet te lang hebt dat je als consument hier recht op hebt.
Als je het allemaal zeker wilt weten op dit vlak dan moet je naar de rechtsbijstand gaan die kunnen je alles uitleggen ;)
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Topic Author
amjovi
Neutraal

Post by amjovi »

Kijk aan zo'n antwoord heb ik wat!

De remblokken zijn zó ver af dat het echt ijzer op ijzer is.
Het is een lpg G3 installatie he! (clio mk2 phase 1) dus geen oud systeem.

Ik heb de koeling na gekeken en de slang gerepareerd. Nu ontluchten en dergelijke en hopen dat hij het goed doet.
Remschijven moet ik dan ook maar doen, al ben ik het hier totaal niet mee eens.

En buiten deze problemen, de storingen hadden gemeld moeten worden bij verkoop of niet soms?

325i
4e Versnelling

Post by 325i »

Als consument mag je een bepaalde verwachting hebben van je product.
Dit wilt zeggen redelijk gezien natuurlijk.
Dit wilt zeggen motor en bak zullen het toch enige tijd moeten doen dus ook een gas computer.
Alleen weet ik wel uit ervaring dat het alleen maar ellende is met gasinstallaties van die leeftijd.
Een gasinstallatie is vaak na 3 jaar al oud met name NECAM en AG installaties dus laat staan als de auto van 1998 is.
En als je op 1 of andere manier onder de koop kan uitkomen moet je het denk ik zeker proberen

Topic Author
amjovi
Neutraal

Post by amjovi »

Ik heb dat dus ook geprobeerd. Alleen de garage reageerd niet meer. Neemt niet op, reageerd ook niet op smsjes of emails.

Ik ga hem gewoon te koop zetten en dan zie ik wel wat ik er voor vang. Laat zoiezo de remschijven even vervangen en dan vind ik het wel prima. Beter 1000 euro dan pech. Voor 1000 vind ik al een veel betere bmw dan die stomme clio haha.
(Al zou ik zelf geen bmw kopen voor 1000 euro, de kans dat er dan mee geknoeid is is nogal groot)

MAd
3e Versnelling
Type Auto: 525i Touring E39

Post by MAd »

Hallo beste Amjovi,

Vergeet nooit bij de aankoop van een auto, dat u als kopende partij een aankoop onderzoek moet instellen, dat is eigenlijk een vereiste.
Daar tegen over staat dus, dat de verkopende partij een meldingsplicht heeft over de eventuele gebreken aan de auto.

Ik heb op andere fora al een stuk geschreven over de garantie bepalingen bij de aankoop van een auto.
De auto dient een waarde op dat moment te hebben om een aanspraak te kunnen maken van de garantie van 4.500,00 euro. Dat is wettelijk vast gesteld. Dat aankoop onderzoek, dat dient plaats te vinden bij een onafhankelijk instituut, daar behoren dus de ANWB, de Dekra en de TUV bij, u krijgt na het onderzoek bij een van deze instituten een onderzoek rapport, het kost u zo rond de 285,00 euro, en het voorkomt u veel trammelant en sores.
Zo had u dus veel geld kunnen besparen, en waren de remblokken ook ontdekt dat deze gewoon tot op de draad versleten waren en zo ook de rest van de door u ondervonden storingen en lekkages.

De remblokken van uw auto, die had daar dus echt op afgekeurd dienen te worden, die waren op dat moment ondeugedelijk en gevaarlijk, tenminste, als u naderhand geen duizenden km's gereden heeft na de aankoop!
De remvoering slijt uiteraard niet met mm's als u de remmen bedient, dus denk ik dat u op dat punt geheel gelijk heeft.

Indien het inderdaad om een Bovag aangesloten bedrijf gaat, kunt u misschien eens contact opnemen met de Bovag organisatie, om te kijken of het ook daadwerkelijk om een Bovag garage bedrijf gaat.
Ik ken een aantal zaken, waarbij de garage een dergelijk Bovag schild aan de muur had hangen, maar dus echt niet was aangesloten bij de Bovag, en dat mag volgens de wet niet voorvallen, de Bovag zal dan ook de nodige stappen ondernemen om dat Bavag schild van de muur te laten verwijderen, als een dergelijk bedrijf niet is aangesloten.

De APK die niet goed is uitgevoerd, dat kan u eventueel melden bij de RDW.
Maar bedenk u echter wel, dat u nu uw eigen ruiten kunt in gooien, en dat u voor nieuwe onkosten kan komen te staan, u zult echter geen garantie kunnen bedingen meer op de Renault, en de onkosten nu helemaal zelf dient te betalen.

Mijn mening over Franse auto's, ik wil ze niet eens gratis krijgen, maar dat is mijn mening.
Andere auto bezitters dwepen er misschien weer mee, en dat is dan weer hun mening.
Storings gevoelig op de electronica zijn gewoon schering en inslag, dagelijkse kost dus.
Voor wat de electronica betreft van Renault, zijn ze niet voor niets over gegaan naar hun ingelijfde Nissan electronica, sinds dien is het wat beter geworden met de electronica.

Het is helaas erg jammer voor u, dat u dit heeft moeten ondergaan, en ik kan u gerust vertellen, dat dit soort zaken heel erg veel voorkomt, dus wees op uw hoede, er zijn meer slechte garage bedrijven, dan hele goede.
Sommigen beloven de bekende koe met de gouden hoorns, maar krijgt men vaker de roestige spijker te zijn.

Vak kan men soms via Google de naam controleren van het garagebedrijf, of deze positief of net negatief staat beschreven..

Ik wens u sterkte toe met de Renault, en hoop dat de ongewenste uitgaven ergens nog mee zullen gaan vallen.

Met vriendelijke groet,
Ad

Topic Author
amjovi
Neutraal

Post by amjovi »

Kijk dat is nou eens een uitgebreid antwoord waar ik iets aan heb.

Het is inderdaad zo dat je boven de €4.500 euro in aanmerking komt voor de bovag garantie.
Nou kostte mijn auto niet zo veel, 'slechts' €1.650 euro, maar toch hadden ze dit even mogen vermelden.

Ik ben het er mee eens dat hij niet goed gekeurd had mogen worden en dat zij fout bezig waren. De remschijven zijn zo erg op dat je het hoort slijpen bij zowel het rijden als het remmen. Hier ga ik morgen wat aan laten doen.

Ik kan iedereen het af raden om bij deze amateuristische garage een auto te kopen. Het is een zaak in Heerhugowaard.
Zal de naam maar niet noemen voordat ik in strijd tegen de regels ben.

325i
4e Versnelling

Post by 325i »

Maar wat Ad zegt is 80% lul koek maargoed dat is mijn mening en ik denk ook van de rechter als je iets voor laat komen.
Zwart wit gezien zegt die gewoon als je geen 4500euro hebt om uit te geven heb je pech gehad en had je maar een duurdere auto moeten kopen.
Lijkt me logisch dat je ook van een auto van 1650euro een bepaalde verwachting mag hebben uiteraard minder dan een auto van 10mille.
En wat betreft die aankoopkeuring zou het mooi worden als je zonder dat je een auto koopt 285euro verplicht bent om uit te geven zo wordt een auto kopen een aardig dure grap vooral als de 10e wat je ziet pas goed is :P

Feit is garantie heb je in principe altijd dus ook bij een auto van 1650eur en de consument staat altijd heel erg sterk

MAd
3e Versnelling

Post by MAd »

Hallo 325,

Lulkoek dus?

Ik denk dat jij je eens meer zou moeten verdiepen in de wet, want hier snap jij echt helemaal niets van.

Een tijdje geleden heb ik dus op een ander forum ook al een zeer korte discussie gehad over dit item, en wel met een jurist, die wist het immers ook weer eens beter.
Hij moest zijn gelijk geven hoor, hij droop met de staart tussen de benen af, want hij sloeg de plank echt goed mis.

Ik hem hem dus uitgedaagd om er eens een weddenschap aan vast te maken, hij zou een dag later antwoord geven, dus hij was niet echt zeker van zijn zaak, en dat zegt dus al voldoende. Hij heeft nimmer meer iets van zich laten horen, zou het schaamte gevoel kunnen zijn misschien?

Ik heb dus al gezegd, dat ik die regelgeving omtrend de garantie bepaling wel heb uitgezochten dity gegeven staat dus nog steeds beschreven op dat forum, gewoon omdat dit wel de juiste beschrijving is.

Het is wel erg gemakkelijk om ergens tegen aan te trappen wat men niet weet, of de wetenschap over dat item heeft.
Maar ik schrijf helaas niets wat ik niet helemaal zeker weet, ik ga een mede forum lid niet verkeerd voorlichten, en dat doe jij nu juist wel, door een goed onderzocht verhaal als nonsens te verklaren, ik heb dus ook een groot aantal wetten voor mijn beroep moeten leren, en ga dus zaols ik al eerder zei, geen onwaarheden beschrijven, want dan word je nooit meer serieus genomen.

wat ik dus geschreven heb als antwoord naar Amjovi, dat is gewoon helemal correct.

Ik heb dus ook niet eens geschreven om de rechterlijke macht er bij te betrekken, want dat is in deze niet de moeite waard zelfs, al zou ik het wel zo zou moeten kunnen zijn.
Simpel de waarde van de auto, en die doet er nu echt daadwerkelijk zeker aan toe.
In de wet staat dus echt het bedrag genoemd van 4.500,00 euro.
Bij minder dan het genoemde bedrag is er echt geen garantie op een voertuig wat als auto staat beschreven.\Let wel, dit is dus echt geen Bovag garantie te noemen.

Wat 325 allemaal opsomt aan het einde, dat slaat de plank al helemaal mis, je staat op dat moment echt helemaal nergens en ik zou er dan ook echt geen onkosten meer aan maken zoals 325 beaamt, je kan het wel doen, mar je betaalt immers alles zelf, en dat lijkt me echter al helaal alles behalve dan slim!

Dus ik refelcteer het verhaal retour en het gezegde van 325 wat die 80 % betreft, enkel wil ik er nog aan toevoegen, bij 325 is het 100 % foute boel.

Het enige wat men wel kan doen, dat is naar Mr.Visser gaan, u weet wel " De Rijdende rechter " daar kunt u zich echt geen bult aan vallen.

Maar zoals ik al beschreven heb, die zal hetzelfde verhaal uit zijn wetboek halen wat ik dus al reeds beschreven heb.
Onderzoeks plicht van de kopende partij en meldings plicht van de verkopende partij, heeft u geen onderzoek voor de koop verricht, ai, dan is het helaas, erg jammer voor u.

Let wel, dit betreft dus niet alleen een auto, maar voor nog heel veel meer goederen, pas dus heel erg goed op wat u doet.

Met vriendelkijke groet,
Ad

Topic Author
amjovi
Neutraal

Post by amjovi »

Bedankt beide voor jullie antwoorden.

Ik ben niet zo heel erg op de hoogte van al die wetten en regels.
Maar het gaat hier dus om de princiepe + het feit dat zij fout waren.

Als consument hoor je er van uit te kunnen gaan dat wanneer jij als consument een auto wilt kopen bij een garage nog wel dat hij goed moet zijn, of anders vermeld. Ja toch?

Nou dat hebben zij niet gedaan. Daarbij is die zwarte keuring gekomen en kom ik allerlei dingen tegen.

De remmen heb ik al laten vervangen, Banden laat ik vervangen en dan laat ik hem ook even verder na kijken door een garage hier in de buurt. Nadat hij volgens de garage goed is zal ik hem verkopen en gewoon weer als vanouds bmw gaan rijden. De reden dat ik hem eerst laat na kijken is dat ik mensen niet wil opzadelen met elende.

Naar mijn ervaringen van de periode na de reparatie van de lekkage en remmen rijd hij nu goed. Ben heel benieuwd.

Zou ik misschien ook gelijk een andere vraag kunnen stellen?
Welke bmw is geschikt voor in de stad ? - Dus een verbruik van 1:10 of beter.. en het liefst zo zuinig mogelijk op de snelweg bij 130kmh. / Hoor dat ook graag :-) Dan weet ik naar wat voor bmw ik op zoek kan gaan.

MAd
3e Versnelling

Post by MAd »

Hallo beste Amjovi,

Dat had ik eigenlijk allemaal al begrepen, dat dit uw standpunt was.

Ik vind het echter zeer jammer dat dit allemaal heeft moeten plaats vinden.
Men roept wel van alles van regeringswegen en consumenten zaken, dat de Nederlandse burgers beter beschermd zouden moeten worden, maar het blijft echter allemaal bij het maken van wetten en dergelijke.

Maar als de tijd daar is, dan staan we gewoon mooi in de kou, en geen goede bescherming tegen dit soort louche handelaren.

Ik ben al eens bezig geweest, samen met een forum lid van een ander forum om eens iets voor elkaar te krijgen, maar de deuren blijven echter allemaal gesloten.
We moeten dus ook niet denken dat wanneer we vrienden of zelfs familieleden in de regering hebben, dat we dan iets voor elkaar kunnen krijgen, want dat werkt dus ook al niet.

Ik zou eigenlijk al heel erg blij zijn, dat we alles hetzelfde zouden krijgen als in Duitsland, het is daar veel beter geregeld.
Bijvoorbeeld: Een tellerstand terug draaien, dat is daar echt een zwaar delict, en word dus echt zeer zwaar gestraft.
Ik heb eens een artikel gelezen op een forum, dat een Nederlander een auto gekocht had in Duitsland, bij een gerichte controle werd dus vast gesteld, dat er met de km. stand geknoeid was.
De oersoon werd door ons de forum leden van het forum aangeraden om contact op te nemen met de Duitse politie, om er aangifte van te doen, tegen de garagehouder.
De Duitse politie heeft dus de garagehouder opgepakt en vast gezet tot hij heeft bekend, hij heeft een behoorlijk hoge boete gehad en heeft ook nog weken vast gezeten, en zo hoort het ook.
Er werd jammer genoeg geen verdere details gegeven door de Duitse politie, dit is daar echt een behoorlijk misdrijf.

In ons land word hier niet eens iets aan gedaan, erg merkwaardig!

Om nog even terug te komen op de BMW.
Het verbruik van een benzine auto in de stad, dat is niet haalbaar om op 10ltr/100 km te komen. Tenminste dit begreep ik echter uit uw vraag, sorry als ik dit verkeerd heb begrepen.
Eigelijk is elke auto wel geschikt voor stads gebruik, echter hoe kleiner hoe beter, en hoe zuiniger soms.

Wat de zuinigheid betreft van de auto's, deze worden vaak veel te gunstig beschreven door de fabrikanten, en zijn soms niet eens haalbaar, het scheelt echter een aantal punten in de cijfers.
Het verbruik bij de 130 km/H dat kan men beter beschrijven als, hoe lichter de auto hoe zuiniger hij is, maar pas wel op met een auto met een te kleine motor, dat werkt weer averechts, dit werkt enkel bij de nieuwste versies die nu de weg op komen met de down sized motoren.
Lees gewoon eigenlijk auto's met een kleinere motor, maar dan met een turbo.
BMW is er ook al mee bezig.

Om het gehele verhaal duidelijk te maken, zou u eens kunnen kijken naar een BMW 316 of een 318, vaak hebben ze toch dezelfde motor inhoud, en zijn zuiniger dan een 2 liter.

Ik zelf rijdt een E39 525 i touring met een 6 cilinder, haal net de 1 op 10,5 tot 1 op 11 op cruise control bij afatanden van rond de 100 km. Het ligt er dus aan wat voor soort weer het is, daar bedoel ik dus mee, veel of weinig wind, het scheelt allemaal. koud of warm weer. En dit bij ongeveer 130 km/H.
Er zit een verbruiks meter in de teller, deze is zowel digitaal als analoog, dat ligt er aan of je de BC ( Boord Computer ) inschakelt, doe ikm dit niet, dan is het enkel analoog af te lezen.
Ik probeer dus altijd zo realistisch mogelijk de verbruiks cijfers te geven of af te lezen, liegen heeft dus geen enkele zin, en werkt dus altijd ten nadele van de portemonee. Ik werk dus ook altijd met de dagteller,m die gaat dus telkens op nul als ik ga tanken, en vergelijk dit telkens bij elke tank beurt, dan krijg je constante verbruiks cijfers die aardig kloppen.

Zit er cruise control op de auto, gebruik deze dan altijd, natuurlijk niet bij stads gebruik, dat heeft soms geen zin.
Verder doet het rechter voetje aardig veel ten opzichte van het verbruik van de auto.

Ik zie wel eens berichtjes staan van het vrebruik van een 3 serie, de een haalt net de 1 op 13 soms nog iets zuiniger, de ander schrijft weer dat hij dit nooit haalt, dus er is altijd tweespalt bij dit soort verhalen.
BMW is volgens mij niet echt zuinig, maar ik vind het wel een hele goede auto, ik ben er echt heel tevreden mee.

Ik zou gewoon eens aan meerdere forum leden vragen, wat hun bevindingen zijn.

Succes.

Met vriendelijke groet,

Ad

Topic Author
amjovi
Neutraal

Post by amjovi »

Wederom een mooi uitgelegt antwoord Ad!

Het klopt inderdaad dat kleinere auto's vaak zuiniger zijn in de stad maar niet altijd op de snelweg.
Eigenlijk wel logisch; Lichte auto - minder kracht nodig om weg te komen. Kleine motor op de snelweg - meer toeren dan grote motor = meer verbruik.
Maar ik vind een bmw op benzine ook niet bepaald zuinig op de snelweg. Volgens mij mag je al blij zijn wil je de 1:13-4 halen op de snelweg. En dit is nou het probleem bij mij. Ik rijd regelmatig snelweg naar almere heen en terug dat is 135 kilometer en als ik dan al gauw 22-25 euro per rit (retour) kwijt ben tikt het hard aan. Betaal nu met mijn gas auto nog geen 8 euro per rit. Met mijn Seat Ibiza haalde ik dat met 13 euro benzine. (135:18=7.5 * 1.75 = 13,125)

Misschien nog een beter idee om nog even geen bmw te kopen ? (helaas)

Alternatieven zijn ook welkom :-)

325i
4e Versnelling

Post by 325i »

Om even op Ad in te haken
Jij zegt dat je dus geleerd er voor hebt en dat zal allemaal wel maar hoe verklaar je dan dat mijn baas via een rechter een auto van 3000euro heeft moeten vergoeden?
Deze auto was volgens de ANWB niet in orde zoals kilometerstand en diverse gebreken.
Gevolg auto terug moeten pakken en ongeveer het dubbele kwijt in totaal.
Vorig jaar weer een brief gekregen van een advocaat en toen hebben we de auto maar gewoon terug gepakt al was het maar 1600euro.

Ik blijf er bij dat de autohandelaar altijd het zwakste blijft vooral tegenover een onwetende consument.
Maargoed jij heb er immers voor geleerd ;) en ik moet zeggen ik heb idd een stuk meer verstand van autos dan van de wet ;)

MAd
3e Versnelling

Post by MAd »

Hallo beste 325,

Dat komt omdat u zeer warschijnlijk niet kan lkezen wat ik schrijf!!

Zoals je kon lezen, heeft Amjovi echt geen onderzoek voor de aankoop heeft verricht!!

En dan heb je dus echt geen enkele aanspraak tegen dit soort aankopen, heb je nu de kneep door?

Dat ga je mij echt niet wijs maken, geen enkele jurist zal een dergelijke zaak die hij dus echt gaat verliezen aanspannen.

En de garantie bepalingen, die wijzen er dus echt op toe, dat er echt beneden de 4.500,00 geen enkele recht aanwezig is van enige vorm van garantie. De rechterlijke macht heeft dus gewoon gekeken naar de niet op orde zijnde km. stand en het aantal defecten, hier telde dus niet de garantie bepalingen. Zo kan je ook iemand flink een oor aannaaien.

Als jou baas zich op deze wijze heeft laten inpakken, nou dan heeft hij zich wel een rad voor ogen laten draaien.
Maar gezien de feiten die je opnoemt, dan kan ik me dat levendig voorstellen, dat een jurist deze garagehouder wel wil klissen en knippen en scheren, dat is dan gewoon op zijn plaats, dit is je reinste fraude, km.stand klopt niet, en nog wie weet wat er allemaal ondeugdelijk was, dat ANWB onderzoeks rapport zal wel heel erg veel belastend materiaal gegeven hebben, mooi werk trouwens door degene die dit heeft aangespannen, zo komt er misschien weer een personage op het rechte pad, als ze hem maar eens goed in zijn knip raken, dan leren ze het wel, het is de enige en de juiste weg, dat is effe lachen.

Als je geen enkele wijze verstand hebt van enig recht of wet, dan ben je gewoon de pineut, hoe het ook zijn mag.
De baas heeft gelukkig een verkeerd iemand getroffen, erg mooi zeg..

Bij mij had het dus echt geen waar geweest, maar anderzijds, als ik iets verkoop, dan is het altijd deugdelijk, en heb ik nooit of te nimmer last van rechts gangen.

Zo ziet u maar weer, eerlijk duurt gewoon het langst, en misschien maar eens goed, dat het recht op deze wijze eens zege viert, dat een ondeugdelijke manier van verhandelen eens flink word aangepakt, daar ben ik het uiteraard altijd mee eens, het is me nog al wat, zoals jij het allemaal hebt beschreven.
Misschien beter om dit bedrijf maar met een hele grote boog te mijden, ik zou dan er nog aan toegevoegd hebben als rechterlijke macht, u mag nimmer nog handel drijven!

Maar even terug komend op het verhaal van Amjovi, hier gaat dit verhaal echt niet op, geen enkele poot om op te staan, en dat zou ik ook nog wel eens verandert zien worden in de wet, dat de meldingsplicht van een handelaar het zwaarst gaat tellen, en niet het onderzoeksplicht.

Het geen wat verkocht of te koop word aangeboden, dat moet echt gewoon goed zijn, en geen enkele verborgen gebrek mogen hebben.
Ik weet als geen ander, dat bepaalde figuren er een stelselmatig potje van maken, ruilen een auto in, wassen deze en zetten hem weer te koop, zonder enige vorm van een goed onderworpen controle, er word dus gewoon beweerd dat de auto goed is en vaak van en oud vrouwtje geweest is, deze soort voertuigen wil ik niet eens bekijken als ze mij dit van tevoren vertellen, dan kom ik er niet eens naar kijken. Het is immers altijd een leugen!

Verder mag ik hopen dat de boetes nog vele malen hoger worden indien een handelaar het bekende boekje te buiten gaat, en mag voor mij het bedrijf gewoon verbeurd verklaard worden, mooie opruiming op deze wijze!

Zo zie je maar weer, dat men niet alles onder een noemer kan verstoppen, je hebt recht, en je hebt garantie bepalingen, het zijn echter twee verschillende dingen, die echt niet op een kussen slapen! Verwar dit nooit of te nimmer, een mooiere verklaring kan ik er niet voor geven.

De baas zal voortaan beter uit zijn ogen kijken, en de kalnten weer als een fatsoenlijk persoon behandelen, hij moet er tenslotte wel zijn boterham aan verdienen, een erg mooie opvoedkundige tik was het van de rechterlijke macht.

Hopelijk gaat dit eens meer gebeuren.

P.S.
Ik werk echt vodoende in mijn vrije tijd aan zwaar materieel zoals grondverzet machines als hobby, onze auto's worden ook door mij zelf onderhouden, zoals ook een aantal oldtimers van ons zelf.
Als ik dat vertel aan mijn collega's dan snappen ze dat echt niet, hahaha.

Met vriendelijke groet,
Ad

325i
4e Versnelling

Post by 325i »

De baas daar wist gewoon weg niet dat er geklooit was aan de auto maar toch hoor je als handelaar het na te kijken uiteraard.
Nu zal die dat ook wel een stuk beter doen maar het is dus niet zoals jij stelt dat die beste man 1 of andere crimineel is ;)
Post Reply

Return to “Off-Topic”