BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Optimotor TSL of iets anders?

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
jbeekmann
Neutraal
Type Auto: E36 coupé -- E30 cabriolet

Optimotor TSL of iets anders?

Post by jbeekmann »

Hoi allemaal,

Het blijft een moeilijk verhaal: olietoevoegingen.
De meeste aanbieders hebben een hoog 'amazing Mike Tell Sell-gehalte', maar toch wil ik het wel eens proberen.
TSL heb ik jaren geleden eens gebruikt in mijn oude Renault 4. Nooit iets van gemerkt. Eerlijk gezegd heb ik ook geen uitstoot of verbruiksmetingen gedaan voor en na.
Nu ben ik voor mijn E30 320 cabrio wel benieuwd of Optimotor iets zou doen. Mijn garage wil vast ook wel wat uitstootmetingen doen. Natuurlijk zit ik ook niet te wachten om geld door de plee te spoelen. Iemand ervaringen hiermee?

Jasper.
E36 323i executive coupé '95 -- E30 320i cabrio '89

von jot
1e Versnelling
Type Auto: E46 330Ci Executive Cabrio

Re: Optimotor TSL of iets anders?

Post by von jot »

Jazeker, gewoon niet doen... Helpt helemaal niets. Slick50 werkt echt beter... Ook niet optimaal, maar gewoon net dat tikje minder, trilt iets minder, enz. Qua verbruik e.d. misschien iets, maar niet veel.
E46 330Cic Executive 04/2003 Silver-Gray Metallic

Topic Author
jbeekmann
Neutraal

Post by jbeekmann »

Slick50 beter ja? Zijn daar vergelijkende testen van? De Duitsers zijn meestal goed in dat soort vergelijkingen.

von jot
1e Versnelling

Post by von jot »

Ervaring.... >30jaar. Papieren testen zijn allemaal even "betrouwbaar", net als de verhalen van Tellsell en Optimotor.
Slick50 doet gewoon wat het belooft; al heel wat motoren mee gedaan. Geen garantie dat het altijd werkt, maar dat geven ze ook gewoon toe. Meestal doet het net voldoende om een goed gevoel te krijgen, en dat is die paar centen wel waard.

MAd
3e Versnelling
Type Auto: 525i Touring E39

Post by MAd »

Hallo beste BMW vrienden,

Wat forum lid von jot zegt die kan ik echt wel delen.
Slick50 is in de vakhandel verkrijgbaar, net zoals de producten van Barhdal en Wynns en de andere in de vakhandel verkrijgbare additieven voor de voertuig motoren. Kijk eens op de site van AMT, deze weten het als geen ander.

De producten die men op de tv aanbieden zoals bij Tellsell, tsja, dat is allemaal rommel, en nkiet aan te raden.
Kijk eens met een andere bril op naar dat filmpje, waar ze de motor met een bepaald product zgn impregneren, hahaha, eigenlijk het juiste woord, en daarna de motorolie aftappen de cartrepan verwijderen en het motorhart volspuiten met de brandslang, pure onzin.
Indien de motor echt warm zou zijn, dan zou deze eigenlijk vast moeten lopen door de veel te snelle afkoeling.

Dus wat ik duidelijk probeer te maken, dat dit soort producten de motor kan schaden.

Vaak zijn het truckage beelden die u bedotten, en het product in een goed daglicht zetten, terwijl dit echt niet het geval is.
Bekijk dan ook eens dat filmpje met de kras, even de stift er overheen, en de kras is helemaal onzichtbaar geworden.
Waarom zouden de autoschadebedrijven dit dan niet gebruiken? Het is immers in 2 tellen gedaan met de kras.

Nee, niet alles geloven wat ze allemaal op de tv voorschotelen.

Met vriendelijke groet,

Ad

von jot
1e Versnelling

Post by von jot »

En even ter aanvulling: Ja, ik heb Optimotor zelf 2x gebruikt in dezelfde motor, exact volgens de bijgevoegde voorschriften. Maar het resultaat was in beide gevallen ongeveer nul, ook na 5000 km niets te merken. Dus geen gissen en "ik vind... ik denk...", puur ervaring.

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Post by 325i »

Het is idd allemaal puur gissen en je laten lijden door je gevoel.
Echter heb ik het zelf ook helemaal niet op toevoegingen in de motor of reinigingsmiddelen wat je bij benzines gooit of voor olie vervanging.
Vooral bij oude motoren heb ik zelf liever dat de rotzooi lekker op de keeringen e.d. blijft plakken en als een motor olie verbruikt zal die gereviseerd moeten worden en als het acceptabel is moet je gewoon blijven rijden.
Ik heb zelf ook al diverse negatieve ervaringen met toevoegingen en zou het dus ook niemand aanraden.
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Topic Author
jbeekmann
Neutraal

Post by jbeekmann »

Toch krijg ik van Slick50 ook niet het beste gevoel, als ik even naar wat filmpjes kijk: http://youtu.be/E-2Ol44NJEE
Het gaat mij trouwens om een mooie loop, minder slijtage en met een beetje geluk wat verminderd verbruik. Iets waar iedereen neem ik aan in geïnteresseerd is...

von jot
1e Versnelling

Post by von jot »

Geweldige tellsell reklame... Wij van WCeend adviseren WCeend.... Ze vergeten alleen te schudden, en wie zegt dat er echt S50 in zit? Allemaal BS, gewoon niet kijken naar allerlei onzin, alleen de feitjes opzoeken. Maar vooral op gevoel en ervaringen afgaan. Als het niet nodig is moet je het niet gebruiken, maar vaak kan het een beetje helpen.

Topic Author
jbeekmann
Neutraal

Post by jbeekmann »

Inderdaad. Het moeilijke is dat die feitjes niet te vinden zijn. Ik zou het zelf wel eens willen proberen...
Ik geloof overigens ook niet in wondermiddeltjes hoor, maar ik kan me wel voorstellen dat een auto uit '89 met wat kilometers op de klok ander spul nodig heeft dan toen hij nieuw uit de fabriek kwam. Maar misschien moet ik dat niet zoeken in een additief, maar in de olie zelf.
Heeft iemand een gefundeerde mening over de 'high mileage' oliën?
Locked

Return to “Archief”