BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Mogelijk om een bedrijf aan te klagen voor illegale apk keur

Alles wat niet met bmw te maken heeft kan je hier posten.

Moderator: Moderator Team

eric-328
2e Versnelling
Type Auto: BMW X5 4.4i, BMW E36 323ti Racer, BMW e36 325i Cabriolet, Megane GT

Re: Mogelijk om een bedrijf aan te klagen voor illegale apk

Post by eric-328 »

Ad, ben erg benieuwd welke opleiding jij dan hebt gevolgd want jouw verhaal slaat echt helemaal nergens op.
Heb jou al eerder gewezen op de gebreken in jouw verhaal. Als jij juridisch advies geeft moet je heel erg goed weten hoe de feiten liggen. Graag zou ik willen weten op welke artikelen van het BW en welke jurisprudentie jij jouw verhaal baseert.

Bovag garantie heb je bij een koop van meer dan 4500,-. Echter is hier de vraag of het goed voldoet aan de eisen die je er redelijkerwijs van kunt verwachten. De HR heeft in meerdere vonissen aangegeven dat de mededelingsplicht van de verkoper zwaarder weegt dan de onderzoeksplicht van de koper. Dit ook gezien het feit dat er meer expertise verondersteld wordt aan de verkoopzijde. Jouw argument dat hij geen onderzoek heeft verricht en dus nergens aanspraak op kan maken is niet waar. Wanneer je aan kunt tonen dat er een onjuiste voorstelling van zaken (dwaling ex art 6:228) is gegeven heb je zeker een poot om op te staan. Art 6:228 heeft 5 vereisten waar aan voldaan dient te zijn;

1. Onjuiste voorstelling van essentiële eigenschappen en/of omstandigheden. (gebreken)
2. Er moet causaal verband zijn tussen de dwaling en het sluiten van de overeenkomst: indien er niet gedwaald was, zou de overeenkomst niet of onder andere voorwaarden tot stand zijn gekomen.
3. De wezenlijke eigenschappen waaromtrent een onjuiste voorstelling bestond moeten in beginsel wel kenbaar zijn geweest.
4. De dwaling moet zijn veroorzaakt door een mededeling van de wederpartij, het zwijgen van de wederpartij of wederzijdse dwaling.
5. De dwaling moet niet op grond van in het verkeer geldende opvattingen, schending van onderzoeksplicht of zaken die uitsluitend op de toekomst betrekking hebben, voor rekening van de dwalende komen (art. 6: 228 lid 2).
Hiervan heeft dus HR dus gezegd dat de onderzoeksplicht bij een consumenten koop minder zwaar weegt dan de mededelingsplicht van de verkoper. Art 7:17 geeft tevens aan de de onderzoeksplicht van de koper vervalt wanneer de verkoper een uitspraak doet over een bepaalde eigenschap. Dit heeft plaatsgevonden doordat er een apk keuring is afgegeven. Een apk-keuring impliceert een correcte werking van het remsysteem.

Of je de kosten voor een juridische procedure wil maken staat los van de vraag of je in je recht staat.

Mooie uitspraak; Een jurist die het weer eens beter wist.. Als jij naar de huisarts gaat, refereer je dan ook aan Klazien uit Zalk? ;)
Fun is not a straight line

MAd
3e Versnelling
Type Auto: 525i Touring E39

Post by MAd »

Hallo zeg, Eric,

Lange tijd niet gezien op een forum.

Mag ik asan u vragen, wat Klazien uut Zalk of een huisarts met een auto te maken heeft.

Laat Klazien uut Zalk even rusten, wel wat respect voor de overleden persoon a.u.b.

Heeft het uberhaupt echter nog wel enige vorm van zin, deze discussie, die hebben we ooit al eens gevoerd, waarbij er erg veel tegengas werd gegeven jegens uw persoontje, en dat men op het forum weinig bijval werd gegeven richting uw zijde.
U heeft destijds helemaal geen respons gegeven op de opmerkingen van diverse forum leden, werd het te heet onder uw schoenzolen, tenminste dat gevoel krijg ik dus, en meerdere forum leden delen dit gevoel met mij.

Dus bespaar me de verdere discussie, voor dat het weer uit de hand gaat lopen.
Indien ik verdere uitleg zou gaan geven, dan heb ik meerdere pagina´s nodig om de hele wetgeving aan u uit te leggen, want u weet het zeer waarschijnlijk nog steeds niet, terwijl echt alles zo op het internet te bekijken is, en er simpelere manieren zijn om aan deze informatie te komen is, kijk eens op de site van de rijksoverheid, waar ik het dus ook vandaan heb.
Is het niet te vinden, dan is het een hele kleine moeite om dit alles aan te vragen middels een e- mailtje, dat zou een peuleschilletje moeten zijn voor u.

Wat de uitspraak betreft van 325.

Waar haalt u het vandaan dat ik uw baas een crimineel hebt genoemd.
U legt mij nogmaals weer woorden in mijn mond, die u zelf uitspreekt!
Dat vind ik echt niet respectvol te noemen, maar kan er ook niet echt wakker van liggen.
Wat ik echter hoop, dat hij zijn lesje geleerd heeft, en ook niet op het verhaal ingaat als dat de auto die word ingeruild deugdelijk zou zijn, hij gaat er op zijn manier mee in de boot, zoals u het al gezien heeft.

Vind u het dan normaal wat de werkgever dan doet, ik niet in elk geval. Een auto dient ten alle tijden gecontroleerd te worden voor dat deze in de verkoop gaat, dat scheelt een berg sores.
Een garage houder of een handelaar dient zich ten alle tijde als een vakman te gedragen, kan men dat niet volbrengen, stop er dan in vredesnaam mee.
Bij de inkoop van een voertuig zal een vakbekwaam garagehouder of een handelaar een in te kopen voertuig volgens de normen dienen te schouwen.
Ik heb een aantal goed vrienden die een autobedrijf hebben, zij gaan er in elk geval niet van uit dat een klant die in wil ruilen, dat deze per definitie de waarheid spreken, de auto word dus vakkundig geschouwd.

Ik zeg natuurlijk dit, omdat er onder de klanten net zo goed personages zitten die het niet geheel nauw nemen.
Het kan van beide zijden komen.

Zoals u al aangaf, heeft hij het wel serieus genomen, en dat is natuurlijk erg goed, in elk geval zal hij nu een betere naam krijgen, en houden, en daar doen we het tenslotte voor. :ja:

Met vriendelijke groet,

Ad

eric-328
2e Versnelling

Post by eric-328 »

Lang niet gezien? Vind een week wel meevallen...

Wat een cowboy-verhalen. Diverse forumleden, heet onder mijn voeten.. Refereer je soms aan dit draadje;
http://www.bmwforum.nl/viewtopic.php?f=27&t=7856
Word inderdaad met de grond gelijk gemaakt...

Maar on topic. Ik vraag naar de wettelijke grondslag en jij komt aan met de site van de rijksoverheid??? Erg sterk. Geen wetsartikelen, geen jurisprudentie... Waar op de site van de rijksoverheid is deze wijsheid terug te vinden?
Ben eigenlijk stiekem wel benieuwd naar die meerdere pagina's uitleg van de wet door jou. Kijken wat jij mij in enkele pagina's bij kunt brengen wat een studie van 8 jaren aan de universiteit mij blijkbaar niet heeft geleerd.

MAd
3e Versnelling

Post by MAd »

Hallo beste Eric,

15 juni 2012, ja dat is sinds vandaag echt een week geleden.

Het hebben over de bekende cowboy verhalen, iets voorleggen wat zijn weerga niet kent, geen enkele reactie geven op een simpele reactie, dan word het duidelijk heet onder iemands schoenen.

En als we terug On topic zouden gaan, dan verwijs ik u zeer gaarne naar de TS, en zie zijn starters titel.

Wat ik zo raar vind aan uw verhaal, beste Eric, dat u niet kan vinden wat een ander als niet jurist wel kan vinden, dan vraag ik mij wel het een en ander af, hoe dat nu komt.
Is mijn pc dan zoveel anders dan, daar kan het echt niet aan liggen, heb ik dan misschien contacten bij de Rijksoverheid, hmmm, ik ken daar dus echt niemand!

Ik denk dat het dus dat er iets anders speelt.
Als een pas afgestudeert jurist al iets niet kan vinden wat een ander wel kan vinden, dan rijzen er bij mij hele grote vraagtekens.

Want als u iets beter uw best zou doen, dan verklaren 3 A4 kantjes het hele verhaal, en dat is vele malen korter dan de door u genoemde 8 jaar, erg frappant hoor, affijn hoor.

Dus dan toch nog iets beter uw best doen....

Des ondanks wens ik u toch een hele goede nachtrust toe. :ja:

Met vriendelijke groet,
Ad

eric-328
2e Versnelling

Post by eric-328 »

Zoals te verwachten weer een hoop bla bla en geen enkele onderbouwing. Niet 1 artikel of uitspraak...Helaas ook geen 3 A4'tjes...
Geef dan in ieder geval de link van de site van de rijksoverheid waar jij deze informatie vandaan hebt. Draai er niet zo omheen. Jij kunt dus dingen vinden die ik niet kan vinden. Bewijs dat dan.
Een discussie voer je met gefundeerde argumenten. Jij hebt niet 1 vaststaand feit aangedragen, alleen een hoop gebakken lucht.

Btw, Ik ben niet net afgestudeerd ;)

On topic; Heeft de garage inmiddels een reactie gegeven?

MAd
3e Versnelling

Post by MAd »

Hallo beste Eric,

Heb je ooit al eens een dergelijke zaak behandeld?
Zo ja, heb je die dan ook gewonnen?

Mijn relaas, heb een best aantal dergelijke zaken gezien, bij forum leden van een aantal fora, heb diverse zaken gezien bij of in de vriendenkring, telkens was het een hele grote 0 op rekest, zaak verloren, en weer aardig wat geld over de bekende balk gesmeten.
Ze waren echt veel wijzer geweest, als men dit geld hadden geïnvesteerd in nieuwe onderdelen, dan hadden ze er nog veel geld aan over gehouden, ik heb het dus ook gezegd, doe het niet, je gaat de teil in, je redt het niet, tja, helaas, te laat.
Na de afloop, is het dus wonden aflikken en doorgaan, de consument is niet goed beschermd in ons land, de overheid maakt er vele woorden over vuil, maar er gebeurt te weinig, ik hoop echter dat het sterk gaat veranderen, dat de weegschaal van justitie eens de andere zijde op slaat. Hier zakt toch echt je broek van af.

Verder weet jij al hoe ik over juristen denk, en hun grote bla bla en hun zeer gladde praatjes om toch die persoon weer binnen te halen.
Je weet het toch nog wel, ja natuurlijk weet je dat nog wel, die juristen die mij over de streep getrokken hebben, beiden zeiden toch, O, zo klaar als een klontje, echter zij verslikten zich totaal in deze beide zaken, toen ik naderhand hun een aangetekende brief gestuurd heb, dacht je nu dan echt dat ik toen ook nog meer een fatsoenlijk antwoord van die knurften gehad heb, nou mooi niet dus.
Voor mij zijn het echt mensen die een hoop gebakken lucht verkopen, niet ik.

Jij vergeleek dus mevr. Klazien uut Zalk met een arts, nou dat is wel erg respectvol, niet dus, zij wist als geen ander hoe de natuur in elkaar zat, hielp de mensen met het genezen van bepaalde aandoeningen waar een arts de chemie voor nodig heeft en had, materiaal dat eigenlijk schadelijk kan zijn voor het lichaam, met vaak de nodige bijwerkingen, al eens over nagedacht.

Nu zal ik een vergelijk maken, en dat is dus eigenlijk mijn mening, die hoeft u echt niet te delen van mij!
U hoeft er zelfs geen enkele reactie van mij op te geven, ik ben er echt niet in geïnteresseerd.
Een jurist is voor mij haast vergelijkbaar met een jehovagetuige, veel gladde praatjes, gebakken lucht dus, veel poeha over iets wat soms niet eens bestaat of uitgevoerd kan worden, dat is die ervaring heb ik opgedaan door 2 juristen, die mijn beide zaken compleet hebben verslonst, en verpest.
Ik zal dus nooit of te nimmer meer een jurist vertrouwen met zijn mooie lege woorden zonder enige betekenis.
Dit is dus wat ik echt meen.

Daar wil ik het eigenlijk wel bij laten.

Dan het gevraagde einde van de zaak klant vs garage.
De rechter heeft dus een uitspraak gedaan zoals u al kon zien, in het verhaal van forum lid 325.

Een erg terechte uitspraak.

Denk nu natuurlijk niet dat ik tegen de rechterlijke macht ben, ik ben dus erg gebrand op de veroordeling van een personage die de zaak verbruit en de mensen benadeelt, ik heb al genoeg reacties gegeven op diverse auto fora waar een garagehouder of auto handelaar de klant heeft benadeeld, er staan zoveel topics over dit soort items op bepaalde fora, je word er echt niet goed van.

Dus van mij, mogen er nog heel veel zaken worden aangespannen, en het liefst met een goede en een hele positieven afloop voor degenen die het verbruid heeft, ongeacht wie het ook is, als de overtreder maar gestraft word.

Daarom zei ik in het andere topic dus ook, in Nederland is de onwetende burger nog steeds niet goed beschermd tegen louche handelaren en geragehouders, en dat dit in Duitsland echt vele malen beter is geregeld.
Daar was u het toen ook al niet mee eens, terwijl het weldegelijk zo is en was, de niet goede bescherming van de onwetende burger die zijn gelijk haast niet kon behalen, en gewoon in de kou bleef staan en blijft staan.

Velen kennen de garantie bepalingen niet eens, en dat vind ik erg jammer, velen weten niet eens waar men die kan vinden.
Nu vraagt u ook aan mij waar ik die gevonden heb.
Ik schreef dus al, kunt u deze niet vinden, schrijf/stuur dan een e-mailtje naar de Rijksoverheid, zo erg moeilijk kan dit toch niet zijn!
Ik houd niet van mensen die alles voor gekouwd willen gepresenteerd krijgen, dat hebben ze mij ook nooit geleerd, opzoeken wat je zelf kan opzoeken, en daar word je echt erg handig in als je altijd alles zelf opzoekt.

Ik wil natuurlijk wel de forum leden helpen met de oplossing van problemen van hun voertuig, ongeacht welk merk of soort voertuig, daar is het forum voor bedoeld, niet om dit soort zaken te gaan uit bekvechten.

Waarbij telkens het topic van een mede forum lid word vervuild, nu dus ook weer.
Waarvoor ik weer eens mijn verontschuldigingen aan biedt aan de TS, en weer door uw toedoen, ik begin er nu echt een beetje genoeg van te krijgen, het blijft niet leuk, u kent mijn standpunt van het vorige topic, en weer gaat u weer zitten drammen, en beschuldigen dat het weer eens niet juist is.

Wees eens een keer volwassen, en gedraag u en zoek het nu eens even op, gewoon doen dus.
Het zijn zoals u al zei, slechts 3 A4 kantjes, meer niet, en daar staat dus echt alles in.

Ik wens u een hele fijne voortgang van deze dag, beste Eric.

Met vriendelijke groet,

Ad

eric-328
2e Versnelling

Post by eric-328 »

De wet kent de regel; Wie stelt moet bewijzen. Jij stelt maar bewijst niets..geen enkjel argument kun je onderbouwen...
Je zegt dat je geen schijn van kans maakt als consument en verwijst naar een zaak waar de consument notabene in het gelijk wordt gesteld.

Hoeveel zaken wij behandelen op basis van dwaling? Voldoende. Hoeveel er gewonnen worden? De meeste, anders maak je ze niet aanhangig..

Maar goed, aan jou ga ik echt geen tijd meer verspillen.

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Post by 325i »

eric-328 wrote:.

Maar goed, aan jou ga ik echt geen tijd meer verspillen.

Dat had ik eigenlijk al na de eerste reactie wat die gaf aan mij

En sorry dat ik het zeg maar aangezien het een vrij land is zeg ik het toch.
Ik vind je maar een echte wiseguy Ad je hebt overal een mega lang antwoord op en weet alles overal van
De hele auto techniek , juridische zaken enz enz

Volgens mij lees je gewoon wat teveel en heb je teveel tijd en denk je dat je alles weet.
Prima dat je zo je eigen wereld hebt maar toch wou ik het even kwijt dat ik je maar een irritant persoon vind en dan kan ik je niet eens.
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

MAd
3e Versnelling

Post by MAd »

Je snapt het eindelijk beste Eric, goed zo.

Het is natuurlijk niet zo, beste Eric, en dat is het laatste wat ik schrijf, dat ik het niet goed vind dat de dwalingen harder zouden worden aangepakt, er moet gewoon meer gebeuren, zodat de consument beter beschermd word, daar ben ik geheel voor.

En 325, het is inderdaad een vrij land, je mag gewoon je mening geven, daar heb ik echt geen enkel probleem mee!

Ik denk dat het wat steekt, dat een garagebrdrijf eens goed word aangepakt, als hij een klant benadeelt.
Maar dit is dus ook mijn mening, of je die nu leuk vind of niet, dat maakt niet uit, het is immers een vrij land om uw vrije mening te mogen geven.
Wat er dan ook nog bij jou steekt, dat is dat ik jou een paar keer heb aangesproken op gezegdes die ik niet eens heb uitgesproken, en de waarheid kan soms niet gewaardeerd worden, en de waarheid mag je van mij gerust hard op zeggen hoor, daar kan ik heel goed tegen, wat je verder van mij vind, dat maakt me verder niet uit, je mag van mij alles vinden.
Ik ben niet zo snel op mijn tenen getrapt, en word niet boos om een ieders zijn mening, daar bent u helemaal vrij in. :ja:

Als je niets leest, beste 325, dan kom je ook niets te weten, ik weet dus niet hoe je het op de school gedaan hebt, ik denk toch door te lezen en te onthouden.

Ja, in een ding heb je nu echt helemaal gelijk, ik heb inderdaad veel tijd, en wel vrije tijd.

Lekker om de auto's te kunnen onderhouden, een mooiere hobby is er toch immers niet.

Succes beide.

Ik wens u allen een hele fijne avond toe.

Met vriendelijke groet,
Ad

Topic Author
amjovi
Neutraal
Type Auto: E60 525D Stage 2 H6 2005

Post by amjovi »

Jongens met ruzie komen we niet verder hoor!

Ik heb nog geen reaktie gehad van de garage maar heb besloten mijn auto te verkopen nu hij goed is.
Hij rijd prima dus acht dit een goede kans hem te verkopen.

Zodra hij verkocht is koop ik een duitser :-)
E60 525D Stage2 + DPF off/EGR off + uitlaat leeg.

MAd
3e Versnelling

Post by MAd »

Hallo beste Amjovi,

Wat mij betreft maak ik geen ruzie, want dat is het allemaal niet waard.
Maar als ze plagen, dan mag ik graag even mee doen, verder is er wat mij betreft echt niets aan de hand.

Ik denk dat de garage zich niet meer zal laten horen.
Nog eens een aangetekende versturen met wat u van hen verwacht als goede oplossing, en stel een duidelijke termijn waarin u verwacht dat zij reageren.

Het is erg ongelukkig om het te zeggen, dat nu net een Renault erg veel problemen kent met de electronica, de nieuwste Renaults zijn niet voor niets uitgerust met de electronica van Nissan, deze hebben ze jaren geleden over genomen van het Japanse familie bedrijf waar Nissan onder hoort. En het schijnt nu een stuk beter te verlopen nu, het is echter nog afwachten of de trend door zet.

Ik denk dat het een hele goede beslissing kan zijn om een Duits merk te kopen, ik wil echt niets anders.
Maar zo heeft een ieder zijn favorite merk, en dat is misschien maar goed ook, anders rijden er misschien enkel maar Duitse merken rond. Verder moet men een grote dosis geluk hebben met een auto, en het kan dus ook een goede reden zijn, dat het onderhoud van de vorige eigenaar of eigenaren er ook een steentje aan bijdraagt, wat de betrouwbaarheid aan gaat.
Dus de onderhouds geschiedenis hoort ook bij het bescheiden, bent u dan ook nog lid van de ANWB of dce Dekra, een merkdealer is ook goed, vraag dan eens om inlichtingen over een aankoopkeuring, u krijgt er een uitgebreid rapport bij, wat de eventuele gebreken zijn of helemaal geen gebreken, dat scheelt ook een berg sores.
Reken echter op een bedrag van ongeveer 285,00 euro.

Ga er verder van uit dat het net zoals een APK, dat het een moment opname is, maar het draagt er wel aan toe dat u weet of er iets aan de auto mankeert, en dat stelt dus al aardig gerust.

Succes met de verkoop van de Renault, en ik hoop dat u er aardig aan uit zal komen met de prijs.

Met vriendelijke groet,

Ad

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Post by 325i »

Laatste reactie van mij en hierna dus ook gewoon on topic niet on topic berichten worden dus verwijderd ...en ja nu ben ik dus de wiseguy ;)

Maar om een heel lang verhaal kort te maken
Mij steekt niks alleen mensen die zoveel tijd hebben neem ik zelf niet echt serieus.
Daarbij je weet zoveel en hebt veel vrije tijd dus blijkbaar weet je toch niet zo heel veel anders had je waarschijnlijk meer te doen en hoefde je niet van die lange overdreven vriendelijke berichten te posten.

Nou bij deze gaat het dus gewoon weer om de TS iemand die nog wat aparts te melden heeft doet of een nieuw topic openen of doet het maar onderling met PM regelen :!:
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Topic Author
amjovi
Neutraal
Type Auto: E60 525D Stage 2 H6 2005

Post by amjovi »

Jongens.. Ik heb mijn oude auto gevonden die ik ingeruild had.
Hier staat ook echt dat de garage BOVAG LID is! http://link.marktplaats.nl/591732507

Code: Select all

SERVICE ,VERTROUWEN EN KWALITEIT STAAT BIJ ONS CENTRAAL. 
WIJ ZIJN BOVAG LID EN NAP.
BIJ AANKOOP WORDT DE AUTO AFGELEVERD MET EEN NIEUWE APK ZONDER EXTRA KOSTEN.
Vuile oplichters!!
E60 525D Stage2 + DPF off/EGR off + uitlaat leeg.

marcel-bea
Neutraal
Type Auto: compact

Post by marcel-bea »

Ik zal zo wie zo nooit een auto uit '98 kopen op gas. Je weet nooit wat ie heeft gedraaid en zeker geen Clio. En de apk is de moment opname. Doe je niks aan. En dan nog, je heb nooit veel betaald voor die Clio. een auto van 14 jaar oud. Mag je niet veel van verwachten

bimmer
4e Versnelling
Type Auto: 318i (E46)

Post by bimmer »

Er is niet 1 waarheid in dit geval maar meerdere waarheden. m.i is hetgeen dat ad verklaart zeker geen onzin.maar er leiden meer wegen naar rome.bij een ondeugdelijk product kun je de verkoper altijd in gebreke stellen.

Het is alleen een stuk makkelijker als de auto boven de 4500 euro gekost heeft zodat je je kunt beroepen op de bovag.

Als je een rechtsbijstand verzekering hebt moet je door hun de verkoper zeker een ingebrekestelling laten sturen.zoniet dan kun je het zelf proberen.doe dit wel aangetekend. ik zou zeker proberen iets van compensatie te krijgen.

En blijf de verkoper lastig vallen, hij zal dit zeker niet weten te waarderen, maar wellicht is het hem wel iets waard om van je af te komen en een en ander in der minne te schikken.
Post Reply

Return to “Off-Topic”