BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

vloer nat

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
vandermeer
Neutraal
Type Auto: BMW 118d

vloer nat

Post by vandermeer »

Hoi, als het flink regent is de vloer binnen zeiknat aan de linkerkant in mijn 118d.
Dus de bestuurderskant en de stoel daarachter hebben beide een natte mat en natte bekleding daaronder.
Ik heb het idee dat het water niet van boven komt (ramen, deuren) want dat blijft allemaal droog.
Heeft iemand enig idee waar ik dit moet zoeken?

Groeten JP

bimmer
4e Versnelling
Type Auto: 318i (E46)

Re: vloer nat

Post by bimmer »

Als je raam rubber lekt dan loopt het achter het dashboard naar onder tot bij de vloermat. Tijdens het optrekken met de auto kan het water naar achter lopen.

gezien je geen oldtimer rijdt maar een vrij jonge auto lijkt het me niet waarschijnlijk dat het via een verrotte vloerplaat naar binnen komt.

Kijk ook even of de afvoer van het regenwater niet verstopt is in je portier en onder de motorkap. Kan snel verstoppen door zand en bladeren.

needlefreak
Neutraal
Type Auto: bmw e82 coupe

Post by needlefreak »

onder de voorste zetels zitten woofers alle bij mij toch en onder die woofers zit een rubbere stop
moet je eens kijken of die niet los is
ik heb deze er uitgehaald en dichtgespoten met tek 7 ook door water met felle regen

Topic Author
vandermeer
Neutraal

Post by vandermeer »

Bedankt voor beide reacties.

Ik heb met de tuinslang e.e.a. uitgeprobeerd. Ik zie helemaal niks vanaf de deuren komen, dus vermoedelijk komt het dan echt van onder / bodem, al dan niet via motorkap / parafaanplaten. Ik denk dat ik niet zelf kan verhelpen dus ik zal hem weg moeten brengen. Wel hopen dat het lekkere BMW-luchtje ooit nog terugkomt, want nu is het net een rioolput ;)

Groeten!

ArnoldC
1e Versnelling
Type Auto: 318 D Compact (E46)

Post by ArnoldC »

Het komt regelmatig voor dat de folie die achter het deurpaneel zit geplakt, loslaat. daardoor krijg je waterlekkage omdat het regenwater gewoon langs het raamrubber in de deur komt. Dit wordt normaal tegengehouden door de folie, maar als dat van onderen los is lekt het water naar binnen en heb je precies de symptomen die jouw auto nu heeft. Dus ik adviseer je om beide deurpanelen links te demonteren en kijken of de folie nog goed vastzit. Alvast succes, en laat het even weten.
Groetjes

Topic Author
vandermeer
Neutraal

Post by vandermeer »

Update.

De auto is bij de garage geweest. Het water komt niet van de deur. Ook niet van de voorruit. Niet van de parafaanplaten en niet via de doppen in de bodem. Achter het dashboard is alles droog, dus het water komt niet van boven.

Bij de garage weten ze het niet meer. Iemand nog ideeen?

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Post by 325i »

Tsja het is altijd heerlijk zoeken zoiets.
Als je er echt niet uitkomt wordt het auto strippen van binnen en hopen dat je het dan ziet.
Mocht het een 3 deurs zijn kan je nog hebben dat de kit van de achterramen ofzo ergens wat lekt maar kan zoveel zijn en water kan op de gekste plaatsen naar binnenkomen
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

ccojos
Neutraal
Type Auto: 116d

Post by ccojos »

Mijn 116D van 2010 heeft ook de binnensijpel-water-ziekte maar dan aan de passagierszijde.
De eerste keer merkte ik het op na een bezoek aan de carwash. Rechts onder aan de voeten zeiknat.
Bij de BMW-dealer is onder garantie in het motor compartiment een "afwateringsgoot" vervangen, dat kwam nogal eens voor zei de mecanieker. Nu zijn we 6 maanden verder en tijdens een wasbeurtje thuis met de waterslang opnieuw een grote plas water op de zelfde plek. Uit de garantie nu, dus zelf maar eens op zoek. Ik haal de passagierszetel weg, de afdeklijsten van de vloerbekeding met de deurdorpels en een afdekplaat onder het handschoenkastje. Dan wil ik met de tuinslang eens sproeien om te zien waar er water binnen komt. Maar eerst de auto buitenrijden en de ramen dicht doen. Contact op : oei, foutmelding airbag , ja dat is juist want ik heb de stoel verwijderd. Ok, gestart, buiten gereden, de spoeier erop.....geen druppel binnen. Dan maar overvloedig met emmers water over de auto, geen druppel binnen, grrr of joepie? Ondertussen alles terug gemonteerd, stoel terug op de plaats, bekabeling klik Ok. De auto starten, oei: foutmelding airbag en gordel blijft....hoe kan je dat nu weer resetten? En nu moet ik nog afwachten of er nog water gaat binnenkomen.Vanzelf hersteld lijkt me niet echt. Een echte BMW van m'n voeten met 30.000km op de teller hangt ie mij al de keel uit. Trouwens, ik heb 2 E30 318i, één van 1984 , één van 1990 en een E34 van 1990. Gewoon niet klein te krijgen. Nu eens overgeschakeld naar een jonge, moderne BMW....ja, moet er nog zand euh water zijn?
Iemand nog ideën hoe "we" zulke problemen zelf kunnen aanpakken zonder de "prijsvriendelijke" service van BMW te moeten raadplegen?

Vriendelijke Groeten,
Jos

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Post by 325i »

foutmelding kom je via de obd aan het resetten dus even wachten tot je het gevonden hebt.
Wellicht dat je met een hogedruk reiniger meer geluk hebt om het te vinden
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

B-batur@hotmail.nl
Neutraal
Type Auto: Bmw f20 114i

Post by B-batur@hotmail.nl »

En....
Is je probleem verholpen

Ik heb de zelfde probleem

Mvg,

B

BMW_ed
Neutraal
Type Auto: 118d

Post by BMW_ed »

Is het bij jou opgelost? Ik heb hetzelfde probleem. Nat voorin bij passagiers kant.
Help!
Post Reply

Return to “1 Series”