BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

BMW dealer Munsterhuis en scholten dubieus???

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
beholt
Neutraal
Type Auto: BMW535D

BMW dealer Munsterhuis en scholten dubieus???

Post by beholt »

Hallo allemaal,

let wel: ik heb deze ervaring. Hoeft niet altijd te zijn bij deze club!!!

ik kocht in maart 2012 een BMW535. Aardige jongens daar bij Munsterhuis (ze hebben veel leuke BMW's staan daar trouwens) totdat je wat van hun gedaan moet hebben.
Aanvankelijk hebben zo onder garantie de koppelomvormer gerepareerd (er kwam rook onder de auto vandaan) evenals 4 nieuwe banden omdat de velgen krom waren (erge trilling)
Daar ben ik dus wel tevreden over. Goed gedaan.

echter....
Bij de testrit (VOOR de koop dus) constateerde ik een geluid, heb ernaar gevraagd en ze gaven aan dat dit niets was. Dus auto gekocht. Het geluid werd echter steeds erger en bleek de aircopomp.
Probeer dan maar eens dit gerepareerd te krijgen bij Munsterhuis en Scholten. Mooi niet.
Men spreekt dan van "Non conformiteit" volgens de wet artikel 21 en 22 (zoek maar eens op)

Tig mails en vele (zelfs aangetekende die ze gewoon niet ophalen) brieven. Uiteindelijk advocaat ingeschakeld zonder succes. Erg teleurgesteld in deze club. Had dit niet verwacht.

Reparatie kost 1200 euro en ik wil nu dat ze dit geld eerst overmaken voordat ik het laat repareren. Hier heb ik recht op volgens het burgerlijk wetboek maar de advocaat van M&S is ook dwars. En logisch...het is hun advocaat. Wel hilarisch dat een collega van die advocaat mij in het gelijk stelde totdat hij ontdekte dat het om hun cliente ging.
Kijk, dan wordt de zaak ineens anders en gaat geld een rol spelen.

Kortom ik heb veel ellende ervaren met deze club. Pas op!!! Maar weet dat dit niet voor anderen hoeft te gelden. Het kan zomaar zijn dat je wel tevreden bent.
Ik had dingen en die zijn opgelost maar niet allemaal en dat heeft me een hoop geld gekost.

Ben zelf aantal dagen kwijt aan correspondentie en advocaatkosten. (we hebben het over minimaal 450 advocaat en 300 euro reiskosten. Mijn verloren uren niet meegerekend tegen 75,00 euro/uur). tel ik echt alles op dan zit ik op 2800 euro schade door deze club.

Ik hoop van harte dat ik de enige ben die deze ervaring heeft met M&S.

Daar ze ook Porsche dealer zijn plaats ik dit bericht hier. dan weet je hoe je moet handelen.

Ze hebben uiteraard ook hun eigen verhaal. Ze zijn vrij te reageren hier en een tegen woord te geven echter bij andere forums is dit nog niet gebeurd. Waarom weet ik niet.
Ze hebben dan de kans hun naam te zuiveren.

Dus dubieus??? Tja, wat denken jullie??

Het doel van dit bericht is mensen te informeren over hun rechten. Lees bv artikel 21 en 22 van het burgerlijk wetboek.
Weet dat je alles schriftelijk vast moet leggen en dit ook moet eisen van de dealer. Ze zullen protesteren maar je hebt er recht op.

Heeft iemand anders gedoe met een dealer (of met Munsterhuis en Scholten) laat het me weten. Ben ondertussen een halve jurist geworden. :-)

Ik hoop dat Munsterhuis en Scholten hun gedrag aan zal passen zodat ze later alleen maar tevreden klanten zullen krijgen.

MAd
3e Versnelling
Type Auto: 525i Touring E39

Re: BMW dealer Munsterhuis en scholten dubieus???

Post by MAd »

Hallo beste Beholt,

Ja dat zijn erge streken, dat zou je van een goede dealer echt nooit verwachten.

Dan die jurist, dat is een jurk eerste klas, hij had op zijn minst wel eens kunnen zeggen, dat hij geen twee partijen kan dienen, M&S en u.

Ik zou als u geen rechtsbijstand heeft, eens proberen het een en ander uit te zoeken via " hetjuridischloket.nl "
Zij kunnen u ongetwijfeld wel voorzien van goed advies, dit kunt u overigens wel doen via een e-mail, vermeld dan wel alle adres gegevens van u, ook uw telefoon nummer waar u bereikbaar bent.
Als u tegen deze jurist een klacht kan neerleggen volgens hetjuridischloket.nl dan zou ik dit ten alletijden overwegen.
Ik zou me niet door een dergelijke jurist op deze wijze zo laten behandelen, dat is te gek voor woorden.
Onder de juristen hebben we uiteraard ook rare snaken, die niets om de zaak geven, of net de situatie die bij u aan de hand is.
Dat komt wel vaker voor, en dat moeten we niet over onze kant laten gaan, kijken hoe te handelen, en eventueel een klacht indienen, dat recht heeft u gewoon.

Dat zij u zeggen dat het geluid niets betekend, dat is pure onzin, een BMW motror draait immers altijd geruisloos, ik had daar echt geen genoegen mee genomen met dat antwoord.

Bij de verkoop dient de verkopende partij de gebreken altijd te vermelden, en niet te ontkennen.
Ik weet ook niet of u garantie had en welke garantie regeling, of u ook nog extra garantie bij gekocht heeft e.d.

Wat ik altijd aanraadt bij het kopen van een auto, laat een aankoop keuring uitvoeren door een onafhankelijke instantie, zoals de ANWB of de Dekra, een andere merkdealer van het merk van de auto kan natuurlijk ook, maar dan weet men niet of deze onafhankelijk is, want het kunnen wel vrienden zijn van de dealer waar u de auto wil kopen, dus laat de merkdealer even voor wat hij is, en naar de twee overgebleven instanties te gaan.

Dan heeft u dus wettelijk aan uw verplichting voldaan, en kan u niets verweten worden dat u het aankoop onderzoek niet heeft uitgevoerd.
U krijgt uiteraard dan ook nog een keurings certificaat bij deze twee insituten, en die is wel rechtsgeldig.

Laat deze zaak niet rusten, zorg voor goede informatie, het gaat tenslotte om aardig wat geld.

Ik wens u veel succes toe, en ik hoop dat u uw geld terug kan vorderen, dat zou wel zo fijn zijn.

Voor de goede orde: Ik heb geen ervaring of kennis van deze dealer/ garage.

Met vriendelijke groet,
Ad

pegro
1e Versnelling
Type Auto: e36

Post by pegro »

hoeveel tijd zat R tussen koop en uw constatering dat het geluid als "STUK" werd bestempeld?
ps een "beetje stuk" bij aankoop had u zelf als stuk moeten zien.. :!: .

badeendje
1e Versnelling
Type Auto: E39 520i manual

Post by badeendje »

Ik vind het wel een raar verhaal van die advocaat maar toch.

Als je al een geluid hoorde tijdens de proefrit , had je het kunnen melden voor de koop.
Ik zou als ik jou was toch langs het juridisch loket gaan of je rechtsbijstand bellen.

Kost heel wat tijd maar op den duur komt boontje om zijn loontje.
-=* Badeendje*=-

✕ E30 Coupe 335i man (Crashed and sold for drift)
✕ E36 Sedan 318i aut (sold)
✕ E46 Sedan 318i man (sold)
✕ E39 Sedan 520i man (sold)
✓ E34 Sedan 535i aut (sold)
Post Reply

Return to “Algemeen”