let wel: ik heb deze ervaring. Hoeft niet altijd te zijn bij deze club!!!
ik kocht in maart 2012 een BMW535. Aardige jongens daar bij Munsterhuis (ze hebben veel leuke BMW's staan daar trouwens) totdat je wat van hun gedaan moet hebben.
Aanvankelijk hebben zo onder garantie de koppelomvormer gerepareerd (er kwam rook onder de auto vandaan) evenals 4 nieuwe banden omdat de velgen krom waren (erge trilling)
Daar ben ik dus wel tevreden over. Goed gedaan.
echter....
Bij de testrit (VOOR de koop dus) constateerde ik een geluid, heb ernaar gevraagd en ze gaven aan dat dit niets was. Dus auto gekocht. Het geluid werd echter steeds erger en bleek de aircopomp.
Probeer dan maar eens dit gerepareerd te krijgen bij Munsterhuis en Scholten. Mooi niet.
Men spreekt dan van "Non conformiteit" volgens de wet artikel 21 en 22 (zoek maar eens op)
Tig mails en vele (zelfs aangetekende die ze gewoon niet ophalen) brieven. Uiteindelijk advocaat ingeschakeld zonder succes. Erg teleurgesteld in deze club. Had dit niet verwacht.
Reparatie kost 1200 euro en ik wil nu dat ze dit geld eerst overmaken voordat ik het laat repareren. Hier heb ik recht op volgens het burgerlijk wetboek maar de advocaat van M&S is ook dwars. En logisch...het is hun advocaat. Wel hilarisch dat een collega van die advocaat mij in het gelijk stelde totdat hij ontdekte dat het om hun cliente ging.
Kijk, dan wordt de zaak ineens anders en gaat geld een rol spelen.
Kortom ik heb veel ellende ervaren met deze club. Pas op!!! Maar weet dat dit niet voor anderen hoeft te gelden. Het kan zomaar zijn dat je wel tevreden bent.
Ik had dingen en die zijn opgelost maar niet allemaal en dat heeft me een hoop geld gekost.
Ben zelf aantal dagen kwijt aan correspondentie en advocaatkosten. (we hebben het over minimaal 450 advocaat en 300 euro reiskosten. Mijn verloren uren niet meegerekend tegen 75,00 euro/uur). tel ik echt alles op dan zit ik op 2800 euro schade door deze club.
Ik hoop van harte dat ik de enige ben die deze ervaring heeft met M&S.
Daar ze ook Porsche dealer zijn plaats ik dit bericht hier. dan weet je hoe je moet handelen.
Ze hebben uiteraard ook hun eigen verhaal. Ze zijn vrij te reageren hier en een tegen woord te geven echter bij andere forums is dit nog niet gebeurd. Waarom weet ik niet.
Ze hebben dan de kans hun naam te zuiveren.
Dus dubieus??? Tja, wat denken jullie??
Het doel van dit bericht is mensen te informeren over hun rechten. Lees bv artikel 21 en 22 van het burgerlijk wetboek.
Weet dat je alles schriftelijk vast moet leggen en dit ook moet eisen van de dealer. Ze zullen protesteren maar je hebt er recht op.
Heeft iemand anders gedoe met een dealer (of met Munsterhuis en Scholten) laat het me weten. Ben ondertussen een halve jurist geworden.
Ik hoop dat Munsterhuis en Scholten hun gedrag aan zal passen zodat ze later alleen maar tevreden klanten zullen krijgen.