Ik heb een E60 uit 2003 met 120.000 KM. Top auto alleen een ding wat niet bevalt.
bij 70 km/uur en ca 110 km/uur trill de auto ligt. Dit is voornamelijk te voelen in de voorstoelen.
Ik heb inmiddels de draagarmen laten vervangen,draagarmrubbers laten vervangen, banden vele malen laten uitbalaceren.
Met andere vergel gereden.
Ook zit er geen speling op de kadan as.
Met het vervangen van de draagarmen is het wel minder geworden, maar je voelt het nog wel.
Je voelt het trillen ook ligt in het stuur.
Iemand een idee?
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
E60 trilt bij 70km en tussen 110-120KM
Moderator: Moderator Team
Re: E60 trilt bij 70km en tussen 110-120KM
probeer eens een setje andere velgen... 

Ik heb een E61 uit 2004 met een zelfde soort probleem.
Echter bij mij is de trilling bij 85- 90 km/u behoorlijk merkbaar; en dan met name in het stuur.
In 1e instantie dacht ik dat het te maken had met (te)veel stilstand, maar daar twijfel ik nu over omdat ik er meer mee rijd. De achterbanden zijn onlangs vervangen, maar voor m'n gevoel heeft het meer met de voorbanden te maken.
Er liggen ook geen aparte velgen of banden onder; gewoon de standaard af-fabriek velg met Continental banden. Uitlijnen etc. is ook al gedaan, maar dat heeft geen effect op het trillen gehad.
Ik zal het nog eens bij de garage waar de BMW in onderhoud is aankaarten, maar als er nog iemand wat tips heeft hoor ik dat graag.
Echter bij mij is de trilling bij 85- 90 km/u behoorlijk merkbaar; en dan met name in het stuur.
In 1e instantie dacht ik dat het te maken had met (te)veel stilstand, maar daar twijfel ik nu over omdat ik er meer mee rijd. De achterbanden zijn onlangs vervangen, maar voor m'n gevoel heeft het meer met de voorbanden te maken.
Er liggen ook geen aparte velgen of banden onder; gewoon de standaard af-fabriek velg met Continental banden. Uitlijnen etc. is ook al gedaan, maar dat heeft geen effect op het trillen gehad.
Ik zal het nog eens bij de garage waar de BMW in onderhoud is aankaarten, maar als er nog iemand wat tips heeft hoor ik dat graag.
-
- Neutraal
- Type Auto: x5 3.0i
is het een automaat of een hand geschakelde
CRV Converter Revisie Veenendaal
-
- Neutraal
- Type Auto: BMW 328I Cabrio
Stuurkogel speling?
laat de rubbers van de motorsteunen en versnellingsbak steun maar eens na kijken
mvg hans
mvg hans
UNDERSTEER is when you hit the wall with the front of the car.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.
OVERSTEER is when you hit the wall with the rear of the car.
HORSEPOWER is how fast you hit the wall.
TORQUE is how far you take the wall with you.