Beste forumeden,
Ik heb sinds een paar maanden de melding getriebenotprogram. Dit is voorgevallen direct na de wasstraat en ik vermoed dus ergens een probleem met electronica, kortsluiting oid door vocht. De bak schakelt namelijk nog prima, als voorheen.
Dit vermoeden heb ik met name omdat ik de melding alleen maar krijg als de motor een dag of langer niet gelopen heeft.
De 1e keer dat ik t contact draai komt de melding, draai ik de sleutel terug naar 0 en daarna weer naar rechts, is de melding weg. Dus de 2e keer contact aan is de melding weg. De rest van de dag krijg ik de melding niet meer, pas de volgende dag weer. Echt iets met spanning lijkt me dus maar de accu voor is in orde.
Die accu achterin de kofferbak heb ik nooit gemeten, is die voor de electronica?
Verder, misschien kan dat er mee te maken hebben, weet dat mijn rechter achter portier lekt, een bekend probleem bij de e39. Maar dit is al 2 jaar zo.. had al moeten fixen, ik weet t. Nou zit er daar gaatje in de vloer waarvan t dopje mist en toen ik er in keek zag ik water. Ik heb toen en watten staafje erin gestoken en die kwam er inderdaad nat uit.
Zou daar onder bedrading zitten die kortsluiting kan maken?
Echter, de melding kwam echt direct na de wasstraat dus het kan ook ergens anders zitten...
Alvast dank,
Philip
E39 Touring 525i, 2002
151.000km
Er zit ook een accu rechts achterin de kofferbak. Is die voor de electronica,?
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
E39 Touring 'Getriebenotprogram' melding
Moderator: Moderator Team
Re: E39 Touring 'Getriebenotprogram' melding
Voor de volledigheid, probleem is reeds een poos geleden verholpen. Zat vocht in een schakelaar.
-
- 3e Versnelling
- Type Auto: 118I
Re: E39 Touring 'Getriebenotprogram' melding
Ok, kan dus gesloten worden.
Verba volant, scripta manent.