BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Brommend geluid af en toe
Moderator: Moderator Team
Brommend geluid af en toe
Beste allemaal,
Ik heb recent een 530d touring (E61) uit 2005 met 250.000km op de teller gekocht en ben er erg tevreden over. Maar af en toe gaat de auto ineens een zwaar brommend geluid maken. Dit geluid lijkt sprekend op het geluid van een sportuitlaat. Na een aantal minuten is het geluid weer weg en is er niets meer aan de hand.
Ik heb de auto naar een garage gebracht (geen BMW dealer) en ze hebben hem uitgelezen en hier kwam alleen naar voren dat een paar verstuivers niet goed waren en uit voorzorg heb ik ze alle 6 laten vervangen. Ze hebben verder geconstateerd dat de uitlaat niet origineel is en er zat een "gat" in, dit hebben ze dicht gelast. Verder hebben ze naar de aandrijflijn gekeken maar daar konden ze geen mankement of onregelmatigheid aan ontdekken. Maar het heeft allemaal niets geholpen helaas.
Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?
Ik hoor het erg graag van jullie.
Groeten John
Ik heb recent een 530d touring (E61) uit 2005 met 250.000km op de teller gekocht en ben er erg tevreden over. Maar af en toe gaat de auto ineens een zwaar brommend geluid maken. Dit geluid lijkt sprekend op het geluid van een sportuitlaat. Na een aantal minuten is het geluid weer weg en is er niets meer aan de hand.
Ik heb de auto naar een garage gebracht (geen BMW dealer) en ze hebben hem uitgelezen en hier kwam alleen naar voren dat een paar verstuivers niet goed waren en uit voorzorg heb ik ze alle 6 laten vervangen. Ze hebben verder geconstateerd dat de uitlaat niet origineel is en er zat een "gat" in, dit hebben ze dicht gelast. Verder hebben ze naar de aandrijflijn gekeken maar daar konden ze geen mankement of onregelmatigheid aan ontdekken. Maar het heeft allemaal niets geholpen helaas.
Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?
Ik hoor het erg graag van jullie.
Groeten John
-
- Neutraal
- Type Auto: x5 3.0i
Re: Brommend geluid af en toe
komt het brommende geluid voor rond vanaf 40 km/p en bij constante snelheid wanneer je de auto bij 120 in de cruiscontrol zet zie je dan ook je toerenteller heel zachtjes pendelen
CRV Converter Revisie Veenendaal
Ik heb geen last van erge schommelingen in het toerental. Maar kan dat sport uitlaat geluid hierdoor veroorzaakt worden denk je?
-
- Neutraal
nee in dat niet alleen wanneer je lockup problemen heb kan dit ook een brommend geluid geven
Gisterenavond kwam het brommende geluid weer opzetten toen ik op de snelweg reed. Ik heb hem voor een paar minuten bij 120km/u op de cruise controle gezet om te zien of het toerental schommelde maar dat is niet het geval. Ik heb hem vervolgens in de handmatige schakelstand gezet en een versnelling terug geschakeld en wat gas gegeven zodat hij nog een versnelling lager ging. Daarna merkte ik dat hij niet meer opschakelde totdat ik hem weer in de automaat stand zette en toen was het brommende geluid ook ineens weg.
Heb je enig idee wat het zou kunnen zijn?
Heb je enig idee wat het zou kunnen zijn?
-
- Neutraal
Je zou een keer langs kunnen komen kan ik een diagnose doen om toekijken wat het is
Moet ik een afspraak maken?
-
- Neutraal
mag vrij blijvend langs rijden mag ook maandag/dinsdag/donderdag avond van 18.00-21.00
Ik wil vanavond wel even bij je langskomen, ik ben er dan tussen 18:00 en 18:30 uur. Wat is het adres en naar wie kan ik vragen?
Gr. John
Gr. John
-
- Neutraal
Ha John,
Ik heb hetzelfde geluid, na lang zoeken blijkt dat het reinigen van het dieselpartikelfilter te zijn (info van duitsforum)
zie bijgaand stukje van BMW.com
succes!
groet,
Frank
Dieselpartikelfilter.
Bereits im März 2004 hat BMW Pionierarbeit geleistet und in der BMW 5er Reihe erstmals einen serienmäßigen Dieselpartikelfilter eingesetzt. Inzwischen ist diese Technologie für alle BMW Dieselfahrzeuge erhältlich – und garantiert stets zuverlässig die Einhaltung der gültigen EU-Abgasnormen ohne Wartungsaufwand oder erhöhten Kraftstoffverbrauch.
Der Dieselpartikelfilter filtert weitgehend alle festen Abgasbestandteile heraus und baut diese durch Verbrennung des Dieselrußes im Filter ab. Die katalytische Beschichtung des Filters ermöglicht eine Regeneration ohne Beimischung von Kraftstoffadditiven (Zusatzstoffen) und somit deutlich höhere Laufleistungen, als dies in Verbindung mit Additiven möglich wäre.
Zusätzliche Druck- und Temperatursensoren im Abgasstrang, eine Drosselklappe im Ansaugtrakt sowie umfangreiche Software-Erweiterungen im Motorsteuergerät stellen die Regeneration unter allen Bedingungen sicher.
Der Dieselruß wird damit in allen Betriebszuständen des Motors vollkommen eliminiert – und das ohne erhöhten Kraftstoffverbrauch. Zudem werden die vorgeschriebenen Grenzwerte der EU5-Abgasnorm schon frühzeitig unterschritten, und ein erhöhter Wartungsaufwand wie bei Filtersystemen mit Kraftstoffadditiven wird vermieden. Auf Wunsch reduziert die BMW BluePerformance Technologie Stickoxide im Abgas noch weiter, so dass auch die Anforderungen der Abgasnorm EU6 erfüllt werden.
Ik heb hetzelfde geluid, na lang zoeken blijkt dat het reinigen van het dieselpartikelfilter te zijn (info van duitsforum)
zie bijgaand stukje van BMW.com
succes!
groet,
Frank
Dieselpartikelfilter.
Bereits im März 2004 hat BMW Pionierarbeit geleistet und in der BMW 5er Reihe erstmals einen serienmäßigen Dieselpartikelfilter eingesetzt. Inzwischen ist diese Technologie für alle BMW Dieselfahrzeuge erhältlich – und garantiert stets zuverlässig die Einhaltung der gültigen EU-Abgasnormen ohne Wartungsaufwand oder erhöhten Kraftstoffverbrauch.
Der Dieselpartikelfilter filtert weitgehend alle festen Abgasbestandteile heraus und baut diese durch Verbrennung des Dieselrußes im Filter ab. Die katalytische Beschichtung des Filters ermöglicht eine Regeneration ohne Beimischung von Kraftstoffadditiven (Zusatzstoffen) und somit deutlich höhere Laufleistungen, als dies in Verbindung mit Additiven möglich wäre.
Zusätzliche Druck- und Temperatursensoren im Abgasstrang, eine Drosselklappe im Ansaugtrakt sowie umfangreiche Software-Erweiterungen im Motorsteuergerät stellen die Regeneration unter allen Bedingungen sicher.
Der Dieselruß wird damit in allen Betriebszuständen des Motors vollkommen eliminiert – und das ohne erhöhten Kraftstoffverbrauch. Zudem werden die vorgeschriebenen Grenzwerte der EU5-Abgasnorm schon frühzeitig unterschritten, und ein erhöhter Wartungsaufwand wie bei Filtersystemen mit Kraftstoffadditiven wird vermieden. Auf Wunsch reduziert die BMW BluePerformance Technologie Stickoxide im Abgas noch weiter, so dass auch die Anforderungen der Abgasnorm EU6 erfüllt werden.
Beste Frank,
Bedankt voor je commentaar. Heb jij er iets aan kunnen doen zodat dat oer vervelende geluid weggaat?
Gr. John
Bedankt voor je commentaar. Heb jij er iets aan kunnen doen zodat dat oer vervelende geluid weggaat?
Gr. John
John,
Schijnbaar kan daar niets aangedaan worden, voor mij is het van storend geluid veranderd in de geruststelling dat de reinigingsfunctie nog werkt.....
groet,
Frank
Schijnbaar kan daar niets aangedaan worden, voor mij is het van storend geluid veranderd in de geruststelling dat de reinigingsfunctie nog werkt.....
groet,
Frank
Ik weet dat het een ouder topic is, maar heb een soortgelijk probleem gehad. Probeer eens tijdens het brommende geluid om de airco uit te schakelen...
-
- Neutraal
- Type Auto: BMW E60 530d m-sport
Hallo banne123
Wanneer ik de airco uitzet vermindert het gedreun tussen 1750-2000 toeren met ongeveer de helft.
Waar duidt dit op? Is bij jou het problem opgelost?
Het gaat hier om een BMW E60 lci m-sport 530D.
Thanks, Jack
Wanneer ik de airco uitzet vermindert het gedreun tussen 1750-2000 toeren met ongeveer de helft.
Waar duidt dit op? Is bij jou het problem opgelost?
Het gaat hier om een BMW E60 lci m-sport 530D.
Thanks, Jack