BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

330d gechiptuned

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
mikemichiels93
Neutraal
Type Auto: 750i e38

330d gechiptuned

Post by mikemichiels93 »

Beste forumleden,

Heb mijn bmw 330d(2003) kmst. 260000 sinds 2dagen terug laten chiptunen, ik zou van 204pk naar ongeveer 245pk gaan volgens de tuner was dat afhankelijk van wat ik wilde hij kon er zoveel van maken als ik wilde maar 245pk was het veiligste :D

Toen we de auto op de testbank zetten waren we alle 2 wel geschokt hij had nog maar 170pk van de 204!!!! wat heel erg veel verlies was volgens de tuner 10pk minder dan opgegeven is al veel vooral bij een diesel. Normaal deed hij hem niet chippen maar omdat mijn turbo vervangen was deed hij het toch en deed hem heel laag chippen naar 192pk. God dit was al een heel verschil :D

Hij keek even snel onder de moterkap maar kon niks raars zien en raade aan om mijn verstuivers te laten testen omdat ik hem vertelde de bmw wel eens heel soms stationair onregelmatig loopt. Later als ik dit had laten na kijken kon ik terug komen en deed hij hem nog wat bij chippen naar 210pk als er niets met de verstuivers aan de hand is.

Nu is mijn vraag sinds wanneer is er de 204pk versie gekomen i.p.v de 184pk versie omdat hij van 03-2003 is en op marktplaats zie ik er met bouwjaar 2003 ook sommige met 184pk. Heeft mijn auto dan niet gewoon standaard 184pk wat logischer is om de 170pk te verklaren :nou:

Ga er vanuit dat als 1 van mijn verstuivers slecht is er niet meteen 30pk bij komt :roll: Trouwens mijn auto is een ingevoerd exemplaar.

vriendelijke bmw groet,

Mike
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”