Na 3.5 jaar te hebben rond gereden in een E36 316 wil ik wat snellers en wat luxers, er is maar 1 optie voor mij een E46. Nu heb ik een leuke gevonden een E46 328CI uit 2000 met automaat. Voordat ik m ga bekijken wil ik eerst wat tips krijgen waar ik op moet letten bij de aanschaf en moet ik wel voor een 328 blok gaan (de 325 heeft 1 pk minder en verbruikt minder,is dit ook een beter blok?)?
Helaas heb ik nog niet eerder in een E46 gereden en weet ik niet precies waar ik op moet letten. De gene die ik wil kopen is geimporteerd en goedkoop dus ik ben een beetje bang voor ongewenste verassingen. Helaas woont de verkoper ook nog eens zo'n 200km bij mij vandaan dus even snel gaan kijken is er niet bij.
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
BMW e46 32-3/5/8CI tips gevraagd
Moderator: Moderator Team
BMW E46 328CI
Bedankt voor de 0 reacties. Na het lezen van veel slechte verhalen over de e46 heb ik getwijfeld, maar ik ben toch een testrit gaan maken en ik heb de auto vorige week gekocht voor een mooie prijs. Na even onderhandelen kwamen we uit op 4050 euro voor een 328CI High executive uit 2000. De auto rijdt, schakelt, stuurt en remt prima maar hoe zit het met scheuren in het subframe waar zoveel over geschreven is. Gister ben ik ermee naar de garage geweest en daar hebben ze hem op de brug gezet waar ik de hele tijd bij ben gebleven (ik vind dat altijd wel interessant). De auto is technisch in prima staat, de veren zijn niet gebroken, de draagarmen zijn nieuw, de uitlaat ziet er overal prima uit (nieuwe uitlaatspruitstukken), geen zweet op het blok, en..... geen scheuren in het subframe
. Het enige dat 'ie nodig had was nieuwe olie ook al had ie prima nog even kunnen doorrijden op de oude olie. Nu moeten de velgen naar een velgendokter, 2 nieuwe voorbanden erop en moet er iets gedaan worden aan het slot in het linkerportier die niet helemaal goed werkt en dan hoop ik voor rond de 4500 euro een prachtige, luxe en snelle bimmer te rijden.

Re: BMW e46 32-3/5/8CI tips gevraagd
waar heb je die geimporteerde gekocht?
Tot nu toe zie ik veel aanbod in duitsland zelf,maar ja, het is een groot land,
ofwel helemaal naar munchen gaan wordt me te gek...
Tot nu toe zie ik veel aanbod in duitsland zelf,maar ja, het is een groot land,
ofwel helemaal naar munchen gaan wordt me te gek...
-
- Neutraal
- Type Auto: 750i e38
Re: BMW e46 32-3/5/8CI tips gevraagd
Veel veilige km's toegewenst. ennuhh fotos??
Ik denk dat je voor 4500 een hele goedkope 328 rijdt!

Ik denk dat je voor 4500 een hele goedkope 328 rijdt!