BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Niveauregel inaktiv

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
skunkieh
Neutraal
Type Auto: 523i Touring E39

Niveauregel inaktiv

Post by skunkieh »

Beste Mensen,

Laatste dagen heb ik regelmatig het probleem dat de boordcomputer aangeeft dat het niveayregel inactief is.
Normaal zou dit met de luchtbalg(en) te maken hebben.
Bij mij treedt het voornamelijk rechtsachter op en aan deze kant is de luchtbalg vorig jaar (zomer) al vervangen.
Gezien de problemen in de wintertijd optreden kan het met de kou te maken hebben.

Het is niet aangenaam rijden zo met de hele achterkant naar beneden alsof je overbeladen bent.

Misschien dat iemand anders hier ook problemen mee heeft?

Alle hulp/raad is welkom.

Het betreft een 523i (e39) Touring van 1999

Willemvdgraaf
Neutraal
Type Auto: BMW 523i touring

Re: Niveauregel inaktiv

Post by Willemvdgraaf »

Ik zit ongeveer met hetzelfde probleem . Kreeg eerst rechtsachter een verzakking .Andere balg geplaatst. Op scherm verscheen niveauregeling inactief. Vorige week zelfde problemen links. Gisteren andere balg geplaatst. Heeft niet geholpen want dewielbak is weer gezakt. Al die tijd geeft de computer dezelfde mededeling. Ondertussen ook nog bij Breemer in R'dam geweest om door te laten meten . Na 60€ betaald te hebben konden ze geen storing vinden. Als ik bereid was vooraf 180€ euro te betalen gingen ze verder met het onderzoek. Een zeer merkwaardige service verlening waar ik niet op in gegaan ben. Kan iemand mij uit de nood helpen?

Willem

ArnoldC
1e Versnelling
Type Auto: 318 D Compact (E46)

Post by ArnoldC »

Ik heb zo'n soort probleem ook al eens bij de hand gehad, bleek dat er een afsluitklep in de compressor van de luchtvering, die in je kofferbak zit, defect was, waardoor de balg r.a. alsnog weer leegliep. Volgens mij moest er toen een nieuwe compressor geplaatst worden, en was het probleem verholpen.

Gideon25
Neutraal
Type Auto: BMW 523I E39 Touring 1998

Post by Gideon25 »

Zijn de sensoren van de niveaureg. in orde ?
Post Reply

Return to “1996 - 2003 (E39)”