A.s.zaterdag de olie vervangen bij mijn 5er.
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten.
Bij een 205 olie wisselen kon ik met mn ogen dicht.
Een BMW is wat anders

Deze info kwam ik tegen:
Volgens de statistieken van een Duits revisie bedrijf
komen gescheurde cilinderkoppen vaker voor bij motoren die gevuld zijn met een te dunne volsyntheet olie.
+- 95% van de cilinderkoppen die scheuren bij +- 170.000 km
waren allen gevuld met een dunne volsyntheet.
De andere 5% van de gescheurde cilinderkoppen die scheurden bij +-275.000km/300.000 km waren gevuld met een goede 15W40 olie.
Ik ga er dus minstens 10W40 erin flikkeren.
De V-snaren ga ik nakijken.
Bij het starten willen ze nog wel eens overslaan.
de volgende info ga ik ook even nalopen:
Carrosserie :
De E34 wil wel is roesten aan de onderkant van de portieren, bij het tankklepje en bij de kriksteunen.
Zie je verder roest op verdachte plekken, probeer dan te controleren of hij schade heeft gehad.
Ook wil het ruitenwisser mechaniek wel verslijten, dit is te zien als de ruitewissers de motorkap raken.
Onderstel :
BMW staat bekend op zijn erg goede rijeigenschappen, het onderstel is super, maar heeft wel is wat aandacht nodig.
Schud of trilt je BMW bij remmen (tussen 120km/h 80km/h) dan zijn de draagarm rubbers aan de vooras versleten, deze worden dan te ruim.
Mocht er nog iets zijn laat maar horen.