Hallo mede-BMW-liefhebbers,
Precies een jaar geleden hebt ik een E36 gekocht. Deze had een beetje schade, zo stond het linkervoorwiel een beetje scheef.
Auto had voor de rest geen kreukels in de body zitten, en ook waren alle panelen lekker recht.
Nu ben ik onlangs begonnen met het maken van deze schade.
Eerst had ik de veerpoten vervangen, maar dit was het niet.
Daarna heb ik de draagarmen vervangen, ook omdat ik hoorde dat deze vaak verrot ging. Dat was ook niet de oplossing.
Tot slot heb ik het fusee linksvoor vervangen, maar nog steeds staat mijn wiel er niet helemaal lekker onder.
Bij uitlijnen kwam een halve graag teveel negatief camber uit, dat is niet veel, maar toch is het zichtbaar vanaf de voorkant en als je in de wielkast kijkt.
Mijn vraag is:
Mis ik iets? Zou mijn subframe misschien krom of verschoven kunnen zijn?
Of is mijn auto na zovele jaren gewoon een beetje getordeerd door de ouderdom of intensief gebruik?
Ik hoop dat jullie nog een goed idee voor me hebben, ik vind het zo intussen een beetje storend vinden.
Ik blijf er maar over piekeren, dus als jullie een oplossing of reparatieadvies hebben dan hoor ik dit graag.
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
320 coupe krom?
Moderator: Moderator Team
Re: 320 coupe krom?
Ik ben vandaag bij Eekhout autoschade geweest en heb daar de auto laten nakijken.
Volgens de schade-expert die daar rondliep zien de veertorens en carrosserie zien er goed uit.
De las en kitnaden zijn allemaal netjes en daar kon het dus niet aan liggen zei hij.
Hij zegt dat waarschijnlijk mijn subframe een klap heeft gehad en dat deze nu krom is. De volgende stap is dus het vervangen van het subframe.
Daarna zou alles weer in orde moeten zijn.
Is het vervangen van het subframe wel goed te doen denken jullie?
En kan ik elk gewenst subframe pakken of moet het per se er een zijn van een 6-cilinder?
Volgens de schade-expert die daar rondliep zien de veertorens en carrosserie zien er goed uit.
De las en kitnaden zijn allemaal netjes en daar kon het dus niet aan liggen zei hij.
Hij zegt dat waarschijnlijk mijn subframe een klap heeft gehad en dat deze nu krom is. De volgende stap is dus het vervangen van het subframe.
Daarna zou alles weer in orde moeten zijn.
Is het vervangen van het subframe wel goed te doen denken jullie?
En kan ik elk gewenst subframe pakken of moet het per se er een zijn van een 6-cilinder?