Beste forumlezers,
ik heb een bmw e36 320i, en wil mijn bestuurdersdeur demonteren vanwege roest en deuken. Maar het probleem is nu, dat mijn deur alarm en c.v. erop heeft zitten en mijn vraag is nu hoe ik dit het beste loshaal.
Moet ik de hele slot en deurhendel eraf halen, en hoe doe ik dat? Want zelf kan ik het eind, dus de stekkers van de alarm en c.v. binnen de deur niet met het oog zien en overigens kan ik er ook niet bij met mijn handen.
Want zover ik gezien heb zit de deurhendelen met een pin vast, hij heeft wel schroefdraad maar ik heb daarvoor geen gereedschap, moet ik deze dan uitboren?
Hoor het graag verder.
Met vriendelijke groet,
Jayant Jadoenth
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
BMW e36 bestuurdersdeur hoe te demonteren?
Moderator: Moderator Team
-
320i-fanaat
- Neutraal
- Type Auto: bmw e36 320i
-
eric-328
- 2e Versnelling
- Type Auto: BMW X5 4.4i, BMW E36 323ti Racer, BMW e36 325i Cabriolet, Megane GT
Re: BMW e36 bestuurdersdeur hoe te demonteren?
Is het een coupe of sedan?
Fun is not a straight line
-
320i-fanaat
- Neutraal
- Type Auto: bmw e36 320i
Beste eric-328,
het is een sedan.
Mvg. 320i-fanaat
het is een sedan.
Mvg. 320i-fanaat
Je kan de pen van de deurvanger er voorzichtig uittikken met een hamer en een drevel (wel even afplakken zodat je je lak niet per ongeluk beschadigd als je met de hamer moet slaan)
Dan kan je de deur wat verder openen en kan je de stekker van de deur loshalen.
Dan de vier moertjes 13 los draaien en iemand de deur laten tegenhouden en er vervolgens uit tillen.
Let goed op de vulplaatjes dat deze weer op dezelfde plek terug komen anders hangt je deur scheef of sluit deze niet mooi meer aan.
Volgens mij was dat het als ik het allemaal nog goed in me geheugen heb staan.
Succes
Dan kan je de deur wat verder openen en kan je de stekker van de deur loshalen.
Dan de vier moertjes 13 los draaien en iemand de deur laten tegenhouden en er vervolgens uit tillen.
Let goed op de vulplaatjes dat deze weer op dezelfde plek terug komen anders hangt je deur scheef of sluit deze niet mooi meer aan.
Volgens mij was dat het als ik het allemaal nog goed in me geheugen heb staan.
Succes
-
DannysedanE36
- 1e Versnelling
- Type Auto: E28 E34Touring, E36
Hallo Jayant. Ben wat laat met m'n reactie, net terug van vakantie. Maar het scharnier hoeft niet los van de deur(scheelt weer het opvangen van de vulplaatjes) de boutkop van de centrale pen lossdraaien, dan kan de deur zo worden opgetilt en verwijderd. Wel vantevoren de stekkerdoos van de deursrijl losmaken. Groeten, Danny