BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
klapperen tijdens optrekken 325i
Moderator: Moderator Team
-
martijnvos
- Neutraal
- Type Auto: e36 325i coupe automaat 1992
klapperen tijdens optrekken 325i
Hallo forum leden.
Ik zit met het volgende probleem tijdens dat ik sportief optrek met mijn e36 325i automaat, dan brgint er
Onder mijn arm steun wat te bonken klapperen. Echter heb ik alles vervangen zoals subframe rubbers draagarm rubbers hardy schijf diff rubbers versnellingsbak steunen motor steunen en tussenas lager. En nog is het probleem niet weg. Bij rustig optrekken doet hij het eigenlijk niet. Hey voelt echt if het in de aandrijf lijn zit.
Groeten
Ik zit met het volgende probleem tijdens dat ik sportief optrek met mijn e36 325i automaat, dan brgint er
Onder mijn arm steun wat te bonken klapperen. Echter heb ik alles vervangen zoals subframe rubbers draagarm rubbers hardy schijf diff rubbers versnellingsbak steunen motor steunen en tussenas lager. En nog is het probleem niet weg. Bij rustig optrekken doet hij het eigenlijk niet. Hey voelt echt if het in de aandrijf lijn zit.
Groeten
Re: klapperen tijdens optrekken 325i
Als je dat allemaal al hebt vervangen kan wellicht nog een slechte schokdemper hier parten spelen, waardoor de achteras klappert en je dat in de cardanas terug hoort komen. Of je hebt een slechte kruiskoppeling.
E36 Compact | 316i 1.9 aut4. [ external image ] | E28 535e '83 Project
-
martijnvos
- Neutraal
Bedankt voor de reactie maar schokdempers zijn nieuw en de handrem kabels en blokken zijn ook vervangen. Dit is echt iets anders heb het idee een klapperende cardanas zo voelt het in je armsteun alleen het ophang lager is ook vervangen dus beetje vteemd.
-
eric-328
- 2e Versnelling
- Type Auto: BMW X5 4.4i, BMW E36 323ti Racer, BMW e36 325i Cabriolet, Megane GT
Ophangpunten van het subframe zijn niet uitgescheurd? merk je zoekend weggedrag vanuit de achteras?
Fun is not a straight line
-
martijnvos
- Neutraal
Ophang punten zijn na gekeken en niet uitgescheurd. Ik heb ook geen last van zoekend weggedrageric-328 wrote:Ophangpunten van het subframe zijn niet uitgescheurd? merk je zoekend weggedrag vanuit de achteras?
-
DannysedanE36
- 1e Versnelling
- Type Auto: E28 E34Touring, E36
Hallo Martijn. Al die vernieuwingen zijn die door de/een garage c.q. monteur gedaan? Ben je een goede doehetzelfer, dan heb je het mogelijk zelf gedaan. Groeten, danny
-
martijnvos
- Neutraal
Hallo danny.DannysedanE36 wrote:Hallo Martijn. Al die vernieuwingen zijn die door de/een garage c.q. monteur gedaan? Ben je een goede doehetzelfer, dan heb je het mogelijk zelf gedaan. Groeten, danny
Ik heb alles zelf gedaan ben een goede doehetzelfer met wel een bmw achtergrond.
Waarschijnlijk is het probleem gevonden een slechte steekas die niet soepel meer is.
Gr martijn
-
DannysedanE36
- 1e Versnelling
- Type Auto: E28 E34Touring, E36
Hoi Martijn, wat betreft de steekas: dat heb ik met m'n E28 gehad. Heb toen de as omgekeerd, dus wielzijde werd diff-zijde. Het geklapper was toen over. 't Is het proberen waard, lijkt me. En gebruikte/nieuwe kan altijd nog. Groeten, Danny
-
martijnvos
- Neutraal
Hoi danny ik ga het proberen dat is nog me laatste poging bedankt boor je reactie.DannysedanE36 wrote:Hoi Martijn, wat betreft de steekas: dat heb ik met m'n E28 gehad. Heb toen de as omgekeerd, dus wielzijde werd diff-zijde. Het geklapper was toen over. 't Is het proberen waard, lijkt me. En gebruikte/nieuwe kan altijd nog. Groeten, Danny
-
martijnvos
- Neutraal
Er zit een nieuwe hardy schijf onder,325i wrote:kijk maar eens naar je hardyschijf
-
martijnvos
- Neutraal
hallo jongens allemaal bedankt voor jullie reactie, echter is het probleem nog niet op gelost nu 2 nieuwe steekassen er in gezet loopt wel soepeler maar het gebonk-geklapper tijdens optrekken is nog niet weg. Op de cardanas is niks geen speling te zien en te voelen alles naar behoren.
misschien een oplossing om hem op een vermogensbank te zetten en te kijken wat die van onderen doet?
misschien een oplossing om hem op een vermogensbank te zetten en te kijken wat die van onderen doet?
-
325i
- 4e Versnelling
- Type Auto: E36 320i Sedan
tsja ondertussen heb je zo te lezen de halve aandrijving vernieuwd en zo hou je natuurlijk niet meer veel over.
As van bak naar differentieel ook goed?
Belasten en dan kunnen bekijken is natuurlijk geen verkeerde optie mits dit mogenlijk is
Belasten en dan kunnen bekijken is natuurlijk geen verkeerde optie mits dit mogenlijk is
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
-
martijnvos
- Neutraal
Ik ga nu een afspraak maken om hem op een vermogensbank te kunnen zetten en er dan onder te kunnen kijken.325i wrote:tsja ondertussen heb je zo te lezen de halve aandrijving vernieuwd en zo hou je natuurlijk niet meer veel over.
Kijken wat dat opleverd.