BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

2 vragen , graag snel antwoord beste mensen ! aub

Moderator: Moderator Team

Topic Author
h040
Neutraal
Type Auto: bmw e60

2 vragen , graag snel antwoord beste mensen ! aub

Post by h040 »

Hallo. vrienden

ik heb zojuist 2 problemen , heb sinds kort 2 weken terug een auto gehaald. en opeens wanneer ik rustig rem voor stoplichten ens geeft die een shockje... met optrekken enz rijd die gewoon normaal.. met kickdown ook perfect .

dus het is alleen wanneer ik rustig rem en denk wanneer die dus van 2 naar 1 wilt springen.. ?

ben naar paar garage langs geweest maar ieder zegt wel iets anders. ene zegt revisie, andere zegt olie en filter vervanging toe, andere zegt hardware update, ik heb dus automaatbak laten ressete maar dat hielp echter niet.. het probleem was er gelijk weer. heeft iemand het zelfde probleem wat het kan zijn ? want wilt niet iets laten maken waardoor het probleem nog niet verholpen is... alvast bedankt voor jullie reacties.

de 2e kleine probleempje is, dat mijn buiten spiegel make up lichten niet werken ?. heb zekeringen gekeken maar niets is kapot. wat kan het er nog meer aanliggen ?

heb een bmw e60 530d gechipt .. mschien handig omdat even bij te typen..

hoor het graag van jullie !

Redhead
2e Versnelling
Type Auto: E36 316i 1.9 Aut4 / E28 525e

Re: 2 vragen , graag snel antwoord beste mensen ! aub

Post by Redhead »

Ook welkom :zwaai: ....

Hardware update is gelijk aan een nieuwe bak ;) Dus zal software update zijn.

Wat je kan doen is eerst het vacuum circuit van de motor nakijken. Diverse slangen kunnen lekkage vertonen en dan
reageert de bak ook minder goed. Deze is namelijk afhankelijk van het gemeten vacuum voor een aantal schakel voorwaaren.

Zou eerst ook foutcodes laten lezen. Een bak die aan revisie toe is schakeld op heleboel andere punten niet goed.
En meestal zal met grove elektronica problemen/fouten het Baklampje ook gaan branden.

Afhankelijk van de KM stand zou ik overwegen eerst de bak te laten spoelen en nieuwe ATF en filter te geven. Dat is beter dan alleen olie wissel. Ga ik zelf morgen ook laten doen. Dit zorgt veelal voor een veel soepelere bakwerking en kan verschillende zaken oplossen.
E36 Compact | 316i 1.9 aut4. [ external image ] | E28 535e '83 Project

Banne123
Neutraal
Type Auto: High Exe E65 730D 2004

Post by Banne123 »

Dat schokje van 2 naar 1 bij (bijna) stilstand is helaas een probleem wat bij de auto "hoort". Komt door de prachtige ZF bakken die erin zitten. Mijn E65 heeft er ook last van dus ik weet hoe irritant het is. Wat bij sommige helpt zijn de adaptiewaarden van de bak wissen (met INPA/Progman/ISTA, dus niet dat prachtige placebo effect met het gaspedaal) Wat ook wel wil helpen is de software van de EGS laten updaten via ISTA/P, je kan de NIC (Neutral Idle Control) uit laten schakelen (hielp bij mij heel even, niet dus) middels ISTA/Progman/NCS. Als dit laatste ook niet helpt dan is je bak toe aan revisie waarschijnlijk. 200/250k is vaak al een leeftijd voor deze ZF bakken voor een grote revisiebeurt...

Topic Author
h040
Neutraal

Post by h040 »

Redhead wrote:Ook welkom :zwaai: ....

Hardware update is gelijk aan een nieuwe bak ;) Dus zal software update zijn.

Wat je kan doen is eerst het vacuum circuit van de motor nakijken. Diverse slangen kunnen lekkage vertonen en dan
reageert de bak ook minder goed. Deze is namelijk afhankelijk van het gemeten vacuum voor een aantal schakel voorwaaren.

Zou eerst ook foutcodes laten lezen. Een bak die aan revisie toe is schakeld op heleboel andere punten niet goed.
En meestal zal met grove elektronica problemen/fouten het Baklampje ook gaan branden.

Afhankelijk van de KM stand zou ik overwegen eerst de bak te laten spoelen en nieuwe ATF en filter te geven. Dat is beter dan alleen olie wissel. Ga ik zelf morgen ook laten doen. Dit zorgt veelal voor een veel soepelere bakwerking en kan verschillende zaken oplossen.
Hallo dankjewwl voor je reactie,
Ik was van plan om morgen olie,filter,en kanalen schoonlaten maken.. Khoop dat dan de probleem is opgelost..

Topic Author
h040
Neutraal

Post by h040 »

Banne123 wrote:Dat schokje van 2 naar 1 bij (bijna) stilstand is helaas een probleem wat bij de auto "hoort". Komt door de prachtige ZF bakken die erin zitten. Mijn E65 heeft er ook last van dus ik weet hoe irritant het is. Wat bij sommige helpt zijn de adaptiewaarden van de bak wissen (met INPA/Progman/ISTA, dus niet dat prachtige placebo effect met het gaspedaal) Wat ook wel wil helpen is de software van de EGS laten updaten via ISTA/P, je kan de NIC (Neutral Idle Control) uit laten schakelen (hielp bij mij heel even, niet dus) middels ISTA/Progman/NCS. Als dit laatste ook niet helpt dan is je bak toe aan revisie waarschijnlijk. 200/250k is vaak al een leeftijd voor deze ZF bakken voor een grote revisiebeurt...
Als dat shokje gewoon zo hoort te zijn, dan kan ik hem net zo goed niets aan doen en zo verder rijden? Want verder schakeld die enz perfect... Maar die shok gebeurt ook soms , bij de 10 stoplichten shockt die daar van 6 x

Redhead
2e Versnelling

Post by Redhead »

Zou doen wat Banne zegt. Software goed laten aanpassen. En bakolie spoelen kan altijd nog daarna. Alleen wisselen van olie is zonde. Alleen spoelen ververst alles.

Topic Author
h040
Neutraal

Post by h040 »

Redhead wrote:Zou doen wat Banne zegt. Software goed laten aanpassen. En bakolie spoelen kan altijd nog daarna. Alleen wisselen van olie is zonde. Alleen spoelen ververst alles.
Weet iemand omstreeks eindhoven een goede spoeler ? Want kan nergens vinden .

Redhead
2e Versnelling

Post by Redhead »

Paar bedrijven die het adverteren zitten allemaal niet in de buurt. Ganseboom transmissies in Rosmalen kan je vragen. In Amsterdam deden ze het wel bij hun vestiging. Anders Kroon oil bellen. Vragen naar kroon powrrflush gebruiker in jouw buurt.
Heb ik ook zo gedaan. Garages maken slecht bekend waar het kan is mijn ervaring.

Topic Author
h040
Neutraal

Post by h040 »

Oke dat zal ik morgen eens doen , en de andere vraag mijn make up licht van spiegels werken niet en zie ook dat mijn asbak 12volt inplug ookniet werkt... Heb de zekering gekeken maar blijkbaar niet goed ? Weet iemand precies uit zn hoofd welke zekering het is voor die spiegel lichten en de asbak volt. Avast bedankt

Banne123
Neutraal

Post by Banne123 »

Als het goed is heb je een zekeringen layout gekregen bij de auto (deze zit opgevouwen bij de zekeringen in het dashboardkastje)

Even een update wat betreft mijn eigen "schokje", lang geen tijd voor gehad om iets mee te doen maar nu 3 weken vakantie (met auto) dus alle apparatuur en software meegenomen. De EGS heb ik zelf geupdate en ik kan melden dat het niet weg is maar wel veel minder vaak voorkomt. Wat ik gewoon niet begrijp is dat ze de bak niet naar de 1e versnelling laten schakelen 3 seconden na stilstand. Daarmee ben je van het hele gezeik af. Maar goed, beter als dit wordt het niet...

Topic Author
h040
Neutraal

Post by h040 »

Hallo, ik ben even na garage geweest, en die merkt dat mijn automaat heel laat naar de 1 schakeld of soms juist helemaal niet... Als ik in m stand doe en zelf schakel dan zie ik dat die bij schakel 2 begint.... Hij raad me aan om software update.. Zou dat goed zijn

Banne123
Neutraal

Post by Banne123 »

Ik denk dat dat late schakelen eerder in de adaptiewaarden zal zitten maar een software update kan (bijna) nooit kwaad. Dat zou ik zeker doen.

Topic Author
h040
Neutraal

Post by h040 »

heb morgen middag pas afspraak kunnen maken voor mijn auto.
maar even snel, ik ging vandaag met mijn bmw op snelweg. na een tijdje 120kmh hebben gereden gaf ik in eenkeer gas en wilde kijken hoe hard die eigenlijk zou rijden.. tot 220 begon mijn snelheid opeenst te dalen ? terwijl ik gewoon de gas inhou... leek alsof de auto warm werd en dat die daardoor niet vooruit kwam.. dus toen even weer 120 gereden wilde ik weer gas geven maar toen ging die heel langzaam na zn hoge snelhede..

en heb gezien wanneer ik kickdown intrap bij stroplichten dat mijn toeren soms wel bij 4000toeren pas overschakeld continu ??

en dit heb ik dus allemaal vandaag voor de 1e keer meegemaakt..

wat zou dit naar klinke? software of ?

Redhead
2e Versnelling

Post by Redhead »

Met kickdown zou hij tot max moeten doortrekken en overschakelen.
Snelheid dalen terwijl je maximum gas geeft kan ook door andere oorzaak dan automaat. De gasklep en lmm spelen daar een rol.
Het lijkt mij idd wel zo verstandig dat je alles eens goed laat uitlezen en inleren. Dus motor en bak.

Topic Author
h040
Neutraal

Post by h040 »

Ik gooi mijn auto af bij een garage, khoop niet dat die mijn belazerd, hoeveel kost software enz opniuew inlezen ongeveer? En andere hoor ik van hem zelfmwel.. Omdat. Garage persoon zegt geef auto we kijken even wel ens en niets over het prijs hebben verteld ...
Post Reply

Return to “2004 - 2009 (E60,E61)”