BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

E90 stuurt erg zwaar

Forum voor alle E9X serie vanaf vanaf 2006 tot 2012.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
powernout
Neutraal
Type Auto: E90

E90 stuurt erg zwaar

Post by powernout »

Onlangs is mijn multiriem eraf gelopen. In eerste instantie begon het accu lampje te branden, en vlak daarop volgde de mededeling dat de accu niet langer opgeladen werd en alle non-essentiële systemen uitgeschakeld werden. 30 seconden daarna volgde de mededeling dat de motor te warm werd. Hierop en ik gestopt en heb ik geconstateerd dat de koelvloeistof kookte. Een laten afkoelen, en toen weer verder gereden. Maar 30 seconden later gebeurde precies het zelfde. De mededeling kwam dat ik rustiger moest aan rijden omdat de motor te heet was. Omdat ik bijna op bestemming was heb ik dat gedaan, maar het was goed voelbaar dat alle power uit de auto verdween. Ik vraag mij af of de auto dit deed, of dat het een gevolg was van een warmgelopen motor?

In ieder geval is er een maand geleden een nieuwe multiriem opgezet, maar sindsdien is het behoorlijk zwaar sturen. De bekrachtiging werkt wel, maar comfortabel is het niet. Zou het helpen als ik de accu een nachtje afsluit? Mijn idee/hoop is dat de stuurbekrachtiging zichzelf dan reset.

Benieuwd naar jullie meningen! :zwaai:
"A Person who eats Corn Flakes is a Cereal Killer"
[ external image ]

Topic Author
powernout
Neutraal
Type Auto: E90

Re: E90 stuurt erg zwaar

Post by powernout »

Afgelopen weekend bij BMW langsgeweest. Volgens hen haalt de auto als beveiliging alle power uit de motor op het moment dat dit soort zaken voorkomen. Het zware sturen zal simpelweg te maken hebben met de huurauto die ik had en die veel lichter stuurde. Daar was ik aan gewend geraakt. Topic closed.
"A Person who eats Corn Flakes is a Cereal Killer"
[ external image ]
Post Reply

Return to “2006 - 2012 (E90, E91, E92, E93)”