BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Mijn ervaring met de Alpine audio upgrade

Forum voor alle E9X serie vanaf vanaf 2006 tot 2012.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Bassie
Neutraal
Type Auto: BMW E91 318d

Mijn ervaring met de Alpine audio upgrade

Post by Bassie »

Ik heb in m'n BMW E91 standaard audio. Dit is niet best, dus gisteren de Alpine audio upgrade laten inbouwen

Kosten:
Alpine hifi systeem (2 tweeters, 2 mids,versterker, bekabeling): €330
Raamlijsten voor de tweeters: €49
Verzendkosten: €25
Alles gekocht op ebay.de

Inbouwkosten: €175
Dit bedrag heb ik vooraf afgesproken met de inbouwer. Hij is er achteraf veel langer mee bezig geweest dan ingeschat (7 uur ipv 3 a 4). Dus pech voor hem, geluk voor mij!:) Hij heeft wel veel aandacht besteed aan een aantal zaken, zoals bijv. bekabeling (solderen ipv inpluggen)

Totale kosten: €579. Bij BMW zou ik €795 kwijt zijn.

En erg blij met het resultaat:
-door het scheiden van hoog/mid is het geluid beter en helderder. Bij een vergelijkbaar volume hoor je de muziek veel beter
-doordat de subs nu ook worden aangestuurd door de versterker, zijn de bassen veel beter aanwezig
-het geluid vervormt vrijwel niet, zelfs als ik het volume op max zet
-volume kan simpelweg veel en veel harder. Is geen noodzaak natuurlijk, maar wel leuk :)

Al met al vind ik het echt veel en veel beter dan de standaard audio en is het iedere cent waard!!!!
Post Reply

Return to “2006 - 2012 (E90, E91, E92, E93)”