BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

swirlflaps verwijderen zonder kosten!

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
mikemichiels93
Neutraal
Type Auto: 750i e38

swirlflaps verwijderen zonder kosten!

Post by mikemichiels93 »

Voor de dieselrijders is het wel bekend de beruchte swirlflaps. Klepjes die in de inlaat zitten wat de luchtstroom regelt maar eigenlijk zinloos zijn ofzoiets :?: In mijn vorige 330d heb ik ze ook verwijderd op deze manier en heb probleemloos 50.000km gereden zonder vermogensverlies of veel roetuitstoot etc.

Mijn 535d is van begin 2006 en heeft de gemodificeerde kleppen van kunstof toch maar even een kijken genomen, zoals jullie zien is het plastic helemaal preuts en gesmolten DUS SNEL WEG ERMEE

[ external image ]

[ external image ]

[ external image ]

[ external image ]

Ik heb ze gewoon afgezaagd maar je kan ook dopjes krijgen wat ongeveer 6euro p.s kosten, maar het gaat erom dat het dicht is en mijn mechanisch deel kan gewoon blijven werken.

[ external image ]

[ external image ]

Dit zijn dus de niet gemodificeerde klepjes wat in de eerdere modellen zit

[ external image ]

[ external image ]

[ external image ]

[ external image ]

[ external image ]

Ook maar meteen van nieuw sap,filters voorzien en de intercooler schoon gemaakt :ja: Ohja en ook bij de 535d is helemaal niets te merken na het verwijderen van de swirlflaps. Zo ik kan weer met een gerust hart op weg :D

Redhead
2e Versnelling
Type Auto: E36 316i 1.9 Aut4 / E28 525e

Re: swirlflaps verwijderen zonder kosten!

Post by Redhead »

Wat een zooitje die kleppen. Net als bij de EGR, zwart en plakkerig als pek.
Heb je rest van inlaat traject nog schoongemaakt en de EGR?
E36 Compact | 316i 1.9 aut4. [ external image ] | E28 535e '83 Project

Topic Author
mikemichiels93
Neutraal
Type Auto: 750i e38

Post by mikemichiels93 »

Nee dit wilde ik wel doen maar het is zo een aangekoekte troep(roet) dat het alleen te verwijderen is met een schroevendraaier of iets waar je mee kan schrapen en ik niet wist hoe ik binnen in het spuitstuk moet komen :idea:

De EGR was al schoon gemaakt. Mijn auto rookt een10sec bij koude start en soms bij vol acceleren dus ik denk dat dit iets ergens anders mee te maken heeft gezien het feit dat bmw heeft opgelegd dat er geen roetuitstoot meer zou zijn door de pdf? Teminste wat ik heb gelezen dat als de EGR vies is de auto meer gaat roeten.

Achja zo blijven we bezig :roll:

Redhead
2e Versnelling
Type Auto: E36 316i 1.9 Aut4 / E28 525e

Post by Redhead »

Inlast is idd lastig schoon te maken.
Lap met diesel erin duwen en in laten trekken dan met een oude lepel leeg trekken.
Met mijn TDI vroeger ook gedaan.
E36 Compact | 316i 1.9 aut4. [ external image ] | E28 535e '83 Project
Post Reply

Return to “2004 - 2009 (E60,E61)”