Hallo allemaal,
Ik ben Roy, ben 29 jaar oud en woon in de omgeving van Nijmegen.
Tot voor kort reed ik eigenlijk altijd Volkswagen, met veel plezier, maar toch een overstap gemaakt naar BMW en met eveneens veel plezier moet ik zeggen. Een ruime maand geleden heb ik een 530D Touring aangeschaft. Het betref een E39 van eind 2001, dus het facelift model. Het betreft een door de dealer omgebouwde E39 Touring naar "M5". Volgens de vorige eigenaar (2e eigenaar, had de auto 10 jaar in bezit) is de auto vanaf de fabriek gekomen als een redelijk standaard 530D (wel met navi professioneel, etc...) en door dealer Bert Story Nijmegen in samenwerking met Henny van Doorn omgebouwd naar M5. De auto is dan ook voorzien van M5 bumpers maar ook de M5 bodemplaat en bijbehorende dubbele uitlaat. Ook zit er een beschaafd spoilertje boven de achterruit en is de auto voorzien van het M sportonderstel. De velgen zijn volgens mij origineel 18 inch M5 (breedset).
Plaatje bij het praatje:
[ external image ]
Helaas hield na 75km na aanschaf de dynamo het voor gezien. Deze heb ik toen zelf maar vervangen (stelde echt niet veel voor) voor een revisie exemplaar aangezien volgens diverse fora het vervangen van alleen de spanningsregelaar/koolborstels het lang niet altijd oplost.
Voor de zomer staat er wat groot onderhoud gepland:
- Alle draagarmen en rubbers rondom vervangen (preventief)
- Schokbrekers controleren en eventueel vervangen
Ook ga ik het navi systeem "upgraden" naar een mk4 systeem, ik heb nu een mk3 met cd maar wil naar een dvd systeem met 3D-view.
Iemand die trouwens de mogelijkheid heeft om, liefst niet aan de andere kant van het land, de standkachel vrij te schakelen?
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Roy stelt zich voor
Moderator: Moderator Team
-
Roy_E39
- Neutraal
- Type Auto: E39 M 530D Touring
Roy stelt zich voor
Last edited by Roy_E39 on 18 Aug 2012 19:21, edited 1 time in total.
-
bimmer
- 4e Versnelling
- Type Auto: 318i (E46)
Re: Roy stelt zich voor
Welkom op het forum. En veel bmwplezier.
Meteen weer een naamgenoot erbij op het forum.
Meteen weer een naamgenoot erbij op het forum.
-
WdePundert
- 3e Versnelling
- Type Auto: 118I
-
Roy_E39
- Neutraal
Even een foto toegevoegd...
-
Roy_E39
- Neutraal
Door drukte en geboorte van onze 3e kleine is er van de upgrades die gepland stonden voor afgelopen zomer weinig gekomen. Auto is recent wel weer zonder een op- of aanmerking door de APK dus dat is in ieder geval mooi meegenomen.
Heb de laatste tijd ook af en toe naar een E61 gekeken maar ik vind de E39 er eigenlijk stoerder uit zien. Ben gewoon verliefd op die auto
De laatste tijd maakt wel mn automaat een raar geluid als ik hem met koude motor in de achteruit zet. Het klinkt dan alsof er 2 tandwielen net niet in elkaar grijpen maar langs elkaar af staan te draaien... Met warme motor is dit weg. Hij kruipt nog wel prima, zowel vooruit als achteruit... Iemand enig idee?
Heb de laatste tijd ook af en toe naar een E61 gekeken maar ik vind de E39 er eigenlijk stoerder uit zien. Ben gewoon verliefd op die auto
De laatste tijd maakt wel mn automaat een raar geluid als ik hem met koude motor in de achteruit zet. Het klinkt dan alsof er 2 tandwielen net niet in elkaar grijpen maar langs elkaar af staan te draaien... Met warme motor is dit weg. Hij kruipt nog wel prima, zowel vooruit als achteruit... Iemand enig idee?
-
Smotske
- 1e Versnelling
- Type Auto: E87 120d High Executive
tandwielen die niet goed inelkaar grijpen, of krakende bakken, zouden goed kverholpen kunnen zijn door de bak te laten spoelen. Zeker als de auto al een paar jaar oud is (10+)
Verder een hele mooie auto!
Verder een hele mooie auto!