BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
130i Hoe zet ik ABS uit?
Moderator: Moderator Team
130i Hoe zet ik ABS uit?
iemand?
Re: 130i Hoe zet ik ABS uit?
Kan normaal niet. ABS uitzetten kan normaal alleen door programmeren in ECU eruit.
Of je moet een zekering van de ABS eruit halen. Maar dan rijdt je geheid met een error rond.
Of je moet een zekering van de ABS eruit halen. Maar dan rijdt je geheid met een error rond.
E36 Compact | 316i 1.9 aut4. [ external image ] | E28 535e '83 Project
-
- 1e Versnelling
- Type Auto: 118I ( 2015 )
Maar........waarom zou je dat willen?
Gr Arie
Gr Arie
De vraag is of DAT kwaad kan,(in noodloop ofzo) met melding error.Redhead wrote:Of je moet een zekering van de ABS eruit halen. Maar dan rijdt je geheid met een error rond.
waarom arie? ben van plan om (via DF trackdag) een keer op zandvoort te rijden,
om te merken waar de grens ligt qua sturen,daar heb ik nu geen idee van.
tijdens zoeken naar circuit rijden kwam ik een opmerking tegen,die zei,dat je het karretje beter bestuurbaar houdt
(kan houden) zonder ABS ...
-
- 2e Versnelling
- Type Auto: BMW X5 4.4i, BMW E36 323ti Racer, BMW e36 325i Cabriolet, Megane GT
Blijf maar van jouw ABS af. Wat was de motivatie van die persoon waarom jouw auto beter bestuurbaar zou zijn zonder ABS?
Fun is not a straight line
Pegro, ABS heeft invloed op remmen als de boel blokkeert, dat wil je toch voorkomen dus is ABS voor een dagje sturen geen probleem.
Bedoel je niet TSC? Daar is een aan/uit knopje voor. Dan kan je zelf de grens opzoeken.
Bedoel je niet TSC? Daar is een aan/uit knopje voor. Dan kan je zelf de grens opzoeken.
E36 Compact | 316i 1.9 aut4. [ external image ] | E28 535e '83 Project
gevonden op
http://www.gummen.org/forum/showthread. ... en-ABS-E30
"Sowieso is het raadzaam om het ABS uit te schakelen als je gaat driften. Als je spint, kun je dan in 1 klap je wielen blokkeren, en zodoende nog je richting bepalen. Bij een werkend ABS gaat dit niet, en kun je alle kanten op schieten, omdat je niet in 1 lijn blokkeert. "
http://www.gummen.org/forum/showthread. ... en-ABS-E30
"Sowieso is het raadzaam om het ABS uit te schakelen als je gaat driften. Als je spint, kun je dan in 1 klap je wielen blokkeren, en zodoende nog je richting bepalen. Bij een werkend ABS gaat dit niet, en kun je alle kanten op schieten, omdat je niet in 1 lijn blokkeert. "
en dft peter zei "niet uitschakelen"
dus doe HET maar niet.......
dus doe HET maar niet.......
-
- 2e Versnelling
- Type Auto: BMW X5 4.4i, BMW E36 323ti Racer, BMW e36 325i Cabriolet, Megane GT
Waarom niet doen als Peter het zegt en wel doen als anderen jou adviseren om het niet te doen?
Fun is not a straight line