Goedenavond,
Ik ben echt een BMW liefhebber geworden sinds mijn 320D leaseauto en daarom heb afgelopen week een 116i voor mijn vriendin gekocht van okt 2009. Staat nu 120.000 km op en hij is echt heel mooi. Oude leaseauto en heeft complete onderhoudshistorie. 8000 km geleden heeft deze nog een beurt gehad.
Ik heb twee vragen.
1 wanneer ik op de snelweg gewoon 120 rijd lijkt het net of af en toe voor een halve seconde de auto inhoudt, dit gebeurd dan regelmatig. Dit gebeurd overigens ook bij andere snelheden... Nu heb ik een maand garantie gekregen en wil ik wel voor die tijd weten wat dit is om van de garantie gebruik te kunnen maken.
1 bij hoeveel km moet ik de distributieketting laten vervangen?
Kunnen jullie mij helpen, ik zal niet de enige zijn met dit probleem.
Bedankt alvast,
Kampnoord
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Technisch probleem
Moderator: Moderator Team
-
- 1e Versnelling
- Type Auto: 118I ( 2015 )
Re: Technisch probleem
Hallo,
Ik had hetzelfde bij mijn 120 i, na 4 maanden had men de oorzaak van het inhouden nog niet ontdekt. Hierna de auto weer weg gedaan ( niet bekend dus of het ooit gevonden is, het lijkt dus niet simpel te vinden ). De computer gaf bij mijn auto geen foutmelding ( zegt niet alles trouwens ).
Distributieketting vervangen lijkt me voorlopig niet noodzakelijk, is m.i. alleen noodzakelijk bij een riem. Ik hoor laatste tijd wel slechte berichten over kettingen uit China, waarover ook de Duitse merken overstappen. Deze zijn qua kwaliteit slechter en hier gebeuren dan ook wel incidenten mee ( veel schade als gevolg ). Ik weet niet of BMW deze ook gebruikt, heb het al wel gehoord van Audi en Mercedes ( ik heb bij een plaatselijke garage al een Mercedes zien staan met 120.000 op de teller en veel schade ). Ik lees hier op het forum daar nog niet veel over
Gr Arie
Ik had hetzelfde bij mijn 120 i, na 4 maanden had men de oorzaak van het inhouden nog niet ontdekt. Hierna de auto weer weg gedaan ( niet bekend dus of het ooit gevonden is, het lijkt dus niet simpel te vinden ). De computer gaf bij mijn auto geen foutmelding ( zegt niet alles trouwens ).
Distributieketting vervangen lijkt me voorlopig niet noodzakelijk, is m.i. alleen noodzakelijk bij een riem. Ik hoor laatste tijd wel slechte berichten over kettingen uit China, waarover ook de Duitse merken overstappen. Deze zijn qua kwaliteit slechter en hier gebeuren dan ook wel incidenten mee ( veel schade als gevolg ). Ik weet niet of BMW deze ook gebruikt, heb het al wel gehoord van Audi en Mercedes ( ik heb bij een plaatselijke garage al een Mercedes zien staan met 120.000 op de teller en veel schade ). Ik lees hier op het forum daar nog niet veel over
Gr Arie
-
- 1e Versnelling
- Type Auto: E87 120d High Executive
Hij heeft de beurt gehad bij een handelaar, of van de vorige eigenaar? Ik wil niet zeggen dat de garage waar je de auto gekocht heb slecht is, maar de handelaar (Autobedrijf in de buurt van Nijmegen) had alleen de olie vervangen. Geen filters, etc. Dus mijn luchtfilter en brandstoffilter zaten bijna pot dicht!! Je kan dat eens checken.
Wat je ook kan doen is, z'n flesje reiniger halen bij de autozaak, die je bij je benzine gooit, voordat je de tank vol gooit. Zorgt dat het hele brandstoftraject gereinigd wordt. Die van mij is er na 112.000km rustiger, en soepeler van gaan lopen.
Ik reed laatst een stukje in mn opa's auto (Merc A). Die rijd bijna nooit lange stukken (>25km). Dus die motor vervuild zichzelf. Heb ik er een flink stuk rustig in gereden, en daarna ff flink lopen roppen. Alle reut en meuk eruit. Motortje werd stukken soepeler. Misschien dat je dat kan doen, met die reiniger.
Ketting: Hoeft eigelijk niet te worden vervangen. Bij de diesels zit de ketting aan de achterzijde van het blok (Dus de versnellingsbak zijde) dus als die vervangen moet worden, moet de hele motor eruit. Wee tniet zeker of dat bij benzine ook het geval is. Maar als je gewoon je onderhoud doet, warmlopen voordat je flink gaat roppen, dan hoef je je daarover geen zorgen te maken.
Wat je ook kan doen is, z'n flesje reiniger halen bij de autozaak, die je bij je benzine gooit, voordat je de tank vol gooit. Zorgt dat het hele brandstoftraject gereinigd wordt. Die van mij is er na 112.000km rustiger, en soepeler van gaan lopen.
Ik reed laatst een stukje in mn opa's auto (Merc A). Die rijd bijna nooit lange stukken (>25km). Dus die motor vervuild zichzelf. Heb ik er een flink stuk rustig in gereden, en daarna ff flink lopen roppen. Alle reut en meuk eruit. Motortje werd stukken soepeler. Misschien dat je dat kan doen, met die reiniger.
Ketting: Hoeft eigelijk niet te worden vervangen. Bij de diesels zit de ketting aan de achterzijde van het blok (Dus de versnellingsbak zijde) dus als die vervangen moet worden, moet de hele motor eruit. Wee tniet zeker of dat bij benzine ook het geval is. Maar als je gewoon je onderhoud doet, warmlopen voordat je flink gaat roppen, dan hoef je je daarover geen zorgen te maken.
Hij heeft gewoon onderhoud bij de BMW dealer gehad, auto zat toen nog in de lease bij leaseplan. Ik neem dat dat gewoon goed wordt gedaan dan?
-
- 1e Versnelling
- Type Auto: E87 120d High Executive
Ja, denk het wel dan.
Misschien die tips van mij ff proberen. Kan je wat uitsluiten.
Misschien die tips van mij ff proberen. Kan je wat uitsluiten.