Kan iemand me vertellen wat de zwakke punten van de 840 serie zijn?
Waar moet je op letten bij aankoop?
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
zwakke punten 8 serie
Moderator: Moderator Team
-
- 2e Versnelling
- Type Auto: BMW X5 4.4i, BMW E36 323ti Racer, BMW e36 325i Cabriolet, Megane GT
Re: zwakke punten 8 serie
Hallo,
In basis is een 8-serie betrouwbaar. Zwakke punten zijn electrische ramen, elec schokdempers. Bij het blok komen vaker olielekkages voor. Daarnaast is het koelsysteem een zwak punt. Leidingen en axpansivat willen nogal eens scheuren/springen. Er zijn ook meerdere 840i's die stationair warm gelopen zijn door viscofans die het begeven. Zou hem altijd onafhankelijk na laten kijken voor de aankoop. Heb zelf overwogen om een 850ci te kopen maar ben geschrokken van de reparatiekosten. Verbruik is uiteraard "wat" hoger.
In basis is een 8-serie betrouwbaar. Zwakke punten zijn electrische ramen, elec schokdempers. Bij het blok komen vaker olielekkages voor. Daarnaast is het koelsysteem een zwak punt. Leidingen en axpansivat willen nogal eens scheuren/springen. Er zijn ook meerdere 840i's die stationair warm gelopen zijn door viscofans die het begeven. Zou hem altijd onafhankelijk na laten kijken voor de aankoop. Heb zelf overwogen om een 850ci te kopen maar ben geschrokken van de reparatiekosten. Verbruik is uiteraard "wat" hoger.
Fun is not a straight line
ok,
thkx,
Ik denk dat er geen supercars zijn zonder kans op dure reparaties.
thkx,
-
- 1e Versnelling
- Type Auto: BMW 525i / e30 325i
Weet nog een BMW 850i te staan met lage KM-stand. heeft alleen schram schade op links voor op scherm en deur. Daarvoor mag die ook wat goedkoper weg . 

[ external image ]
BMW E39 523i LPG G3 & E30 M50 2.5i
BMW E39 523i LPG G3 & E30 M50 2.5i
Een 850 is geen supercar...Peet27 wrote:ok,
thkx,
-
- Neutraal
- Type Auto: BMW 3 serie cabrio
Ik heb er zelf een gehad en jaarlijkse onderhoudskosten waren erg fors. Dat is voor mij de reden geweest om voor een onderhoudsvriendelijkere te kiezne.
Hallo, ik was iemand vertellen wat de zwakke punten van de MINI Cooper S zijn? Kan ik het zelf ook aanleggen? En hoe hoog staat de brandstofsparing hiervan?