Ik ben trotse eigenaar van een 318i e36 cabriolet.
Maar ineens reageert hij niet meer en het lampje blijft knipperen.
Lampje voor de bediening van de kap.
Kap is volledig eclectrisch.
Zal zo goed mogelijk uitleggen wat er gebeurde.
Laatst deed ik de kap even open en hij ging voor de helft open en stopte daar.ging niet meer vooruit of achteruit.
Nu heb ik hem handmatig ingesteld Door de 2 motoren los te koppelen achter in de kofferbak.
Op inet opgezocht hoe hij gereset kan worden. Je ziet het lampje ook even doven. Maar er gebeurt vervolgens niets. Ook geen geluid.
Wie o wie kan mij helpen.
Groet
Mark
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Electrisch kap reageert ineens niet meer 318i e36
Moderator: Moderator Team
-
- Neutraal
- Type Auto: BMW E36 325i Cabrio 1993
Re: Electrisch kap reageert ineens niet meer 318i e36
denk toch dat de reset niet volledig/goed is uitgevoerd,
tevens maak je bij handmatig openen/sluiten de "stangen" die aan het motortje zitten "los" van het motortje, deze moet je ook terug doen.
heb ik zelf ook gehad bij mijn e36 325i cab, een reset is niet zo makkelijk als het lijkt.
dat van het knipperende lampje vind ik wel raar,
als het electrisch is, misschien een zekeringetje??? die dingen verprutsen vaak de meest simpele "klusjes". controleer even of je achterbak goed dicht zit en of de beveiliging hiervan nog wel reageerd (als je kofferbak niet dicht is kan het dak niet open/dicht. het is raar dat je dak halverwegen het openen ineens stopt, misschien dat je motor doorgebrand is of een zekering.
succes en groetjes!
tevens maak je bij handmatig openen/sluiten de "stangen" die aan het motortje zitten "los" van het motortje, deze moet je ook terug doen.
heb ik zelf ook gehad bij mijn e36 325i cab, een reset is niet zo makkelijk als het lijkt.
dat van het knipperende lampje vind ik wel raar,
als het electrisch is, misschien een zekeringetje??? die dingen verprutsen vaak de meest simpele "klusjes". controleer even of je achterbak goed dicht zit en of de beveiliging hiervan nog wel reageerd (als je kofferbak niet dicht is kan het dak niet open/dicht. het is raar dat je dak halverwegen het openen ineens stopt, misschien dat je motor doorgebrand is of een zekering.
succes en groetjes!