BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Pruttelend geluid bij spanrol

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
chellonater
Neutraal
Type Auto: BMW E46 323Ci

Pruttelend geluid bij spanrol

Post by chellonater »

Hallo iedereen,

Gisteren merkte ik een raar geluid bij het aansteken van de motor. Nadien heb ik direct mijn auto uitgestapt en gaan zoeken naar 't probleem. Het geluid is heel goed te horen en bij hogere toeren wordt deze ook luider. Na even kijken en goed luisteren is het mij opgevallen dat het probleem ergens bij de spanrol ligt. Voor u gemak heb ik hiervan een filmpje op youtube gezet.

http://youtu.be/50UfTUykMd0

Misschien kan iemand van jullie mij helpen, ik ben een handige harry maar geen grote kenner van auto's.. vandaar direct aan deze forum gedacht :D

Alvast bedankt!

DannysedanE36
1e Versnelling
Type Auto: E28 E34Touring, E36

Re: Pruttelend geluid bij spanrol

Post by DannysedanE36 »

Hallo, hoeveel kms heeft je auto gelopen? Dan zou het misschien de waterpomp kunnen zijn. Mogelijk ook de dynamo. Met een stethoscoop/ lange schroevendraaier zou je op het onderdeel kunnen luisteren. Succes. Groeten, Danny

Topic Author
chellonater
Neutraal
Type Auto: BMW E46 323Ci

Post by chellonater »

Mijn bmw heeft nu 160k km's. Ik ben gisteren bij een garagist geweest. Het zou inderdaad de waterpomp zijn die moet vervangen worden. Nu vragen ze daarvoor 250 euro incl waterpomp. Maar natuurlijk doe ik dit zelf :D

Danny, bedankt voor je hulp en tijd

drustonl
Neutraal

Post by drustonl »

Ik had iets vergelijkbaars. Bleek de spanrol idd te zijn, Nieuwe spanrol erop en loopt weer als een zonnetje
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”