Beste forummers,
Ik ben nieuw hier en wil een BMW 1 serie gaan aanschaffen .
Kunnen jullie me helpen met aankooptips. Alles is welkom.
Bedankt!
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Aankoop 118i
Moderator: Moderator Team
-
- 1e Versnelling
- Type Auto: 118I ( 2015 )
Re: Aankoop 118i
Hallo, ik weet niet precies wat je van plan bent om te kopen, maar..
Koop een "oude" zonder turbo, kwaliteit van de nieuwe is echt slechter ( ik heb mijne na 20 maanden weer weg gedaan ). Motoren trekken goed, in alle toerentallen, maar lopen lang zo mooi niet als de motoren zonder turbo ( hoort bij het karakter volgens de dealer ). Lak is te gevoeling voor voegelpoep en insecten ( zelfs blaadjes van bomen zorgde voor aantasting ). Kunststof was ook een andere kleur dat het staal ( rood, is lasting, maar bijvoorbeeld bij een Twingo kan het wel ), lak is ook erg zacht en krast snel
Andere negatieve zaken:
- dure ( professionel ) navigatie is niet up to date ( met nieuwste kaarten ), de tomtom van € 70 van mijn vrouw was nauwkeuriger en beter up to date
- interieur beschadigd/slijt vrij snel ( ik had de hoogglans zwarte strips en stoffen sportstoelen ). Ook het kunststof aan de buitenkant wordt snel minder mooi
- steeds wegzakkende binnenspiegel
- schakelen gaat soms erg zwaar ( met name terug naar 2 )
- irritante sleutel maakt regelmatig geen contact
- onderstel erg lawaaiig
Positief:
Ik vond hem er goed sturen, mooie mix tussen comfort en stugheid/nauwkeurigheid ( sportonderstel )
Stoelen zitten prima ( mijn vrouw dacht hier anders over trouwens )
Koop een "oude" zonder turbo, kwaliteit van de nieuwe is echt slechter ( ik heb mijne na 20 maanden weer weg gedaan ). Motoren trekken goed, in alle toerentallen, maar lopen lang zo mooi niet als de motoren zonder turbo ( hoort bij het karakter volgens de dealer ). Lak is te gevoeling voor voegelpoep en insecten ( zelfs blaadjes van bomen zorgde voor aantasting ). Kunststof was ook een andere kleur dat het staal ( rood, is lasting, maar bijvoorbeeld bij een Twingo kan het wel ), lak is ook erg zacht en krast snel
Andere negatieve zaken:
- dure ( professionel ) navigatie is niet up to date ( met nieuwste kaarten ), de tomtom van € 70 van mijn vrouw was nauwkeuriger en beter up to date
- interieur beschadigd/slijt vrij snel ( ik had de hoogglans zwarte strips en stoffen sportstoelen ). Ook het kunststof aan de buitenkant wordt snel minder mooi
- steeds wegzakkende binnenspiegel
- schakelen gaat soms erg zwaar ( met name terug naar 2 )
- irritante sleutel maakt regelmatig geen contact
- onderstel erg lawaaiig
Positief:
Ik vond hem er goed sturen, mooie mix tussen comfort en stugheid/nauwkeurigheid ( sportonderstel )
Stoelen zitten prima ( mijn vrouw dacht hier anders over trouwens )
Re: Aankoop 118i
Hoi , het is een 116 i geworden uit 2009.
Dus nog een turboloze, zit toch al zat puf in vind ik!
ik ben me door de Duitse spulletjes aan het heenworstelen, maar dat gaat prima. Wat een heerlijke wagen!
Vanaf wanneer zijn ze minder goed gebouwd?
Dus nog een turboloze, zit toch al zat puf in vind ik!
ik ben me door de Duitse spulletjes aan het heenworstelen, maar dat gaat prima. Wat een heerlijke wagen!
Vanaf wanneer zijn ze minder goed gebouwd?