BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

vragen over aankoop bmw

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
remcokers

vragen over aankoop bmw

Post by remcokers »

halllo

ik ben nieuw hier ik zal me zo wel effe voorstellen.

ik had een vraag ik wil graag een bmw kopen een 3 serie en moet een 6 cil zijn.
ik heb al naar julli aankooptips gekeken en die tips zijn heel handig en ga ik ook zekers gebruiken
nou heb ik dus een m3 uit 1993 gezien een gele deze staat te koop bij vincent kelder is deze garage beknt bij julli?
deze is ingevoerd uit duitsland de verkoper zij dat hij van een monteur bij een bmw dealer was maar er zitten geen boekies bij
en ik vondt de km stand erg laag voor een 93 er de km stand is maar 146 dkm.

wat denken julli hier van kan ik beter zoeken naar een andere of zou ik toch maar nog een keer gaan kijken en hem eventueel laten keuren bij anwb?

gr remco

webmaster
Eigenaar
Eigenaar
Type Auto: F36 430i ('17)+ f30 328i ('12) (beide full options)

Post by webmaster »

Hey Remco,

ten eerste welkom op het forum :)

Vincent kelder is voor mij een hele bekende.
Is geen garage maar een auto handelaar.
mijn BMW komt namelijk bij hem vandaan.

over zijn betrouwbaarheid kan ik weinig zeggen.
Ook bij mij miste de boekjes, en de auto bleek na wat verder onderzoek dat de auto een Belg, en dus ingevoerd was.
de eerste NL eigenaar van de auto was een vrouw ( 2e auto ? )
Een vriend van mij werkte bij de politie en die had wat dingen na getrokken ;)

Ik wilde toen een ANWB keuring en daar deed hij moeilijk over:
"als ik hem voor die tijd al kan verkopen is ie weg"
dit omdat de wachtlijst toen erg lang was.

Toen wilde ik een "verkoopwaardige keuring" bij een BMW dealer
Dit was geen probleem, voor zover ik kon herinneren was dit bij de BMW dealer in Gouda.

Deze konden de KM stand redelijk gokken, zeiden hun door te kijken naar de motorsteunen, de slijtage van rubbers aan bv de pedalen en het stuur etc. (stand was toen rond de 98.000)

Bij de dealer is ie op de brug geweest.
Hier bleek dat de auto een schade had gehad aan de linker zijde,
dat de Airco niet zou werken omdat de condensor er niet meer zat.
en nog wat kleine opmerkingen.
De KM stand zou 15 a 20.000 km kunnen afwijken, maar daar zagen hun geen probs in. De slijtage die hen konden zien waren van een auto die ongeveer 90 a 110.000 had gereden.

Ook bleek de board comp een temp. meter en clock te zijn.
Dus niet alle gegevens klopte met wat hij beweerde te verkopen.

De bmw dealer gaf aan dat als ze alles moesten maken ( incl de airco )
dit ongeveer 2000 a 2500 GULDEN zou kosten.

De bmw had verder alles wat ik zocht.
alles electrisch, full leder, verlaagd, moet geluid uit de uitlaat en de kleur die ik zocht.
De eerst volgende auto die aan deze eisen voldeed was 6500 gulden duurder toen, waardoor ik besloot toch de auto te kopen.

Tot op vandaag nog wel blij met de aankoop.
nu iets van 6 jaar geleden. Ik heb weinig tot geen problemen met de auto gehad (ff afkloppen) De motor is echt supergoed, alleen liet de buitenkant te wensen over, omdat hij niet netjes was gespoten ( ramen en andere dingen afgeplakt en zo door de spuit tunnel... daardoor moet ik hem nu compleet overspuiten, de lak viel er gewoon vanaf)

Ik zou zeker een keuring overwegen bij Vincent.
als ANWB niet kan, dan een äankoop keuring" bij een BMW dealer laten doen. Die hebben me erg goed geholpen.

Ik weet wel dat vincent bijna alles uit het buitenland haald.

Lees ook even het topic van Kevz
http://www.bmwforum.nl/bmwforum/viewtopic.php?t=640

Ook hij had een hele mooie auto gevonden die na een keuring toch niet zo mooi meer leek te zijn .....

Laat je niet teveel lijden door het uiterlijk want helaas is de werkelijkheid soms erg pijnlijk

De kans is wel groot dat de M3 een Schade heeft gehad ...

Ik wens je veel suc6, en hou ons op de hoogte :twisted:

PS: hij ziet er wel erg nice uit !

Mikey
3e Versnelling

Post by Mikey »

mijn auto komt ook van vincent vandaan... :P

echter... is hier nergens een probleem

vriend van me heeft al zeker 9 auto's bij vincent gehaald
en niet van het type cheap :wink: :wink:

ook hij heeft nog nergens problemen mee gehad

zou overgings een xtje pech kunnen zijn geweest
of dat wij gewoon geluk hebben gehad...

maar k wil altijd dat me auto word gekeurd bij aankoop
maakt niet uit waar ik m haal....
===========================

Ya Know.....
It Is What It Is

===========================

Topic Author
remcokers

Post by remcokers »

halllo

bedankt voor julli reacties to nu toe
ga morgen nog wel eens effe bellen om te vragen of een keuring mag?
hij deed vandweek toen ik er was al een beetje moeilijk ik vroeg of ik een keer langs kon komen voor een proefrit ( hij was waarschijnlijk bang dat ik alleen maar uit was om effe met die m3 te racen)

julli horen wel van mij

gr remco

Ikke
3e Versnelling

Post by Ikke »

kmstand terugdraaien bij invoer is erg populair, ik weet niet meer de precieze cijfers. Maar heb ooit eens gelezen dat de import auto's uit Duitsland 3 van de 5 niet kloppen. Vandaar dat er waarschijnlijk ook geen boekjes zijn.

Als de vorige eigenaar een monteur was bij de BMW-dealer dan kan hij toch echt wel Heeeeeeel makkelijk een boekje voor de auto versieren.

Ik vind het persoonlijk een beetje verdacht, zou zeker een anwb keuring doen zoals de webmaster ook al zei. Liever een 200 euro voor een aankoopkeuring kwijt, dan ik weet niet hoeveel duizenden euro's voor een schink (wrak).

P.s. laat je niks op de mouw spelden voor wat betreft de RDW keuring, hier wordt nl. niet gekeken of er met de auto gerotzooit is, alleen of hij goed genoeg is om de weg op te mogen.

Topic Author
remcokers

Post by remcokers »

halllo

die m3 laat ik maar staan ondanks dat het een mooie auto is maar ik wil gewoon liever een nederlander. en een die te verzekeren is op eigen naam.

ik ben afgelopen zaterdag wel naar een bmw 323i coupe wezen kijken
dit is een paarse met licht bruin leer helemaal m3 uitgevoerd met een km stand van 179 dkm
ik heb hier ook proef mee gereden en dat reed echt :ok:
alleen een paar dingen vielen me een beetje op toen ie koud was hoorde ik een beetje raar geluid geen tik ofzo maar een zoemend geluid ofzo en dit was weer weg na de proefrit. weet iemand wat dit is?
en de climate control werkte niet werd niet koud maar zou gemaakt worden zei de verkoper.
en laatse wat op viel was dat de boordcomputer niet goed leesbaar was
maar volgens de verkoper is dit een bmw kwaal??
ik zag op een gegeven moment iets van kuhlwasser p... derset was niet leesbaar weet iemand wat dat kan betekenen?

gr remco

lexxie
1e Versnelling

Post by lexxie »

De display van de clima is idd een BMW kwaal.. daar had mijn B de Haas het ook al over... hij wees daar meteen naar bij de koop van mijn auto, dat we die in de gaten moesten houden, maar gelukkig is dat bij mij nog 100%.

Een ratel geluid? ... geen idee.
Ik heb zelf af en toe dat ik een wat suizend geluid hoor alsof er een ventilator aan staat op heel laag niveau. Dat hoor ik alleen in de auto.. als ik buiten (voor de motorkap) sta hoor ik er niets van.. ook als ik de blower in de auto uitzet hoor ik alsof de grote aanjager van de motor aan staat, (alsof de motor het warm heeft) terwijl dat niet het geval is, want ook bij koude motor als ik dan buiten weer ga luisteren, dan hoor ik een voortreffelijk spinnende motor zonder aanjager geluid.

Ik heb 1 keer een keer een roffeltje gehoord.. dat is na een keer gas geven weer weg gegaan en nooit meer terug gekomen... of het een normaal BMW geluid is weet ik dus niet. Misschien de ketting ofzo?

Iig, wat wel opvalt is dat bij jou het zo is als hij koud is. Bij warme motor niet zeg je. Zal iets met smering kunnen zijn van de ketting of je hele motor zelf? Feit is dat bij warme motor de zaak gewoon soepeler loopt... Ik ben geen technicus :?:
[ external image ]
[ external image ] leadfoot syndrome :twisted:
Neem eens een kijkje in Lex's Showroom BMW 320i M Touring
Neem eens een kijkje in Lex's Showroom BMW 330Ci Coupé
Post Reply

Return to “Algemeen”