BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Electrische Mankement

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
wiebe1991
Neutraal
Type Auto: BMW 525 TDS Reihe E39

Electrische Mankement

Post by wiebe1991 »

Hallo Allemaal,

Ik heb sinds kort een mooie 525 TDS gekocht.
Met een paar probleempjes. ik hoop dat er iemand is die mij hierin opweg kan helpen.

Ik heb een probleem in de electronica nl. alles qua funties en knopjes werkt op het dashboard.
Echter blaast de kachel niet, doet het geluid van de radio het niet en werkt de cruise control niet.

Al het overige zoals lampjes knopjes en weergave doet het prima. De oude eigenaar zegt dat ze de board computer hebben
vervangen. mijn vraag rijst hierbij zal het toch een probleem in de computer zijn of is er iets anders..??

Ik zou erg geholpen zijn met dit probleem zodat ik dan gericht bezig kan gaan.

En verder kraakt Rechts achter de ophanging kan dit een busje zijn.? of ligt het aan de vering / schokdemper..?

Ik stel deze vragen omdat ik onbekend met BMW ben ik heb namelijk Veel mercedes en Volvo gereden.

Ik hoop spoedig wat te horen.

Mvg wiebe
Met vriendelijke Groetjess,

Wiebe van den Bosch

ik rijd BMW 525 TDS E39 Reihe

Speedy540
2e Versnelling
Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i

Re: Electrische Mankement

Post by Speedy540 »

Ik zou eerst eens je hoofd zekering opzoeken. En deze vervangen.
Ik neem aan dat de zekeringen gewoon in orde zijn?

Kachel kan ook nog een kachel weerstand zijn of dat de koolborstels van de motor op zijn.
Cruise control kan liggen aan de remschakelaar.
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa

Topic Author
wiebe1991
Neutraal

Post by wiebe1991 »

Dankje Speedy voor de Snelle Reactie.

Alle zekeringen zijn in orde deze zijn allemaal na gekeken en doorgemeten.

Het gekke ervan is dat er uitval geweest is bij de vorige eigenaar in het gehele dashboard, dit hebben zei toen opgelost met een andere boardcomputer e.d. En daarna komt er geen geluid uit de radio, blaast de kachel niet en doet de cruise control het niet meer. Dit was ik overigens nog vergeten te melden in bovenstaand verhaal.

Daarvoor deed alles het zoals hoorde

Wiebe van den Bosch

Speedy540
2e Versnelling

Post by Speedy540 »

Hebben ze wel weer alle stekkers goed aangesloten?
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa

Topic Author
wiebe1991
Neutraal

Post by wiebe1991 »

Geen flauw idee. Echter heb ik weinig kennis in de BMW wereld. ik denk voor ik iets verkeerds doe eerst even vragen. is de boordcomputer er makkelijk uit te halen..? of moet ik daar het dashboard voor demonteren.? ik hoor het graag dan kan ik er misschien vandaag nog mee aan de slag..

Wiebe van den Bosch

Raymond64
1e Versnelling
Type Auto: 525 Touring E39

Post by Raymond64 »

Klinkt inderdaad eerder als een stekker of zekering!

Topic Author
wiebe1991
Neutraal

Post by wiebe1991 »

Alle stekkers zijn nagelopen. en ook de zekeringen, weerstanden e.d. zijn doorgemeten en mankeert niets aan.
Nu is er rechtstreeks stroom op de kachel motor gezet en ondanks je hem met de hand licht kunt ronddraaien draait die met de rechtstreekse stroom niet rond. Deze is dus stuk en zal ik moeten gaan vervangen.

Echter moet ik hiervoor de gehele dashboard eruit halen.? of is het mogelijk om een gedeelte te demonteren.?

En wat betreft de cruise control. hier wordt gedacht aan de sleufring achter het stuur. deze is namelijk geknapt en sluit niet meer aan tegen het stuur.

Voor de radio werd geadviseerd om een andere radio te proberen dit doordat de draai knop niet functioneert.
Zijn jullie het ook eens met deze diagnoses..? of denkt er iemand anders over..??

En weet iemand ook een plek in mijn omgeving (Drachten) waar ik de kans maak op goede 2dehands producten tegen normaal tarief..?

Wiebe van den Bosch

Speedy540
2e Versnelling

Post by Speedy540 »

Ik zou eens met offenga contact op nemen.
Wat betreft je kachel. ik zou eerst eens de motor er uit halen en dan kijken naar de koolborstels.

Topic Author
wiebe1991
Neutraal

Post by wiebe1991 »

Speedy540 wrote:Ik zou eens met offenga contact op nemen.
Wat betreft je kachel. ik zou eerst eens de motor er uit halen en dan kijken naar de koolborstels.

Thnx Speedy...!
Ik heb een aanjager bij Offenga weg gehaald.
Kosten €50,- en 3 uurtjes sleutelen.

En hij doet het weer zoals het moet.
De oude aanjager was idd stuk (koolborstels)

Wiebe van den Bosch

Post Reply

Return to “1996 - 2003 (E39)”