Hallo,
Ik heb het volgende probleem met mijn E36 325i coupe (1993) :
Tijdens een rit sloeg de auto af en is toen niet meer aan de praat te krijgen. ANWB erbij gehaald en deze concludeerde gebroken distributieketting.
Auto naar huis laten brengen en kleppendeksel er afgehaald. De distributieketting zit er nog op, en alles loopt soepel als ik via de balancer de motor rond laat draaien. distributieketting merktekens staan correct, volgens de vraag baak. Nu heb ik alles weer dicht gemaakt en met een verse accu er aan gehangen. Na veel doorstarten blijkt alleen de eerste cilinder ( degene naast de vanos zeg maar) het te doen. Ik heb benzine in de cilinders aangezien deze na lang doorstarten flink net zijn.
Ik heb diverse bogies en bobines verwisseld, maar alleen in de eerste cilinder vind er enige ontbranding plaats. Ik voel nl aan het uitlaatspruitstuk van deze cilinder en deze is warmer dan de andere.
Wat zou de volgende stap moeten zijn in dit onderzoek?
Gr. Robert
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
325i slaat niet meer aan
Moderator: Moderator Team
-
- Neutraal
- Type Auto: BMW 325i coupe 1993
Re: 325i slaat niet meer aan
plaats de auto in ze 4 en probeer hem te duwen als ie blokkeert dan zit je motor vast zo niet kan je dat ook van je lijstje wegschrappen.
-
- Neutraal
- Type Auto: 325i cabrio
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat je ineens 5 kapotte bobines hebt. Je moet de bobines niet onderling gaan wisselen. Vind je computer niet leuk. Als je het eenmaal draaidende hebt en het even rond de 4000 hebt laten draaien dan leert je computer zich opnieuw in met de weerstanden va de bobines maar het is beter als ze op dezelfde plek blijven.
Het lijkt mij een probleem dat bij je electronica zit. Miss een massakabel van je blok losgeraakt of versleten. Miss pakt je enige bobine die het doet zn massa wel via een manier die daar niet voor bedoelt is. Ik zou beginnen met meten of alle massa wel lekker aankomen. Is dit goed dat kan je die ook al wegstrepen. En dan zou ik daarna een kijken of je niet een andere computer kan scooren voor je 325i en die ff swappen.
Denk dat daarmee het probleem altijd wel opgelost is. Zo niet dan terugswappen en weer hier vragen wat je moet doen
Het lijkt mij een probleem dat bij je electronica zit. Miss een massakabel van je blok losgeraakt of versleten. Miss pakt je enige bobine die het doet zn massa wel via een manier die daar niet voor bedoelt is. Ik zou beginnen met meten of alle massa wel lekker aankomen. Is dit goed dat kan je die ook al wegstrepen. En dan zou ik daarna een kijken of je niet een andere computer kan scooren voor je 325i en die ff swappen.
Denk dat daarmee het probleem altijd wel opgelost is. Zo niet dan terugswappen en weer hier vragen wat je moet doen

[ external image ]
If you ain't boosting shit, you can't even roll with us.
-
- Neutraal
- Type Auto: e46 m3
krukassensor of nokkenassensor waarschijnlijk stuk.
-
- 2e Versnelling
- Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i
Ik onderschrijf bovenstaand verhaal.
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa
Hallo Robert..
Hoe is de e36 uit gevallen?
schokken of stotterend '' ploffend?
En hoe heeft de anwb zijn conlusie getrokken over de distributie ketting?
meestal voor de auto echt uitvalt krijg je wel un waarschuwing te herkennen in het gedrag van de auto.
of meters die op hol slaan.
het is moeilijk te zegge waarom een auto uit het niets uitvalt.
Mischien even laten uitlezen?
Hoe is de e36 uit gevallen?
schokken of stotterend '' ploffend?
En hoe heeft de anwb zijn conlusie getrokken over de distributie ketting?
meestal voor de auto echt uitvalt krijg je wel un waarschuwing te herkennen in het gedrag van de auto.
of meters die op hol slaan.
het is moeilijk te zegge waarom een auto uit het niets uitvalt.
Mischien even laten uitlezen?
-
- Neutraal
- Type Auto: 325i cabrio
Hey Robert, rijd ie al? Weet je zeker dat je brandstof hebt? Je kan het heel simpel uitsluiten door je luchtfilter eruit te halen , proberen te starten terwijl iemand remmenreiniger in je luchtfilterhuis spuit. Loopt ie dan wel is het je Brandstofpomp.
[ external image ]