Dag,
Ik heb een 520I E39, Bj 98, 196dkm
Het probleem.
Bij 100km zit er lichtelijk beweging in het stuur. Niet dat het vibreert maar het beweegt heel minimaal.
Als ik langzaam rijd en ik rem dan lijkt het of de auto lichtelijk schokkend remt.
Bij 100 als ik rem dan trilt de auto behoorlijk, rempedaal blijft stil.
Als ik bij 140 vol in de ankers ga nu dan geen probleem.
Iemand een idee ?
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
E39 remmen
Moderator: Moderator Team
Re: E39 remmen
Ik zeg: schijven. Hetzelfde probleem ook gehad...
-
- Neutraal
- Posts: 3
- Joined: 03 Dec 2014 19:40
- Type Auto: 520I E39
Re: E39 remmen
dank je voor de reactie ! ! ! !
De remschijven voor werden vorig jaar reeds vervangen. Toch enigzins raar, rij slechts 8dkm per jaar of zoiets.
De remschijven voor werden vorig jaar reeds vervangen. Toch enigzins raar, rij slechts 8dkm per jaar of zoiets.
Re: E39 remmen
Begin maar eens met schijven idd, en maak de naven brand en brand schoon voordat je ze monteert. controleer ze ook op bramen of deukjes voordat je de schijven plaatst. En natuurlijk wat kopervet gebruiken op de pasvlakken tussen naaf en schijf.
Re: E39 remmen
Ik ben na vervanging van de schijven, twee keer bij de garage teruggeweest om de trilling eruit te krijgen. Ik weet eigenlijk niet of ze de schijven hebben geslepen of vervangen voor een ander merk, maar het was (ook voor hen) een drama.
-
- 1e Versnelling
- Posts: 187
- Joined: 02 Jun 2013 23:32
- Type Auto: E28 E34Touring, E36
Re: E39 remmen
Hallo. Waren de vorige schijven ook krom, waardoor ze vervangen/afgedraaid werden?magicmarcel wrote:dank je voor de reactie ! ! ! !
De remschijven voor werden vorig jaar reeds vervangen. Toch enigzins raar, rij slechts 8dkm per jaar of zoiets.
Hoe rem jij je auto af? Mijn vriend(monteur) geeft het advies om net voor stilstand de rem los te laten, zodat de auto ietsje naar voren komt: kan de remwarmte beter weg en trekt de schijf minder gauw krom. (het probleem van de automaatbak). Ken je dit advies? Succes. Groeten, Danny
-
- 1e Versnelling
- Posts: 121
- Joined: 06 Sep 2014 09:23
- Type Auto: 525 Touring E39
- Location: Zandvoort en Borculo
- Age: 61
Re: E39 remmen
Beste, het kan ook aan de rubbers van de voorwielophanging komen.
Re: E39 remmen
Hallo beste forum leden,
Neem ook de inslijp/inrij periode in acht!
Probeerde eerste 300 km te voorkomen, dat men hard of bruusk remmen tegen te gaan.
Als deze periode achter de rug is, dan zullen de schijven niet meer snel krom trekken.
En, zoals er dus is aangegeven, haal de voet na het remmen van het rempedaal af, dan kan de remschijf helemaal afkoelen.
Waar de remvoering tegen de schijf is aangedrukt met de rem er op, daar koelt de schijf minder snel af, of zelfs helemaal niet, dit werkt het krom trekken wel in de hand.
Heeft men een automaat, tja, dan zal men even terug de selectie moeten gaan kiezen voor de vrijstand.
Of minder of rustiger op de verkeerslichten of de kruising dienen te rijden, dan zijn de schijven en de remvoering ook wat minder warm.
Ik wens u allen een heel fijn weekend toe.
Met vriendelijke groet,
Ad
Neem ook de inslijp/inrij periode in acht!
Probeerde eerste 300 km te voorkomen, dat men hard of bruusk remmen tegen te gaan.
Als deze periode achter de rug is, dan zullen de schijven niet meer snel krom trekken.
En, zoals er dus is aangegeven, haal de voet na het remmen van het rempedaal af, dan kan de remschijf helemaal afkoelen.
Waar de remvoering tegen de schijf is aangedrukt met de rem er op, daar koelt de schijf minder snel af, of zelfs helemaal niet, dit werkt het krom trekken wel in de hand.
Heeft men een automaat, tja, dan zal men even terug de selectie moeten gaan kiezen voor de vrijstand.
Of minder of rustiger op de verkeerslichten of de kruising dienen te rijden, dan zijn de schijven en de remvoering ook wat minder warm.
Ik wens u allen een heel fijn weekend toe.

Met vriendelijke groet,
Ad
-
- Neutraal
- Posts: 3
- Joined: 03 Dec 2014 19:40
- Type Auto: 520I E39
Re: E39 remmen
Samen,
Sorry voor de late reactie.
Woon zelf net over de grens in Duitsland, dus bij de plaatselijke BMW specialist geweest, O2 Garage Josef Derks te Kevelaer.
Persoon heeft als chef monteur gewerkt voor het toenmalige Schnitzer BMW DTM team dus dat wekt direct vertrouwen.
Werkelijk een heel schappelijke man, heel rustige persoon.
Heeft snel een rondje gereden met de BMW en op de remmentestbank gezet
Zijn conclusie "trilt niet op het pedaal en in het stuur dus komt voor 85% van de achterwielen".
Dus deze week terug geweest, schijven achter werden afgedraait en probleem opgelost tot op heden. Remt wederom zoals het zou moeten.
Moest vaker harder remmen van hem
en over 1000km hem nogmaals bellen hoe het ermee staat !
Remschijven achter waren niet gelijkmatig dik en hadden aanslag / roest of zoiets..
Sorry voor de late reactie.
Woon zelf net over de grens in Duitsland, dus bij de plaatselijke BMW specialist geweest, O2 Garage Josef Derks te Kevelaer.
Persoon heeft als chef monteur gewerkt voor het toenmalige Schnitzer BMW DTM team dus dat wekt direct vertrouwen.
Werkelijk een heel schappelijke man, heel rustige persoon.
Heeft snel een rondje gereden met de BMW en op de remmentestbank gezet
Zijn conclusie "trilt niet op het pedaal en in het stuur dus komt voor 85% van de achterwielen".
Dus deze week terug geweest, schijven achter werden afgedraait en probleem opgelost tot op heden. Remt wederom zoals het zou moeten.
Moest vaker harder remmen van hem

Remschijven achter waren niet gelijkmatig dik en hadden aanslag / roest of zoiets..