Ik heb een BMW 320i met vanos uit 1996 waarbij zich het volgende probleem voor doet.
Ik ben 2 weken terug met de BMW naar Duitsland geweest, bij vertrek geen problemen motor liep helemaal perfect. Echter aangekomen in Duitsland bij het stoplicht na de afrit begon de auto hevig te schudden en te trillen. Leek net een oude traktor.
Ik dacht hij loopt op 5 van de 6 poten dus bobines 1 voor 1 eruit getrokken. Maakte geen verschil...
Ben er mee naar huis gereden, probleem bleef zich helaas voor doen.
Thuis auto uitgelezen, kwam naar boven dat de nokkenassensor kapot was. Nu heb ik deze vervangen maar hij blijft slecht stationair draaien. Warm erger dan koud.
Nu zijn de bougies, olie+filter en luchtfilter ook pas 600km terug vervangen dus dat lijkt mij niet het probleem en de bobines lijken me dus ook nog werken. klinkt nog wel als een 6 cilinder maar dan wel een zieke.
Nu heb ik dus de nokkenassensor vervangen, oude kabel was helemaal porreus en had dus waarschijnlijk sluiting gemaakt.
Maar blijf dus problemen houden. Er komen ook steeds plofjes uit de uitlaat bij stationair lopen. Toerental blijft echter netjes rond 600 a700 RPM.
Nu ben ik de krukassensor gaan bekijken en ook die kabel leek in staat van ontbinden, dus ook maar vervangen. Helaas brak de kop van de sensor af in de behuizing dus dat wordt hakken

Mijn vraag is, mocht het vervangen van de krukassensor het probleem niet verhelpen. Heeft iemand dan nog tips??
Ik begin er nogal radeloos van te worden namelijk en krijg sloop neigingen..

Ik hoor het graag!
gr.
Diederik