Hallo mensen,
Ik heb sinds kort een e87 116i met de n45b16 motor gekocht met werk.de auto is bijzonder netjes en ik denk zeker de moeite waard. Er zijn dus wel wat dingen die er aan mankeren. Zoals:
Ramen doen het niet,eerst deed rechts het nog wel maar nu ook niet meer,
Duurt lang voor hij oliedruk heeft na starten,lang als in echt 20 seconden ofzo,
De vanos doen het wel,maar klapperen.als ik de onderste solonoid aansluit blijftie mooi lopen,zodra ik de bobenste erbij aansluit slaat hij af.daarna starten dan looptie wel,maar erg onregelmatig en maakt hij een hoop herrie.het inlaat tandwiel is al vervangen zag ik. Mogelijk door olie druk probleem? Solonoids zijn getest en gereinigd en doen het goed. Heb ze nu iig losgekoppeld om schade te voorkomen,rijd opzich prima zo.
Nu heb ik de ketting al vervangen,aleen omdat ik nog geen aanzuigbuis had voor de olie de carterpan nog niet geligt. Vandaag olie filter vervangen en er zat allemaal lucht in de olie,dus denk dat de aanzuigbuis stuk is ofzo dat hij ergens lucht aanzuigt.
Nou heb ik zitten kijken welke ik moet hebben en kom aleen deze tegen: 11417500328 dit is er een van een 3 serie met hetzelfde motorblok.hetzelfde blok dus.maar volgens winparts niet compatible. Weet iemand hier wat van?
Ook als ik onder de 1k toeren kom en wat gas geef dan schokt en stoot de motor aardig. Geen idee wat hiervan de oorzaak kan zijn. En tot slot,soms bij wat meer gas geven hoor ik een ratel or iets,niet altijd maar soms.erg appart.
Ook heb ik een carly premium afgesloten met gratis scanner,maar ik kan geen live data aflezen en ook geen foutcodes uitlezen.dan krijg ik de melding geen ecu gevonden.met coderen geeftie weer wel aan datie het doet.
Als iemand wat pointers heeft dan word dat gewaardeerd, en ik zou graag willen weten of die pickup de goede is.dan kan ik die vervangen.
Bij voorbaat dank!
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Na start duurt het lang voor er oliedruk is
Moderator: Moderator Team