Beste leden,
De garage; een BMW specialist met jarenlange ervaring, waar mijn auto staat komt niet uit het volgende probleem:
Er is een te lage oliedruk de eerste 5 minuten waardoor de vanos (denken ze) tikt/ratelt. Het geluid lijkt op een ratelende ketting bij terugvallen van de toeren. Na 5 minuten is het geluid weg en de oliedruk binnen de norm.
Er is ondertussen een hoop vervangen:
Injectoren, distributieketting, oliepompketting, vanos (nokkenasverstellers) en de oliepomp zelf.
Ondanks het vervangen van deze onderdelen (ruim 6000 euro!) blijft het probleem hoorbaar.
Het betreft een BMW 118i uit 2010, 220.000 op de teller, motorcode: N43B20, dealer onderhouden.
Hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn?
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Oliedruk te laag BMW 118i 2010 N43B20
Moderator: Moderator Team
-
- Neutraal
- Posts: 2
- Joined: 13 Mar 2020 19:16
- Type Auto: E36