BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Bmw f10 koelvloeistof melding

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Mitch1991
Neutraal
Type Auto: Bmw f10 520i

Bmw f10 koelvloeistof melding

Post by Mitch1991 »

Wie o wie kan mij helpen??
Ik rijd een bmw 520i f10 uit 2012
Nu krijg ik sinds een tijdje zodra de motor warm word de melding koelvloeistof bijvullen.
De tank zit gewoon vol, lekt niet.
Sensor laatst vervangen nog steeds de melding.
Iemand enig idee wat het kan zijn?

Bmwfanaat
Neutraal
Type Auto: 520i f10

Re: Bmw f10 koelvloeistof melding

Post by Bmwfanaat »

Ik heb exact hetzelfde probleem. Toevallig al kunnen oplossen?

dick.timmerman
Neutraal
Type Auto: BMW F11

Post by dick.timmerman »

Touwtje naar sensor kaduuk (kabelbreukje) is voor mij meest voor de hand liggend.

Rene65
Neutraal
Type Auto: BMW 535i F10

Post by Rene65 »

Ik had en heb hetzelfde probleem. BMW F10 535i bouwjaar 2010. Melding koelvloeistofniveau. Inmiddels bij zware belasting (hard rijden in Duitsland en rijden met caravan) ook de melding "motor oververhit" gekregen. Afgesleept naar BMW dealer AHG in Böblingen Duitsland. Daar hebben ze werkelijk alles nagekeken en niets kunnen vinden (Thermostaat, waterpomp, koelsysteem afgeperst, koelvloeistof getest op lekkage koppakking, etc.). Auto heeft daarna een software-update gekregen en zou goed zijn. Auto afgelopen week opgehaald en binnen tweehonderd kilometer opnieuw de melding "koelvloeistofniveau te laag". Daarna de auto flink belast en toen kwam ook de melding "motor te warm, snelheid matigen" weer in beeld. Na ca. 600 km was het koelvloeistof reservoir wel onder peil. Ik weet eerlijk gezegd even niet meer wat te doen.
[ external image ]
Post Reply

Return to “2010 - 2017 (F07, F10, F11)”