Hallo,
ik kreeg de melding 'parkeerlicht links voor uitgevallen'. Dat lijkt in eerste instantie simpel een lampje vervangen. Maar zo simpel is het (waarschijnlijk) niet. Je komt er bijna niet bij. Het parkeerlampje (of stadslichtlampje) zit boven in de reflector van het grootlicht. Er zit een rubberen beschermkap om de kabels. Die kon ik naar achteren trekken. Daarmee kwam de kabelaansluiting vrij maar gebeurde er verder niets. Met voorzichtig trekken aan de kabels komt het lampje niet los. Geprobeerd om iets tussen de metalen klipjes bij het stekkertje te steken. Maar daar kom je lastig bij en het leek ook niet te helpen. Hoe krijg je dit lampje los, zodat je het kunt vervangen? Weet iemand raad? Ik heb overal op internet gezocht, maar vind veel over andere uitvoeringen van het parkeerlicht, maar niet over deze...
[ external image ]
[ external image ]
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
lampje parkeer/stadslicht vervangen
Moderator: Moderator Team
-
ericbikker
- Neutraal
- Type Auto: BMW 320 E90 2007
Re: lampje parkeer/stadslicht vervangen
dit probleem heb ik ook, wat een drama. betekent dit niet een complete lampunit kopen of zitten daar de lampjes dan nog niet in ?
Re: lampje parkeer/stadslicht vervangen
Het is gelukt! Naast het lampje aan de bovenkant zit een klipje (zie de foto). Als je dat met een lange schroevendraaier terugdrukt, kun je de fitting met het lampje eruit trekken. Het lampje is een T10.
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]