Hallo,
Kort geleden heb ik een BMW E60 uit 2005 gekocht met Diamond Keys. Ik loop tegen het volgende probleem aan met de sleutels:
Sleutel 1:
-Werkt niet in het contactslot.
-Werkt wel met de sleutel om de deuren te openen.
-Werkt af en toe met de afstandsbediening om de deuren te openen.
Sleutel 2 en 3:
-Werken wel in het contactslot.
-Werken met de sleutel om de deuren te openen.
-Werken niet met de afstandsbediening.
Het lijkt erop dat sleutel 1 origineel is en de sleutels 2 en 3 aftermarket zijn.
Wat ik al gecontroleerd heb:
-De diversity antenne losgehaald en gecontroleerd, deze ziet er goed en droog uit.
-Bekabeling van de diversity antenne gecontroleerd, alles lijkt in orde.
-Massa gecontroleerd, deze is goed.
Op de stekker van de diversity antenne meet ik bij contact aan op de drie pinnen 2x 12V en 1x 5V.
Daarnaast heb ik een langere rit van 2,5 uur gemaakt met sleutel 2 om de sleutel op te laden, maar de afstandsbediening werkte nog steeds niet.
Ook heb ik het signaal van de sleutels getest en op dat moment gaven sleutels 1, 2 en 3 geen signaal af.
De radio werkt goed en ik heb de volgende foutcodes uitgelezen:
S0195
S0078
Ik weet niet goed waar ik nu verder moet zoeken en hoop dat iemand hier ervaring mee heeft of een oplossing weet.
Alvast bedankt
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Probleem sleutel afstandsbediening
Moderator: Moderator Team