
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Corsa pwned
Moderator: Moderator Team
-
- 2e Versnelling
- Posts: 268
- Joined: 30 May 2005 23:33
- Location: Rotterdam
Ideaal gezien zou je een vermogen diagram en je overbrengingsverhoudingen nodig hebben om je ideale schakelpunten te berekenen. Het ideale schakelpunt is wanneer er in de volgende versnelling meer koppel aan de wielen beschikbaar komt dan er in de huidige is.
Automotive Engineering = German Engineering!!
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am fahren durch Vorsprung durch Technik!
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am fahren durch Vorsprung durch Technik!
-
- 4e Versnelling
- Posts: 1256
- Joined: 24 Jan 2005 18:16
- Type Auto: 318i (E46)
- Location: Brunssum
- Age: 46
- Contact:
Dat is natuurlijk altijd een gok als je geen uitdraai hebt van een testbank.
Maar ik vind mezelf geen geweldig chauffeur dus ik denk niet dat ik op max.koppel schakel. Ik weet wel dat als je hem ver doortrekt 4500-5000 toeren dan komt hij na het schakelen op 3500-3800 toeren dan trekt hij wel weer lekker door. Dus het zal denk ik ergens in die buurt zijn, maar zeker weten doe ik het niet.
Bij de 320 moet ik hem nog een stuk hoger doorjagen om goed door te trekken, dus ik denk dat je bij een 325 ook flink moet doorgassen. Alleen slijt de motor natuurlijk wel sneller door hoge toeren, dus je moet er geen hobby van gaan maken.
Maar ik vind mezelf geen geweldig chauffeur dus ik denk niet dat ik op max.koppel schakel. Ik weet wel dat als je hem ver doortrekt 4500-5000 toeren dan komt hij na het schakelen op 3500-3800 toeren dan trekt hij wel weer lekker door. Dus het zal denk ik ergens in die buurt zijn, maar zeker weten doe ik het niet.
Bij de 320 moet ik hem nog een stuk hoger doorjagen om goed door te trekken, dus ik denk dat je bij een 325 ook flink moet doorgassen. Alleen slijt de motor natuurlijk wel sneller door hoge toeren, dus je moet er geen hobby van gaan maken.
