BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Corsa pwned

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Warlord
1e Versnelling

Post by Warlord »

en het hangt ook van je schakelkunsten af natuurlijk ;)

Mr. Ash...
2e Versnelling

Post by Mr. Ash... »

Warlord wrote:en het hangt ook van je schakelkunsten af natuurlijk ;)
Wat is over het algemeen een goede schakelkunst dan??

desmett
1e Versnelling

Post by desmett »

Ideaal gezien zou je een vermogen diagram en je overbrengingsverhoudingen nodig hebben om je ideale schakelpunten te berekenen. Het ideale schakelpunt is wanneer er in de volgende versnelling meer koppel aan de wielen beschikbaar komt dan er in de huidige is.
Automotive Engineering = German Engineering!!
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am fahren durch Vorsprung durch Technik!

bimmer
4e Versnelling
Type Auto: 318i (E46)

Post by bimmer »

Dat is natuurlijk altijd een gok als je geen uitdraai hebt van een testbank.

Maar ik vind mezelf geen geweldig chauffeur dus ik denk niet dat ik op max.koppel schakel. Ik weet wel dat als je hem ver doortrekt 4500-5000 toeren dan komt hij na het schakelen op 3500-3800 toeren dan trekt hij wel weer lekker door. Dus het zal denk ik ergens in die buurt zijn, maar zeker weten doe ik het niet.

Bij de 320 moet ik hem nog een stuk hoger doorjagen om goed door te trekken, dus ik denk dat je bij een 325 ook flink moet doorgassen. Alleen slijt de motor natuurlijk wel sneller door hoge toeren, dus je moet er geen hobby van gaan maken. :roll:

desmett
1e Versnelling

Post by desmett »

Een uitdraai is natuurlijk ideaal, hoewel een af fabriek vermogendiagram je ook al behoorlijk op weg kan helpen, als de wagen nog standaard is natuurlijk.
Automotive Engineering = German Engineering!!
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am fahren durch Vorsprung durch Technik!
Post Reply

Return to “Algemeen”