BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

help???

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
Speedy
1e Versnelling
Type Auto: BMW 318 E36

help???

Post by Speedy »

hallo medefreaks daar ben ik weer :wink:

ik heb nog steeds een probleem met mijn 325i e36 coupe

zodra ik tijdens het rijden boven de 100km per uur kom begint de hele auto te trillen/bibberen.onder de 100 km is er niks aan de hand

naar de garage geweest die zagen dat de hardy schijf aan vervanging toe was.en dat was waarschijnlijk ook de oorzaak.kosten 200 euro :cry:

volgende dag auto opgehaald mee gereden nog steeds hetzelfde probleem.

terug naar de garage monteur ermee gereden die werd er zelfs bang van zo trilde die :( auto op de brug niks kunnen vinden behalve speling op het rechter achterwiel.(waarschijnlijk wiellager)kosten plus minus 200 a 250 euro voor de reparatie.

nu mijn vraag iemand enig idee of het idd door de wiellager komt??of hetzelfde probleem heeft gehad??

want de garage kan mij niet garanderen dat het daar aan ligt.het geld groeit mij helaas nog steeds niet op de rug.dus wil graag het onderdeel laten vervangen wat de veroorzaker is.

het probleem is trouwens zo van de 1 op de andere dag begonnen.

alvast bedankt voor de moeite om het verhaal door te lezen :wink:

en hoop dat iemand mij kan vertellen wat het probleem is.

alvast bedankt

Robinadriaensen
1e Versnelling

Post by Robinadriaensen »

een lager slijt toch langzaam, en dan zou je auto ook langzaam steeds meer moeten trillen.
dan zou het een kapotte lager kunnen zijn/gescheurd oid.
ik heb ooit zoiets gehad met een karretje, wat begon te trillen bij 130 km/uur. (gek he :P )
maar dat is nooit gerepareerd.

een kapotte wiellager komt meestal met een brommend geluid.

wat ook zou kunnen is dat je wielen niet goed zijn uitgelijnd.
als je een stoeprand hebt geraakt, of over een steentje bent gereden?
misschien moet je je banden laten uitlijnen.

(bron: vriend automonteur)

ik zou ook proberen langs een andere garage te gaan

Topic Author
Speedy
1e Versnelling

Post by Speedy »

laat er van de week andere velgen + banden op zetten

maar soms als ik een bocht neem hoor ik wel een soort van schrapend geluid bij het achterwiel weg komen??

Warlord
1e Versnelling

Post by Warlord »

Lager is goed mogelijk, maar als de hele auto gaat trillen lijkt mij er toch iets meer aan de hand. Wat ik alleen knullig vind van die garage is dat ze die schijf hebben vervangen en dat dat het niet heeft opgelost(terwijl jij neem ik aan aan die garage hebt gezegd wat het probleem precies was ). Ik vind dat die garage dan niet goed hun werk heeft gedaan en ze je wel mogen matsen op het vervangen van wiellagers als dat het zou zijn. Maar banden en velgen vervangen zou ik ook eerst doen. Zoals ik in je andere topic ook al zei kan een canvas scheur ook behoorlijk irritant zijn.

Woon je niet toevallig bij een forumbezoeker in de buurt zodat die even kan kijken wat er mis is?

Grt,

Erik

Topic Author
Speedy
1e Versnelling

Post by Speedy »

het is idd ook knullig van de garage.maar probeer eerst andere velgen lost dat niks op dan ga ik het wiellager vervangen.

maar dan moet het voor een mooi prijsje anders ga ik wel ergens anders heen.

ben vandaag naar zo`n banden centrum geweest en die hadden het erover dat er in me banden een hoogte slag zit.dat kon wel eens de oorzaak zijn volgens hun.

Warlord
1e Versnelling

Post by Warlord »

canvas breuk ja, dat zei ik in je vorige topic ook al. Dat kan heel goed de mogelijkheid zijn.

Topic Author
Speedy
1e Versnelling

Post by Speedy »

maar kan dat zulke erge trillingen veroorzaken dan?? want dit is echt extreem

zal morgen andere velgen proberen weet ik het gauw genoeg

Warlord
1e Versnelling

Post by Warlord »

kan een oorzaak van meerdere dingen zijn, maar als alle banden canvas breuken hebben kan dat raar stuiteren

desmett
1e Versnelling

Post by desmett »

Canvas is uiteindelijk het draagvlak van een band, draagt dus het volle gewicht van de auto. Als daar een scheur inzit, kan dat idd erg harde trillingen veroorzaken. Komt dan ook nog bij dat dit van een veilige wegligging een onveilige maakt.
Automotive Engineering = German Engineering!!
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am fahren durch Vorsprung durch Technik!

Topic Author
Speedy
1e Versnelling

Post by Speedy »

probleem opgelost lag idd aan de banden of de velgen.

iedereen bedankt voor de tips.
Locked

Return to “Archief”