BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
aanschaf BMW 3-Serie 318i
Moderator: Moderator Team
aanschaf BMW 3-Serie 318i
Hallo.
Ik ben geheel nieuwe hier en had een paar vragen aan jullie. Ik ben van plan om een BMW 3-Serie 318i aan teschaffen lijkt me een mooie wagen maar ik zit met het volgende probleem ik moet een wagen hebben die zuinig is ik heb op dit moment een nissan 100nx maar daar kan ik max 350 km op een volle tank rijden tank inhoud is 50 liter ben al bij de dealer geweest en die heeft gekeken het zit een storing in de computer.
Nu vroeg ik me dus af hoeveel KM kon je op een volle tank rijden met een BMW 3-Serie 318i en of is Gas goedkoper
en wat is de prijs van de wegenbelasting als iemand dat weet.
Binnen nu en 3 maanden wil ik mits het kan en aantrekkelijk is dus een BMW kopen aangezien ik op en neer groningen moet en ik per dag 100 km ga rijden en ik dus nu elke 3 dagen moet tanken ik sta gemiddeld zo'n 4 a 5 keer per week bij de pomp.
alvast bedankt voor jullie hulp.
Ik ben geheel nieuwe hier en had een paar vragen aan jullie. Ik ben van plan om een BMW 3-Serie 318i aan teschaffen lijkt me een mooie wagen maar ik zit met het volgende probleem ik moet een wagen hebben die zuinig is ik heb op dit moment een nissan 100nx maar daar kan ik max 350 km op een volle tank rijden tank inhoud is 50 liter ben al bij de dealer geweest en die heeft gekeken het zit een storing in de computer.
Nu vroeg ik me dus af hoeveel KM kon je op een volle tank rijden met een BMW 3-Serie 318i en of is Gas goedkoper
en wat is de prijs van de wegenbelasting als iemand dat weet.
Binnen nu en 3 maanden wil ik mits het kan en aantrekkelijk is dus een BMW kopen aangezien ik op en neer groningen moet en ik per dag 100 km ga rijden en ik dus nu elke 3 dagen moet tanken ik sta gemiddeld zo'n 4 a 5 keer per week bij de pomp.
alvast bedankt voor jullie hulp.
-
bimmer
- 4e Versnelling
- Type Auto: 318i (E46)
G3 is het goedkoopst om te rijden, echter is een diesel een stuk sterker en betrouwbaarder.
Met die km die je gaat afleggen is het verstandig om iig van benzine af te stappen. Tenzij je een Hybride auto kunt veroorloven.
Met een 318i moet je 1 op 12 kunnen rijden gemiddeld, maar ik ken ook mensen die het presteren om hiermee 1 op 9 te rijden. Is maar net hoe gek je het zelf maakt.
Met die km die je gaat afleggen is het verstandig om iig van benzine af te stappen. Tenzij je een Hybride auto kunt veroorloven.
Met een 318i moet je 1 op 12 kunnen rijden gemiddeld, maar ik ken ook mensen die het presteren om hiermee 1 op 9 te rijden. Is maar net hoe gek je het zelf maakt.
Na het probleem is ik ben niet al te rijk en kwam er achter dat een diesel best wel zwaar is en dus duur is in de wegen belasting, En weet niet of ik het er uit rij aangezien ik die 100 km rij en dan de auto de rest van de dag stil staat.
weet iemand hoe duur het ongeveer is een bwm diesel?
en heb net even gekeken en een bmw diesel is voor mij veel te zwaar
Gewicht: 1275 kg.
daarom denk ik dat het een bezine wordt aangezien gas van de 318I bijna niet zo zwaar is.
weet iemand hoe duur het ongeveer is een bwm diesel?
en heb net even gekeken en een bmw diesel is voor mij veel te zwaar
Gewicht: 1275 kg.
daarom denk ik dat het een bezine wordt aangezien gas van de 318I bijna niet zo zwaar is.
is dat in de 3 maanden of in de maand?
die 141 euri
Ik neem aan in de 3 maanden.
Wat is de tank inhoud van een BMW?
Sorry dat ik zo veel vraag maar het is belangrijk dat ik meer dan 550 km op een tank kan rijden, Aangezien ik nu bijna elke 2 dagen moet tanken. op en neer gebruikt hij op de grote weg een halve tank. Dus 1 x in de 2 dagen moet ik nu tanken.
Dus wil ik overstappen van Nissan naar BMW maar zijn een aantal dingen belangrijk.
die 141 euri
Ik neem aan in de 3 maanden.
Wat is de tank inhoud van een BMW?
Sorry dat ik zo veel vraag maar het is belangrijk dat ik meer dan 550 km op een tank kan rijden, Aangezien ik nu bijna elke 2 dagen moet tanken. op en neer gebruikt hij op de grote weg een halve tank. Dus 1 x in de 2 dagen moet ik nu tanken.
Dus wil ik overstappen van Nissan naar BMW maar zijn een aantal dingen belangrijk.
-
bimmer
- 4e Versnelling
- Type Auto: 318i (E46)
Met de navigatieknoppen boven in beeld e36 e46 e90 etc. Kun je de technische spec's per auto opvragen.
De tank van een 318i is 65 liter. Als je dan 1 op 12 rijdt met 60 liter dan zou je dus 720 km uit een tank kunnen halen. Echter tanken de meeste mensen voordat het reservelampje gaat branden dus zo'n 50 a 55 liter.
Met 50 liter zou je 600 km ver kunnen komen. Als je niet als een gek het gas in gaat trappen ofcourse.
De tank van een 318i is 65 liter. Als je dan 1 op 12 rijdt met 60 liter dan zou je dus 720 km uit een tank kunnen halen. Echter tanken de meeste mensen voordat het reservelampje gaat branden dus zo'n 50 a 55 liter.
Met 50 liter zou je 600 km ver kunnen komen. Als je niet als een gek het gas in gaat trappen ofcourse.
ik zou eventjes bijde naast elkaar leggen..
benzine en diesel
je zult je er hoogst waarschijnlijk achter komen dat je met de diesel uitvoering een stuk goedkoper uit bent. Alleen heb je hogere vaste lasten maar goed de diesel is goedkoper en je rijdt er verder mee.
benzine en diesel
je zult je er hoogst waarschijnlijk achter komen dat je met de diesel uitvoering een stuk goedkoper uit bent. Alleen heb je hogere vaste lasten maar goed de diesel is goedkoper en je rijdt er verder mee.
===========================
Ya Know.....
It Is What It Is
Ya Know.....
It Is What It Is
ja maar het moet ook uit kunnen.
kijk de auto rijd op 1 dag 100km dat is 50 km heen en 50 terug smorgens rij ik heen en dan zet ik hem stil dus kan een diesel bij mij niet uit, aangezien de diesel prijsen hoog liggen.
ik denk dat het toch een bezine wordt.
maar goed ik zal de beslissing in overweging nemen en bijde naast elkaar leggen om zo tot een idee te komen.
bedankt voor de tip
kijk de auto rijd op 1 dag 100km dat is 50 km heen en 50 terug smorgens rij ik heen en dan zet ik hem stil dus kan een diesel bij mij niet uit, aangezien de diesel prijsen hoog liggen.
ik denk dat het toch een bezine wordt.
maar goed ik zal de beslissing in overweging nemen en bijde naast elkaar leggen om zo tot een idee te komen.
bedankt voor de tip
Na lang na denken en zat er best wel mee in me maag omdat ik bang ben dat ik na de miskoop die ik nu gedaan heb weer bang ben voor een mis koop
ga ik toch voor een bezine dit omdat ik 50 km naar mijn werk moet rijden en de auto de rest van de dag eigelijk stil staat en vervolgend aan het einde van de dag 50 km terug rijd en dan ook weer stilt staat.
Nu heb ik een hele mooie BMW 318i gezien en hij is niet duur ik heb niet al te veel geld namelijk tot me beschikking helaas.
het gaat om de volgende auto de gegevens zijn
Prijs € 750
Carrosserievorm Sedan
Transmissie Handgeschakeld
Bouwjaar 1991-06
Brandstof LPG
Kleur Grijs
Aantal deuren 4
Kilometerstand2 05.000 km
Foto's zie hier onder
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
Op dit moment is het nog een LPG maar hij zal worden terug gezet naar een bezine en indien nodig opnieuwe afgesteld worden.
ik zou graag jullie mening willen weten vind de auto zelf heel erg mooi en ja messchien klinkt het raar maar het liefst ga ik morgen nog heen en haal ik hem op maar goed wou eerst jullie mening weten.
ps er zit een vleugel op maar grote kans is dat die er dan afgaat geloof dat die niet mag.
helaas heb ik niet meer geld tot me beschikking dan deze 750 euro anders was ik voor een andere gegaan maar heb heel snel een andere auto nodig Zit op dit moment eigelijk zonde omdat ik weiger te rijden met een auto waar mee ik elke 2 dagen moet tanken.
hij heeft overigens een kamer van koop handel nummer.
ga ik toch voor een bezine dit omdat ik 50 km naar mijn werk moet rijden en de auto de rest van de dag eigelijk stil staat en vervolgend aan het einde van de dag 50 km terug rijd en dan ook weer stilt staat.
Nu heb ik een hele mooie BMW 318i gezien en hij is niet duur ik heb niet al te veel geld namelijk tot me beschikking helaas.
het gaat om de volgende auto de gegevens zijn
Prijs € 750
Carrosserievorm Sedan
Transmissie Handgeschakeld
Bouwjaar 1991-06
Brandstof LPG
Kleur Grijs
Aantal deuren 4
Kilometerstand2 05.000 km
Foto's zie hier onder
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
Op dit moment is het nog een LPG maar hij zal worden terug gezet naar een bezine en indien nodig opnieuwe afgesteld worden.
ik zou graag jullie mening willen weten vind de auto zelf heel erg mooi en ja messchien klinkt het raar maar het liefst ga ik morgen nog heen en haal ik hem op maar goed wou eerst jullie mening weten.
ps er zit een vleugel op maar grote kans is dat die er dan afgaat geloof dat die niet mag.
helaas heb ik niet meer geld tot me beschikking dan deze 750 euro anders was ik voor een andere gegaan maar heb heel snel een andere auto nodig Zit op dit moment eigelijk zonde omdat ik weiger te rijden met een auto waar mee ik elke 2 dagen moet tanken.
hij heeft overigens een kamer van koop handel nummer.
Ik heb eigelijk geen tijd om door te sparen ik moet eigelijk morgen al een andere auto hebben en ik heb lang gezocht maar dit was de goedkoopste BMW 318i.sh4ggy wrote:Hmm ik wil je niet afkraken hoor.
Maar ik zou zelf nooit aan zo een auto beginnen.
Spaar dan nog 500 er bij en je heb een veeeel knappere auto.
Zoals hij er nu uit ziet, zou het best een miskoop kunnen zijn...
Als ik jou was zou ik verder kijken, dit is alleen mijn mening.
En die miskoop betreft, Dan kan ik geen een auto kopen want dan kan elke auto een miskoop zijn zelfs een bijvoorbeeld een nieuwe.
verders is het een auto die in me smaak valt ( ik hou van zulke auto's maar rij ook wel met normale auto's )
En ik heb dus gezocht maar een goedkope BMW 318i kan ik niet vinden. En ik ga geen andere auto rijden.