BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

motorschade 535d

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

MAd
3e Versnelling
Type Auto: 525i Touring E39

Re: motorschade 535d

Post by MAd »

Hallo beste forum leden,

Ik kom zelf net uit en A6 in november 2010, daar is het nog veel erger, wat de kwalen betreft.
ik had dus een A6 2.5 TDI, je had motor types erbij zitten, die niets anders dan nokkenas problemen hadden, let wel deze V6 had 4 nokkenassen, het was een 24 klepper.
Met een beetje pech kan dit oplopen naar een goede 3.00- tot 3.500 euro.
De distributie riemen en omlooprollen en de spanners kosten al een goede 850,00 euro, de nokken assen kosten ongeveer een goede 190,00 euro per stuk, je krijgt dan nog de slepers en allerhande andere troep, met de montage erbij kan je dus de genoemde rekening tegemoet zien, leuk hoor, maar niet heus!!

Nu had ik dus gelukkig geen last van de nokkenstokken, maar gezien dat ik dus nbog maar een goede 10.000 km max. per jaar reed, werd de diesel te duur rijden bij deze kilometers.

Ik wilde dus ook geen V6 blok meer in het vooronder hebben, gezien de dure distributie van Audi.

Ik heb dus gekozen voor een BMW E39 525i touring, met een mooie 6 cilinder lijnmotor en een distributie ketting.

Dus wat het betreft die vlinderkleppen, gewoon dus ruimschoots vervangen voor elke 200.000 km, dan is er niets aan de hand, regelmatig even kijken of er geen olielek zit bij de vlinderklepen of het uitlaatspruitstuk, dan is er niets loos.

Dus net wat Arnold al zei, elk merk heeft zijn kuren en prijzen, de een iets meer dan de ander, ik denk dat het bij BMW nog al los loopt.

Met vriendelijke groet,

Ad

diieggoo
Neutraal
Type Auto: bmw 316i

Re: motorschade 535d

Post by diieggoo »

MAd wrote:Hallo beste forum leden,

Ik kom zelf net uit en A6 in november 2010, daar is het nog veel erger, wat de kwalen betreft.
ik had dus een A6 2.5 TDI, je had motor types erbij zitten, die niets anders dan nokkenas problemen hadden, let wel deze V6 had 4 nokkenassen, het was een 24 klepper.
Met een beetje pech kan dit oplopen naar een goede 3.00- tot 3.500 euro.
De distributie riemen en omlooprollen en de spanners kosten al een goede 850,00 euro, de nokken assen kosten ongeveer een goede 190,00 euro per stuk, je krijgt dan nog de slepers en allerhande andere troep, met de montage erbij kan je dus de genoemde rekening tegemoet zien, leuk hoor, maar niet heus!!

Nu had ik dus gelukkig geen last van de nokkenstokken, maar gezien dat ik dus nbog maar een goede 10.000 km max. per jaar reed, werd de diesel te duur rijden bij deze kilometers.

Ik wilde dus ook geen V6 blok meer in het vooronder hebben, gezien de dure distributie van Audi.

Ik heb dus gekozen voor een BMW E39 525i touring, met een mooie 6 cilinder lijnmotor en een distributie ketting.

Dus wat het betreft die vlinderkleppen, gewoon dus ruimschoots vervangen voor elke 200.000 km, dan is er niets aan de hand, regelmatig even kijken of er geen olielek zit bij de vlinderklepen of het uitlaatspruitstuk, dan is er niets loos.

Dus net wat Arnold al zei, elk merk heeft zijn kuren en prijzen, de een iets meer dan de ander, ik denk dat het bij BMW nog al los loopt.

Met vriendelijke groet,

Ad
wel zonde dat je zulke slechte ervaringen hebt gehad met dit merk , ik denk dat audi op andere types motoren wel een kwalitatief hoogstandje is en op dit vlak zeker niet moet onderdoen voor bmw. (men vader rijd met audi al 350.000K, veel naar buitenland enz)
wie niet sterk is moet snel zijn.
Locked

Return to “Archief”