BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

328 tunen

Projecten van leden van BMWForum.nl

Moderators: Moderator Team, Service Team


Topic Author
PJBMW

Post by PJBMW »

he eric, wat pas je allemaal aan dan om op die 240pk te komen voor minder dan 1000 euro?
En wat moet je aan het m5o inlaatspruitstuk aanpassen om hem passend te krijgen?

eric-328
2e Versnelling
Posts: 289
Joined: 26 Jun 2005 11:29
Type Auto: BMW X5 4.4i, BMW E36 323ti Racer, BMW e36 325i Cabriolet, Megane GT
Location: Nuth

Post by eric-328 »

Om te beginnen moet je weten dat een standaard 328i gemiddeld zo'n 215 pk heeft. Na het plaatsen van een m50 inlaat en gasklep zit dat rond de 230 pk. Door het plaatsen van een benzinedrukregelaar en ander uitlaatspruitstuk kom je makkelijk aan de 240 pk. Einddemper en rechte pijp ipv kat voegen nog eens 10 p extra toe. wil je alles op elkaar afstemmen dan moet je overstappen op indiv. motormanagement. Wel moet je er rekening mee houden dat je powerband naar boven verplaatst en een verhoging van de begrenzer gewenst is.
Fun is not a straight line

Warlord
1e Versnelling
Posts: 181
Joined: 03 Aug 2006 23:13

Post by Warlord »

en dat kost minder als 1000 euro? Hoeveel inc die andere motormanagement?

eric-328
2e Versnelling
Posts: 289
Joined: 26 Jun 2005 11:29
Type Auto: BMW X5 4.4i, BMW E36 323ti Racer, BMW e36 325i Cabriolet, Megane GT
Location: Nuth

Post by eric-328 »

Alle aanpassingen excl motormanagement kunnen voor onder de 1000 euro. Voor het motormanagement moet je 500-800 extra rekenen.
Fun is not a straight line

Warlord
1e Versnelling
Posts: 181
Joined: 03 Aug 2006 23:13

Post by Warlord »

hmz, daar koop je geen m3 voor iig :D

eric-328
2e Versnelling
Posts: 289
Joined: 26 Jun 2005 11:29
Type Auto: BMW X5 4.4i, BMW E36 323ti Racer, BMW e36 325i Cabriolet, Megane GT
Location: Nuth

Post by eric-328 »

Een M3 verkeert nog steeds in een geheel andere liga wat betreft het vermogen. Na de aanpassingen gaat een M3 nog steeds een heel stuk sneller. Om het niveau van een m3 qua acceleratie te halen moet je veel meer doen. En dan gaat het serieus geld kosten. Makkelijkst is nog gewicht te reduceren. Als ik bij elkaar ga tellen wat mijn 328i tot nu toe heeft gekost ga ik janken. Daar had ik ook een e46 M3 voor gehad. Maar meer plezier? Ik betwijfel het.... :wink:
Fun is not a straight line

JosvanDorth
1e Versnelling
Posts: 61
Joined: 14 Aug 2007 22:26
Location: Hellendoorn

Post by JosvanDorth »

Een kennis van mij heeft bij brasspower een airbox besteld voor een E39 540i. Moest vooraf betalen maar heeft ie nooit gekregen.
Ook na een bezoekje, vele mails en een aangetekende brief niet.
Post Reply

Return to “Projecten”