Ik heb nog niet de moeite genomen om mezelf voor te stellen, maar omdat ik misschien straks BMW-rijder ben, komt dat wellicht later wel.
Om mijn vraag in te leiden, ik ben bezig om mijn huidige (vreselijke) franse diesel in te gaan ruilen voor een diesel waar ik een beter gevoel bij heb. Dan gaat mijn gevoel al snel richting duitse gründlichkeit. Hiervoor heb ik 2 maal een Seat gereden met het bekende 1.9tdi motorblok met 110pk die prima voldeed. Afgelopen week een voorselectie gemaakt van diverse auto's, waaronder ook de BMW 1 en 3 series.
Zaterdag diverse auto besnuffeld bij handelaren en dealers, zonder proefritten, maar gevoelsmatig hebben de BMW 1's veel punten gescoord bij zowel mezelf als mijn echtgenote, die eigenlijk al om is

Dit deed me herinneren aan 1 van mijn maten uit engeland die ook een BMW diesel rijdt, ik meen een E91, die ook voorzien is van een N47 motorblok. Hij deelde laatst een filmpje, waarop ook een tikkend en slepend geluid te horen was. En omdat 1 en 1 2 is, ben ik gaan speuren, kwam een hele fb-pagina tegen met distributie ketting issues van het N47 motorblok. Ik maak me een klein beetje zorgen als ik voor een BMW zou kiezen en straks tegen enorme kosten aan loop. Op onderhoud besparen wil ik niet, maar kan me slecht verenigen met een auto die spontaan het niet doet (iets wat met de Seats me nog nooit is overkomen, en met het franse stuk ellende te vaak).
Zijn er hier mensen die iets kunnen delen over dit onderwerp? Is het iets wat regelmatig voorkomt? Komt het vaker voor bij bepaalde rijstijlen of manier van onderhouden (olie ververs interval bijv.)? Alles wat informatief kan zijn op dit gebied heeft mijn interesse. Geloof me, de 1 heeft een hele goede indruk gegeven en kijk er eigenlijk al naar uit om serieus te gaan 'jagen' naar m'n eigen BMW (en me eindelijk goed voor te stellen).
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groeten,
Richard