BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

geen sleutel meer

Forum voor alle E36 series van 1991 tot 1999.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
granaat-appel
Neutraal
Type Auto: 318 i Automaat

geen sleutel meer

Post by granaat-appel »

ik ben vanplan om een auto te kopen. het gaat hier om een 318i uit 1992 voor erbij. deze auto staat 2 jaar stil. de sleutel is toen weg geraakt. hoe kan ik de auto alsnog starten en wat staat mij te wachten. hij heeft 190985km gelopen. minder dan mijn huidige auto. wie weet wat ik zou kunnen doen. groetjes michael

Topic Author
granaat-appel
Neutraal
Type Auto: 318 i Automaat

warmloper ????

Post by granaat-appel »

ik heb in mijn huidige auto met 260000km een kapote waterpomp gehad 29 december waarbij hij begon te roken. het was donker en heb hem aan de zijkant van de weg gezet. was met een vriend onderweg we dachten dat de motor in de brand stond en deden de kap open. op dat moment knapte de bovenste lijding van het koelwater af bij de motor. heb toen alles over me heen gekregen. heb nog wel leuke foto van maar zal je die foto besparen. 8-) was niet prettig. maar wat er toen is gebeurt is heb niet doorgehad dat de motor warm is geworden aleen zagen we hem roken. doordat de koplampen aan stonden. nu is mijn vraag kan het zijn, dat er iets kapot is gegaan van binnen want hoor hele tijd een raar geluid. en hoe kan ik dit verhelpen.??

en heeft iemand toevallig nog onderdelen te koop voor weinig :)

hoop dat er iemand is die me wil helpen

frankye36
1e Versnelling
Type Auto: e36

Re: geen sleutel meer

Post by frankye36 »

als hij warm is geweest voor een langere tijd en de slang is daardoor geknapt en wat je nu zegt over een raar geluid ben ik bang dat je motor overleden is
is natuurlijk moeilijk te zeggen hier achter de laptop
one life one chance

Jan Wachelder
1e Versnelling
Type Auto: BMW 525i / e30 325i

Post by Jan Wachelder »

Als het goed is heeft de bmw nog geen sleutel ring. Dit betekent dat je het cilinderslot kunt uitboren en deze moet verwijderen. Daarna net als in de film met een gepaste schroevendraaier starten. Je zult natuurlijk wel vast zitten aan een nieuw contactslot.
[ external image ]
BMW E39 523i LPG G3 & E30 M50 2.5i

Jan Wachelder
1e Versnelling
Type Auto: BMW 525i / e30 325i

Post by Jan Wachelder »

Als de motor te warm is gelopen heb je grote kans dat je koppakking een stevige klap heeft gekregen. Wat ik wel even zou nakijken is waarom de auto warm is gelopen. Je schrijft dat de bovenste slang geknapt is. Je koelsysteem werkt met een druk van 1,1 á 1,2 bar. Is de slang gesprongen omdat deze al wat ouder was en poreus of zit misschien je radiateur dicht en bouwt deze een hoge druk op hierdoor. Thermostaat die dicht blijft plakken enz enz. Het zou zonde zijn als je dalijk nieuwe slang erop zet en eind van de week begint het feest weer opnieuw.

PS: Gelukkig heb je niks opgelopen aan brandwonden, Heb al andere taferelen gezien die minder goed afgelopen zijn. Altijd opletten met kokende koelvloeistof ;)
[ external image ]
BMW E39 523i LPG G3 & E30 M50 2.5i

koffiezuiperke
Neutraal
Type Auto: E36 316i coupé

Post by koffiezuiperke »

granaat-appel wrote:ik ben vanplan om een auto te kopen. het gaat hier om een 318i uit 1992 voor erbij. deze auto staat 2 jaar stil. de sleutel is toen weg geraakt. hoe kan ik de auto alsnog starten en wat staat mij te wachten. hij heeft 190985km gelopen. minder dan mijn huidige auto. wie weet wat ik zou kunnen doen. groetjes michael
Als je de ganse papierwinkel van je wagen (onderhoudsboekje, e.d.) nog hebt, moet de nummer van de originele sleutels ergens genoteerd zijn. Anders zit er niks anders op dan een afbraakwagen te kopen waar de sleutels en contacten nog op zitten en alles te vervangen. Veel plezier :twisted:

grit
Neutraal
Type Auto: 635

Post by grit »

Heb net iets dergelijks achter de rug: Auto ligt nu op de sloop dus maak daar je prijs maar naar... Kan zijn dat deze E36 al een chip in de sleutel heeft waardoor je het alarmsysteem moet bypassen trouwens.

Speedy540
2e Versnelling
Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i

Post by Speedy540 »

Als er niets aan het slot gewijzigd is nadat de wagen nieuw gekocht is kun je bij de dealer een sleutel bij laten maken. Wel even kenteken bewijzen meenemen dan.
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa

RodericE32
1e Versnelling
Type Auto: BMW E32 750i/E36 316i

Post by RodericE32 »

grit wrote:Heb net iets dergelijks achter de rug: Auto ligt nu op de sloop dus maak daar je prijs maar naar... Kan zijn dat deze E36 al een chip in de sleutel heeft waardoor je het alarmsysteem moet bypassen trouwens.
Als deze van voor 9-1992 is, heb je de kans dat er geen EWS op zit.
Als je chassisnummer hebt, kan ik kijken of ik kan achterhalen of het erop geleverd is.

Als er EWS opzit, kun je met je papieren idd een nieuwe sleutel laten maken.
Ook als er geen EWS opzit kan dat. Echter de prijs van een EWS sleutel is tegen de 100 euro meen ik en zonder EWS 20... :mrgreen:

Met betrekking tot je motorische probleem...

Zoals je al aangeeft heb je een kapotte waterpomp gehad. Dit is ook de reden geweest dat de bovenste slang is geknapt.
Waarschijnlijk had je een waterpomp met plastic schoep erop. Het kan dan zo zijn dat er een stukje is meegekomen en dat dat nu in een waterkanaal zit. Het is dus ook heel verstandig om je koelsysteem een keer te spoelen.

Verder geef je niet aan wat voor geluid je hoort en waar. Zou je een betere diagnose wil hebben, dan zou je eens moeten langskomen.

Niet een optie om het blok over te zetten? Wel dan ook de DME erbij nemen. Dan kun je het blok demonteren waar de wagen nu staat en met een aanhangertje ofzo meenemen.

Dan zit je ook niet met het sleutel verhaal.
Post Reply

Return to “1991 - 1999 (E36)”