BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

H E L P

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Topic Author
pechvogel

H E L P

Post by pechvogel »

Wie weet raad?
Na lange tijd mij eindelijk occasie bmw gekocht. :) Nen 3, nen coupe 320i. Zo een me 150pk. :lol: Pas 4 maand geleden. Ferme bak vond ik. Wel al van '94 en 190.000km op. Maar ja mijn pa zijn 318 heeft er bijna 300.000
Nu blijkt auto heeft maar een goede 100pk meer over. Conclusie van de garage is iets met den nokkenas die is uitgelopen????????? :oops: :? Heb onlangs bougie's vervangen, een van de bougie's was behoorlijk nat, komt dat hierdoor? Wat nu aangevangen? Droomauto wegdoen? Liever niet, maar ja wa gaat mij dat anders kosten? :evil:

Topic Author
D@vid Z3

Post by D@vid Z3 »

Allereerst welkom op dit forum !!

hmm... das wel behoorlijk pech hebben. Denk zelf dat dit iets met de Vanos te maken heeft (kantelende nokkenas). Als dit zo is reken dadn maar op een dure reparatie :( . Dit betekent dan dat de gehele kop eraf moet en er nieuw vanos systeem gemonteerd moet worden. Prijs zou ik zo niet precies weten maar richting 1000 a 1500 euro moet je wel denken geloof ik :(

Uitteraard weet ik niet zeker of dit het is natuurlijk maar het zou kunnen. Wellicht weten andere mensen op het forum nog wat meer hierover !!

Alvast succes gewenst !

Gr,
David

Topic Author
john

Post by john »

welkom!

is een duure reparatie :( maar ik denk ook wel dat het zoiets zal kosten.
gaat zowie zo veel manuren in zitten of ga je er zelf aan beginnen??

@D@vid M3Coupe:
hebben 320i ook vanos?.......... :D mooi
ik dacht dat die vanaf 325i erop zat.

weet ik dat ook weer :D

Topic Author
D@vid Z3

Post by D@vid Z3 »

john wrote:welkom!

is een duure reparatie :( maar ik denk ook wel dat het zoiets zal kosten.
gaat zowie zo veel manuren in zitten of ga je er zelf aan beginnen??

@D@vid M3Coupe:
hebben 320i ook vanos?.......... :D mooi
ik dacht dat die vanaf 325i erop zat.

weet ik dat ook weer :D
Jazeker Vanos is in 93 op alle 6 cilinder modellen gekomen. De 4 cilinders hebben dit dacht ik niet :roll:
dus ook die van jouw heeft Vanos ja :wink:

Topic Author
john

Post by john »

nope dan heeft de mijne het níet is net van 92 :(

Topic Author
D@vid Z3

Post by D@vid Z3 »

john wrote:nope dan heeft de mijne het níet is net van 92 :(
Je kan het proberen te achterhalen aan de hand van het chassis nummer.
Dealer kan je hier info over geven. Het zou kunnen dat je mazzel hebt !

Topic Author
john

Post by john »

kunnen eens proberen :wink:

in ieders geval bedankt voor de info :)

Ikke
3e Versnelling

Post by Ikke »

Nokkenas is inderdaad een bekend punt bij de e-36. Meestal hoor je dat ook aan de motor, getik van de nokkenas.

Ik weet niet hoe het bij VANOS zit, maar de nokkenas van de niet VANOS blokken zijn goed uit te wisselen en als je niet naar de dealer gaat, maar naar een andere garage of beun, dan moet het toch voor minder gemaakt kunnen worden.

Voor 1000 euro heb je immers nog geen nieuwe bmw, dus ik zou hem zeker laten maken. Eventueel een ruilmotor monteren. :wink:

Topic Author
D@vid Z3

Post by D@vid Z3 »

Als je exact weet wat het euvel is dan zou ik gewoon het gevraagde onderdeel op een onderdelenlijn zetten. Dan wordt je vanzelf gebeld door wat slopereijen en autodemontagebederijven. Dit scheelt vaak aanzienlijk met de dealer !!!

Topic Author
wim325i e36

Post by wim325i e36 »

kan het geen storing zijn in de computer?

dat je vanos verkeerd wordt aangestuurd?

wim
:?:

Topic Author
pechvogel

Post by pechvogel »

Vooreerst allemaal bedankt voor de snelle reacties. :D Ik was echt verrast. :o :lol: Ben juist naar een sloperij (gekende) geweest. Volgens hem zou er niets zijn met de nokkenas. :) Zou anders te horen zijn aan tikkend geluid in de motor. Kwam ook geen blauwe rook uit de uitlaat. Uitspraak van de uitgelopen nokkenas en pk verlies is van iemand op mijn werk. :? Volgens hem zou er ook water in mijn stuurcomputer gestaan hebben :? . Is die dan niet direct kapot? Ingeval deze zou defect zijn is dat dan een dure aankoop? Eventueel occasie? Zelf gemakkelijk te plaatsen?
1000* sorry voor de vele vragen hoor
Btw vanos dat zegt me niets en ik wil steeds meer weten.
Kan ik lid worden van jullie?

Topic Author
D@vid Z3

Post by D@vid Z3 »

pechvogel wrote:Vooreerst allemaal bedankt voor de snelle reacties. :D Ik was echt verrast. :o :lol: Ben juist naar een sloperij (gekende) geweest. Volgens hem zou er niets zijn met de nokkenas. :) Zou anders te horen zijn aan tikkend geluid in de motor. Kwam ook geen blauwe rook uit de uitlaat. Uitspraak van de uitgelopen nokkenas en pk verlies is van iemand op mijn werk. :? Volgens hem zou er ook water in mijn stuurcomputer gestaan hebben :? . Is die dan niet direct kapot? Ingeval deze zou defect zijn is dat dan een dure aankoop? Eventueel occasie? Zelf gemakkelijk te plaatsen?

Forum is voor vragen te stellen toch :D ! Ik zou alleen geen antwoord weten op je vragen.

Vanos houdt in dat bij een bepaald toerental ( meestal zo rond de 4000) de nokkenas kantelt waardoor er meer vermogen vrijkomt. dit zelfde systeem wordt ook door Honda gebruikt in de Vtec uitvoeringen. Hoop dat ik het zo goed uitleg :roll:

Lid worden kan natuurlijk altijd en GRATIS. Gewoon even op register (boven in scherm klikken en stappen volgen en voila , we hebben weer een nieuw lid :lol: :lol:

Succes !!

Topic Author
john

Post by john »

D@vid M3Coupe wrote:
pechvogel wrote:Vooreerst allemaal bedankt voor de snelle reacties. :D Ik was echt verrast. :o :lol: Ben juist naar een sloperij (gekende) geweest. Volgens hem zou er niets zijn met de nokkenas. :) Zou anders te horen zijn aan tikkend geluid in de motor. Kwam ook geen blauwe rook uit de uitlaat. Uitspraak van de uitgelopen nokkenas en pk verlies is van iemand op mijn werk. :? Volgens hem zou er ook water in mijn stuurcomputer gestaan hebben :? . Is die dan niet direct kapot? Ingeval deze zou defect zijn is dat dan een dure aankoop? Eventueel occasie? Zelf gemakkelijk te plaatsen?

Forum is voor vragen te stellen toch :D ! Ik zou alleen geen antwoord weten op je vragen.

Vanos houdt in dat bij een bepaald toerental ( meestal zo rond de 4000) de nokkenas kantelt waardoor er meer vermogen vrijkomt. dit zelfde systeem wordt ook door Honda gebruikt in de Vtec uitvoeringen. Hoop dat ik het zo goed uitleg :roll:

Lid worden kan natuurlijk altijd en GRATIS. Gewoon even op register (boven in scherm klikken en stappen volgen en voila , we hebben weer een nieuw lid :lol: :lol:

Succes !!

hey in dat geval zit er dat volgensmij wel bij mij erin want idd rond de 4000 toeren trekt hij een stuk sterker :D

Topic Author
wim325i e36

Post by wim325i e36 »

pechvogel.......kijk mijn vorige post.....de computer aansturing.. :wink:

zijn nieuw 700 euro.... 2de hands euro of 150

groet,

wim

Topic Author
john

Post by john »

valt de onkosten gelukkig nog voor je mee

succes!