Na lange tijd mij eindelijk occasie bmw gekocht.

Nu blijkt auto heeft maar een goede 100pk meer over. Conclusie van de garage is iets met den nokkenas die is uitgelopen?????????

Moderator: Moderator Team
Jazeker Vanos is in 93 op alle 6 cilinder modellen gekomen. De 4 cilinders hebben dit dacht ik nietjohn wrote:welkom!
is een duure reparatiemaar ik denk ook wel dat het zoiets zal kosten.
gaat zowie zo veel manuren in zitten of ga je er zelf aan beginnen??
@D@vid M3Coupe:
hebben 320i ook vanos?..........mooi
ik dacht dat die vanaf 325i erop zat.
weet ik dat ook weer
pechvogel wrote:Vooreerst allemaal bedankt voor de snelle reacties.Ik was echt verrast.
![]()
Ben juist naar een sloperij (gekende) geweest. Volgens hem zou er niets zijn met de nokkenas.
Zou anders te horen zijn aan tikkend geluid in de motor. Kwam ook geen blauwe rook uit de uitlaat. Uitspraak van de uitgelopen nokkenas en pk verlies is van iemand op mijn werk.
Volgens hem zou er ook water in mijn stuurcomputer gestaan hebben
. Is die dan niet direct kapot? Ingeval deze zou defect zijn is dat dan een dure aankoop? Eventueel occasie? Zelf gemakkelijk te plaatsen?
1000* sorry voor de vele vragen hoor
Btw vanos dat zegt me niets en ik wil steeds meer weten.
Kan ik lid worden van jullie?
D@vid M3Coupe wrote:pechvogel wrote:Vooreerst allemaal bedankt voor de snelle reacties.Ik was echt verrast.
![]()
Ben juist naar een sloperij (gekende) geweest. Volgens hem zou er niets zijn met de nokkenas.
Zou anders te horen zijn aan tikkend geluid in de motor. Kwam ook geen blauwe rook uit de uitlaat. Uitspraak van de uitgelopen nokkenas en pk verlies is van iemand op mijn werk.
Volgens hem zou er ook water in mijn stuurcomputer gestaan hebben
. Is die dan niet direct kapot? Ingeval deze zou defect zijn is dat dan een dure aankoop? Eventueel occasie? Zelf gemakkelijk te plaatsen?
1000* sorry voor de vele vragen hoor
Btw vanos dat zegt me niets en ik wil steeds meer weten.
Kan ik lid worden van jullie?
Forum is voor vragen te stellen toch! Ik zou alleen geen antwoord weten op je vragen.
Vanos houdt in dat bij een bepaald toerental ( meestal zo rond de 4000) de nokkenas kantelt waardoor er meer vermogen vrijkomt. dit zelfde systeem wordt ook door Honda gebruikt in de Vtec uitvoeringen. Hoop dat ik het zo goed uitleg![]()
Lid worden kan natuurlijk altijd en GRATIS. Gewoon even op register (boven in scherm klikken en stappen volgen en voila , we hebben weer een nieuw lid![]()
![]()
Succes !!